Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1209 Publications


2019 | Preprint | LibreCat-ID: 42646
Elsenhans, A.-S., & Klüners, J. (2019). Computing quadratic subfields of number fields. In arXiv:1907.13383.
LibreCat | arXiv
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 34915
Kirschmer, M. (2019). Determinant groups of Hermitian lattices over local fields. Archiv Der Mathematik, 113(4), 337–347. https://doi.org/10.1007/s00013-019-01348-z
LibreCat | DOI
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 45387
Dröse, J. (2019). Textaufgaben lesen und verstehen lernen – Entwicklungsforschungsstudie zur mathematikspezifischen Leseverständnisförderung. Springer Spektrum.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45390
Dröse, J., & Prediger, S. (2019). Scaffolding für fachbezogene textsortenspezifische Lesestrategien – Entwicklungsforschungsstudie zur Förderung des Umgangs mit Textaufgaben. In B. Ahrenholz, S. Jeuk, B. Lütke, J. Paetsch, & H. Roll (Eds.), Fachunterricht, Sprachbildung und Sprachkompetenzen (pp. 107–134). de Gruyter.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 45689
Bruns, J., & Eichen, L. (2019). Frühe mathematische Bildung im elementarpädagogischen Alltag. KiTa aktuell Österreich, 7(5), 85–86.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36529 | OA
Bruns, J., & Gasteiger, H. (2019). VimaS_num: Measuring situational perception in mathematics of early childhood teachers. In M. Graven, H. Venkat, A. Essien, & P. Vale (Eds.), Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 2, pp. 129–136).
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 21531
Gasteiger, H., Bruns, J., Benz, C., Brunner, E., & Sprenger, P. (2019). Mathematical pedagogical content knowledge of early childhood teachers: a standardized situation-related measurement approach. ZDM, 52, 193–205. https://doi.org/10.1007/s11858-019-01103-2
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36542 | OA
Bruns, J., & Gasteiger, H. (2019). Mathematikdidaktischen Wissen von frühpädagogischen Fachkräften aus kognitiv-situationsbezogener Perspektive – Theoretisches Konstrukt und empirische Erfassung. In A. Frank, S. Krauss, & K. Binder (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2019 (pp. 169–172). WTM-Verlag. https://doi.org/10.17877/DE290R-20771
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 45331
Schönherr, J. (2019). Selbst erstellte Skizzen beim mathematischen Modellieren: Ergebnisse einer empirischen Untersuchung [Self-generated drawings for modelling problems: Findings of an empirical study]. Springer Spektrum.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 46156
Wessel, L. (2019). Vocabulary in learning processes towards conceptual understanding of equivalent fractions—specifying students’ language demands on the basis of lexical trace analyses. Mathematics Education Research Journal, 32(4), 653–681. https://doi.org/10.1007/s13394-019-00284-z
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed