Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1291 Publications


2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 52806
Gilbert H, Schürmann M, Liebendörfer M, Lawson D, Hodds M. Post-pandemic online mathematics and statistics support: Practitioners’ opinions in Germany and Great Britain & Ireland. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology. Published online 2023:1-26. doi:10.1080/0020739x.2023.2184282
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52811
Biehler R, Guntermann D, Liebendörfer M, Krämer S, Schlüter S. Fachdidaktisches Design von Begründungsvideos im Projekt studiVEMINTvideos. In: Goethe-Universität Frankfur I-P, ed. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik. Vol 1. WTM; 2023:407–410. doi:10.37626/GA9783959872089.0
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52810
Göller R, Gildehaus L, Liebendörfer M, Besser M. Erfassung und Vergleich (mathematischer) Eingangsvoraussetzungen angehender Studierender verschiedener mathematikhaltiger Studiengänge. In: Härterich J, Kallweit M, Rolka K, Skill T, eds. Hanse-Kolloquium Zur Hochschuldidaktik Der Mathematik 2021. Beiträge Zum Gleichnamigen Online-Symposium Am 12 November 2021 Aus Bochum. WTM; 2023:66–80.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52809
Kempen L, Liebendörfer M. Zu digital - zu viel - zu schwer? Qualitative Einsichten in das Erleben und Handeln von Erstsemester-Studierenden der Mathematik während der Corona-Pandemie. In: Härterich J, Kallweit M, Rolka K, Skill T, eds. Hanse-Kolloquium Zur Hochschuldidaktik Der Mathematik 2021. Beiträge Zum Gleichnamigen Online-Symposium Am 12 November 2021 Aus Bochum. WTM; 2023:91–106.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52813
Schlüter S, Liebendörfer M. Bearbeitungsmuster von Studierenden im Umgang mit formalen Definitionen im Kontext konstanter Folgen. In: Goethe-Universität Frankfur I-P, ed. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik. Vol 2. WTM; 2023:1177–1180. doi:10.37626/GA9783959872089.0
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52812
Krämer S, Liebendörfer M. Förderung prozeduraler Flexibilität durch Lernvideos mit interaktiven Aufgaben. In: Goethe-Universität Frankfur I-P, ed. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik. Vol 2. WTM; 2023:949–952. doi:10.37626/GA9783959872089.0
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 52807
Preservice teachers’ mathematics-related values and expectancy in the transition from school to university. Published online 2023. doi:10.48489/QUADRANTE.31191
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46155
Bruns J, Hagena M, Gasteiger H. Professional Development Enacted by Facilitators in the Context of Early Mathematics Education: Scaling up or Dilution of Effects? Teaching and Teacher Education. 2023;132. doi:10.1016/j.tate.2023.104270
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45971
Bartels S, Kovács B, Wang Z. Error analysis for the numerical approximation of the harmonic map heat flow with nodal constraints. IMA Journal of Numerical Analysis. Published online 2023. doi:10.1093/imanum/drad037
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 53140
Contri A, Kovács B, Massing A. Error analysis of BDF 1-6 time-stepping methods for the transient Stokes problem: velocity and pressure estimates. arXiv. Published online 2023. doi:10.48550/ARXIV.2312.05511
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed