Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1296 Publications


2023 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 45191
Gräßler, Iris, et al., editors. The Digital Twin of Humans. Springer International Publishing, 2023, doi:10.1007/978-3-031-26104-6.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 52806
Gilbert, H., et al. “Post-Pandemic Online Mathematics and Statistics Support: Practitioners’ Opinions in Germany and Great Britain & Ireland.” International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Informa UK Limited, 2023, pp. 1–26, doi:10.1080/0020739x.2023.2184282.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52811
Biehler, Rolf, et al. “Fachdidaktisches Design von Begründungsvideos Im Projekt StudiVEMINTvideos.” Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, edited by IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfur, vol. 1, WTM, 2023, pp. 407–410, doi:10.37626/GA9783959872089.0.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52810
Göller, Robin, et al. “Erfassung Und Vergleich (Mathematischer) Eingangsvoraussetzungen Angehender Studierender Verschiedener Mathematikhaltiger Studiengänge.” Hanse-Kolloquium Zur Hochschuldidaktik Der Mathematik 2021. Beiträge Zum Gleichnamigen Online-Symposium Am 12 November 2021 Aus Bochum, edited by Jörg Härterich et al., WTM, 2023, pp. 66–80.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52809
Kempen, Leander, and Michael Liebendörfer. “Zu Digital - Zu Viel - Zu Schwer? Qualitative Einsichten in Das Erleben Und Handeln von Erstsemester-Studierenden Der Mathematik Während Der Corona-Pandemie.” Hanse-Kolloquium Zur Hochschuldidaktik Der Mathematik 2021. Beiträge Zum Gleichnamigen Online-Symposium Am 12 November 2021 Aus Bochum, edited by Jörg Härterich et al., WTM, 2023, pp. 91–106.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52813
Schlüter, Sarah, and Michael Liebendörfer. “Bearbeitungsmuster von Studierenden Im Umgang Mit Formalen Definitionen Im Kontext Konstanter Folgen.” Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, edited by IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfur, vol. 2, WTM, 2023, pp. 1177–1180, doi:10.37626/GA9783959872089.0.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52812
Krämer, Sandra, and Michael Liebendörfer. “Förderung Prozeduraler Flexibilität Durch Lernvideos Mit Interaktiven Aufgaben.” Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, edited by IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfur, vol. 2, WTM, 2023, pp. 949–952, doi:10.37626/GA9783959872089.0.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 52807
Preservice Teachers’ Mathematics-Related Values and Expectancy in the Transition from School to University. 2023, doi:10.48489/QUADRANTE.31191.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46155
Bruns, Julia, et al. “Professional Development Enacted by Facilitators in the Context of Early Mathematics Education: Scaling up or Dilution of Effects?” Teaching and Teacher Education, vol. 132, 104270, Elsevier BV, 2023, doi:10.1016/j.tate.2023.104270.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45971
Bartels, Sören, et al. “Error Analysis for the Numerical Approximation of the Harmonic Map Heat Flow with Nodal Constraints.” IMA Journal of Numerical Analysis, Oxford University Press (OUP), 2023, doi:10.1093/imanum/drad037.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed