Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1296 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36472
Muster- und Strukturerkennungsprozesse bei potenziell mathematisch begabten Grundschulkindern untersuchen – Das Potenzial von Eye-Tracking und retrospektivem Interview im Vergleich
D. Reuter, J. Bruns, in: Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik, Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45334
Effects of drawing instructions and strategic knowledge on mathematical modeling performance: Mediated by the use of the drawing strategy
J. Schönherr, S. Schukajlow, J. Blomberg, C. Leopold, Applied Cognitive Psychology, Ac3930 36 (2022) 402–417.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45339
Drawing instructions, strategic knowledge, strategy-based motivation, and students' use of drawings
J. Schönherr, S. Schukajlow, C. Leopold, in: Proceedings of the 45th PME Conference, 2022, pp. 347–354.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45854
Binary Hermitian Lattices over Number Fields
M. Kirschmer, G. Nebe, Experimental Mathematics 31 (2022) 280–301.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34677 LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 19941 | OA
Backward error analysis for variational discretisations of partial differential equations
R.I. McLachlan, C. Offen, Journal of Geometric Mechanics 14 (2022) 447–471.
LibreCat | Files available | DOI | arXiv
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 23382 | OA
Symplectic integration of learned Hamiltonian systems
C. Offen, S. Ober-Blöbaum, Chaos: An Interdisciplinary Journal of Nonlinear Science 32(1) (2022).
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.) | arXiv
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40613 LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47520
Lernwege von fachfremd unterrichtenden Lehrkräften zur Ablösung vom zählenden Rechnen
L.M. Graf, U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, K. Höveler, in: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022 - 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, 2022, pp. 773–776.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47519
Verdoppeln und Halbieren im 2. Schuljahr - Vorgehensweisen und Verständnis
I. Schwerin, in: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022 - 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, 2022, pp. 401–404.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed