Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

482 Publications


2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31267
Guillarmou, C., Hilgert, J., & Weich, T. (2017). Classical and quantum resonances for hyperbolic surfaces. Mathematische Annalen, 370(3–4), 1231–1275. https://doi.org/10.1007/s00208-017-1576-5
LibreCat | DOI | arXiv
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31272
Harris, B., & Weich, T. (2017). Wave front sets of reductive Lie group representations III. Advances in Mathematics, 313, 176–236. https://doi.org/10.1016/j.aim.2017.03.025
LibreCat | DOI | arXiv
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31370 | OA
Hoffmann, M., & Biehler, R. (2017). Schnittstellenaufgaben für die Analysis I – Konzept, Beispiele und Evaluationsergebnisse. In U. Kortenkamp & A. Kuzle (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2017 (pp. 441–444). WTM-Verlag. https://doi.org/10.17877/DE290R-18534
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31377 | OA
Weich, T., & Hoffmann, M. (2017). Exkursinhalte in der fachmathematischen Lehramtsausbildung: Wie man das Wesen und die Rolle der Mathematik vermittelt. die hochschullehre, 3.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31857
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2017). Grundzüge des inklusiven Mathematikunterrichts. Mit allen Kindern rechnen. In U. Häsel-Weide & M. Nührenbörger (Eds.), Gemeinsam Mathematik lernen - mit allen Kindern rechnen. (pp. 8–21). Grundschulverband e. V.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33336
Boßmann, L., Grummt, R., & Kolb, M. (2017). On the dipole approximation with error estimates. Letters in Mathematical Physics, 108, 185–193. https://link.springer.com/article/10.1007/s11005-017-0999-y
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33342
Savov, M., & Kolb, M. (2017). Conditional survival distributions of Brownian trajectories in a one dimensional Poissonian environment in the critical case. Electronic Journal of Probability, 22. https://doi.org/10.1214/17-EJP4468
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31814
Häsel-Weide, U. (2017). Inklusiven Mathematikunterricht gestalten. Anforderungen an die Lehrerausbildung. In J. Leuders, T. Leuders, S. Ruwisch, & S. Prediger (Eds.), Mit Heterogenität im Mathematikunterricht umgehen lernen – Konzepte und Perspektiven für eine zentrale Anforderung an die Lehrerbildung (1st ed., pp. 17–28). Springer Spektrum.
LibreCat | Files available
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31816
Häsel-Weide, U. (2017). Occasions for productive interactions in inclusives mathematics classrooms that arise following mistakes. . In T. Dooley & G. Gueudet (Eds.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (pp. 1292–1299). DCU Institude of Education and ERME.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31856
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (Eds.). (2017). Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen. Grundschulverband e. V.
LibreCat | Files available
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31852
Häsel-Weide, U., Breucker, T., & Nührenbörger, M. (2017). Förderheft zum Zahlenbuch 1. Klett.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31853
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2017). Förderkommentar Lernen zum Zahlenbuch 1. Klett.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31854
Häsel-Weide, U. (2017). Das Zahlenbuch. Förderkommentar Lernen zum 2. Schuljahr. Klett.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31855
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2017). Das Zahlenbuch 2. Förderheft. Klett.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31861
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2017). Produktives Fördern im inklusiven Mathematikunterricht - Möglichkeiten einer mathematisch ausgerichteten Diagnose und individuellen Förderung. In F. Helmich & E. Blumberg (Eds.), Inklusiver Unterricht in der Grundschule (1st ed., pp. 213–228). Kohlhammer.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31862
Häsel-Weide, U., & Prediger, S. (2017). Förderung und Diagnose im Mathematikunterricht - Begriffe, Planungsfragen und Ansätze. In M. Abshagen, B. Barzel, J. Kramer, T. Riecke-Baulecke, B. Rösken-Winter, & C. Selter (Eds.), Basiswissen Lehrerbildung: Mathematik unterrichten (1st ed., pp. 167–181). Klett Kallmeyer.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31863
Häsel-Weide, U., & Schöttler, C. (2017). Students constructing meaning for the decimal system in dyadic discussions: epistemological and interactionist analyses of negotiation processes in an inclusive setting. In J. Novotná, H. Moraová, & Charles University (Eds.), Proceedings of the International Symposium Elementary Maths Teaching.  Equity and diversity in elementary mathematics education (pp. 373–383).
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31860
Häsel-Weide, U., & Hintz, A. M. (2017). Soziale Begegnungen beim (kooperativen) Lernen im Mathematikunterricht. In U. Häsel-Weide & M. Nührenbörger (Eds.), Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen. (pp. 78–87). Grundschulverband e. V.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 31858
Häsel-Weide, U., Nührenbörger, M., Moser Opitz, E., & Wittich, C. (2017). Ablösung vom zählenden Rechnen. Fördereinheiten für heterogene Lerngruppen (4th ed.). Klett Kallmeyer.
LibreCat
 

2016 | Dissertation | LibreCat-ID: 33
Steinle, T. (2016). Modeling and simulation of metallic, particle-damped spheres for lightweight materials.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34
Dellnitz, M., Eckstein, J., Flaßkamp, K., Friedel, P., Horenkamp, C., Köhler, U., … Tiemeyer, S. (2016). Multiobjective Optimal Control Methods for the Development of an Intelligent Cruise Control. In Progress in Industrial Mathematics at ECMI (Vol. 22, pp. 633–641). Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-23413-7_87
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 21937
Nüske, F., Schneider, R., Vitalini, F., & Noé, F. (2016). Variational tensor approach for approximating the rare-event kinetics of macromolecular systems. The Journal of Chemical Physics. https://doi.org/10.1063/1.4940774
LibreCat | DOI
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 7765 | OA
Schumacher, J. (2016). Erkunden mathematischer Strukturen anstatt Interpretation in Modellen – Ein innermathematischer Zugang zu negativen Zahlen. In Institut für Mathematik und Informatik Heidelberg} (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2016. Münster: WTM-Verlag.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8555
Kolter, J., Liebendörfer, M., & Schukajlow, S. (2016). Mathe – nein danke? Interesse, Beliefs und Lernstrategien im Mathematikstudium bei Grundschullehramtsstudierenden mit Pflichtfach. In A. Hoppenbrock, R. Biehler, R. Hochmuth, & H.-G. Rück (Eds.), Lehren und Lernen von Mathematik in der Studieneingangsphase (pp. 567–583). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8558
Colberg, C., Schürmann, M., Biehler, R., Hochmuth, R. K., Schaper, N., & Liebendörfer, M. (2016). Projekt WiGeMath: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase. In A. Hanft, F. Bischoff, & B. Prang (Eds.), Working Paper Studieneingangsphase Perspektiven aus der Begleitforschung zum Qualitätspakt Lehre (pp. 19–22). Oldenburg: Carl von Ossietzky Universität Oldenburg.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 8560
Biehler, R., Hochmuth, R., Rück, H.-G., Göller, R., Hoppenbrock, A., Liebendörfer, M., & Püschl, J. (2016). Research in University Mathematics Education: The khdm. EMS Newsletter, 12(102), 49–50. https://doi.org/10.4171/NEWS/102/14
LibreCat | DOI
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8562
Colberg, C., Biehler, R., Hochmuth, R., Schaper, N., Liebendörfer, M., & Schürmann, M. (2016). Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase. In Beiträge zum Mathematikunterricht 2016 (pp. 213–216). Heidelberg: WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien. http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-17376
LibreCat | DOI
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8565
Liebendörfer, M., & Göller, R. (2016). Abschreiben - ein Problem in mathematischen Lehrveranstaltungen? In W. Paravicini & J. Schnieder (Eds.), Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik 2014 Beiträge zum gleichnamigen Symposium am 7. & 8. November 2014 an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster (pp. 119–141). Münster: WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8566
Göller, R., & Liebendörfer, M. (2016). Eine alternative Einstiegsvorlesung in die Fachmathematik – Konzept und Auswirkungen. In G. für Didaktik der Mathematik (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2016 (pp. 321–324). Münster: WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien. http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-17398
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 8567
Liebendörfer, M., & Göller, R. (2016). Abschreiben von Übungsaufgaben in traditionellen und innovativen Mathematikvorlesungen. Mitteilungen Der Deutschen Mathematiker-Vereinigung, 24(4), 230–233.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8759
Peitz, S., Gräler, M., Henke, C., Molo, M. H., Dellnitz, M., & Trächtler, A. (2016). Multiobjective Model Predictive Control of an Industrial Laundry. In Procedia Technology (pp. 483–490). https://doi.org/10.1016/j.protcy.2016.08.061
LibreCat | DOI
 

2016 | Misc | LibreCat-ID: 6569
Jurgelucks, B., & Claes, L. (2016). Increasing the Sensitivity of Impedance with Respect to Material Parameters of Triple-Ring Electrode Piezoelectric Transducers using Algorithmic Differentiation. Workshop on Direct and Inverse Problems in Piezoelectricity, Erlangen.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6570
Jurgelucks, B., & Claes, L. (2016). Optimisation of triple-ring-electrodes on piezoceramic transducers using algorithmic differentiation. In AD2016 The 7th International Conference on Algorithmic Differentiation (pp. 99–102). Christ Church, Oxford, United Kingdom.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 16579
Dellnitz, M., Eckstein, J., Flaßkamp, K., Friedel, P., Horenkamp, C., Köhler, U., … Tiemeyer, S. (2016). Multiobjective Optimal Control Methods for the Development of an Intelligent Cruise Control. In Mathematics in Industry. Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-23413-7_87
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 16580
Ziessler, A., Molo, M. H.-V., & Dellnitz, M. (2016). On the computation of attractors for delay differential equations. Journal of Computational Dynamics, 5–5. https://doi.org/10.3934/jcd.2016005
LibreCat | DOI
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8758
Eckstein, J., Peitz, S., Schäfer, K., Friedel, P., Köhler, U., Hessel von Molo, M., Ober-Blöbaum, S., & Dellnitz, M. (2016). A comparison of two predictive approaches to control the longitudinal dynamics of electric vehicles. Procedia Technology, 3rd International Conference on System-Integrated Intelligence: New Challenges for Product and Production Engineering, 26, 465–472. https://doi.org/10.1016/j.protcy.2016.08.059
LibreCat | DOI
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29435
Wenger, T., Ober-Blöbaum, S., & Leyendecker, S. (2016). Variational integrators of mixed order for dynamical systems with multiple time scales and split potentials. ECCOMAS Congress 2016 - Proceedings of the 7th European Congress on Computational Methods in Applied Sciences and Engineering, 1818–1831.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29432
Wenger, T., Ober-Blöbaum, S., & Leyendecker, S. (2016). Constrained Galerkin variational integrators and modified constrained symplectic Runge-Kutta methods. International Conference of Numerical Analysis and Applied Mathematics (ICNAAM).
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29433
Peitz, S., Ober-Blöbaum, S., & Dellnitz, M. (2016). Reduced order model based multiobjective optimal control of fluids. Proceedings of International Congress of Theoretical and Applied Mechanics.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29436
Stellato, B., Ober-Blöbaum, S., & Goulart, P. J. (2016). Optimal control of switching times in switched linear systems. 2016 IEEE 55th Conference on Decision and Control (CDC), 7228–7233.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 31274
Borthwick, D., & Weich, T. (2016). Symmetry reduction of holomorphic iterated function schemes and factorization of Selberg zeta functions. Journal of Spectral Theory, 6(2), 267–329. https://doi.org/10.4171/jst/125
LibreCat | DOI | arXiv
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 31289
Weich, T. (2016). On the Support of Pollicott–Ruelle Resonanant States for Anosov Flows. Annales Henri Poincaré, 18(1), 37–52. https://doi.org/10.1007/s00023-016-0514-5
LibreCat | DOI | arXiv
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 33343
Kolb, M., & Krejčiřík, D. (2016). Spectral analysis of the diffusion operator with random jumps from the boundary. Mathematische Zeitschrift, 284, 877–900. https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/s00209-016-1677-y.pdf
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 33344
Richthammer, T. (2016). Lower Bound on the Mean Square Displacement of Particles in the Hard Disk Model. Communications in Mathematical Physics , 345, 1077–1099. https://link.springer.com/article/10.1007/s00220-016-2584-0
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 33357
Kolb, M., & Savov, M. (2016). Transience and recurrence of a Brownian path with limited local time. The Annals of Probability, 44(6). http://dx.doi.org/10.1214/15-AOP1069
LibreCat | DOI
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31799
Häsel-Weide, U. (2016). »Mathematik inklusive«: Lernchancen im inklusiven Anfangsunterricht. In I. Institut für Mathematik und Informatik der Pädagogischen Hochschule Heidelberg (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht. Vorträge auf der 50. Tagung für Didaktik der Mathematik (Vol. 1, pp. 365–369). WTM.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31798
Häsel-Weide, U. (2016). Mathematik gemeinsam lernen - Lernumgebungen für den inklusiven Mathematikunterricht. In A. S. Steinweg (Ed.), Tagungsband des AK Grundschule in der GDM 2016 (pp. 9–24). University of Bamberg Press.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 31800
Häsel-Weide, U. (2016). “Merit hat 4 von 5 Subtraktionsaufgaben durch Rückwärtszählen gelöst”. Leistungsbeurteilung im inklusiven Mathematikunterricht. Sonderpädagogische Förderung heute, 4(61), 356–368.
LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 31801
Häsel-Weide, U. (2016). Vom Zählen zum Rechnen. Struktur-fokussierende Deutungen in kooperativen Lernumgebungen. (1st ed.). Springer Spektrum.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 31797
Häsel-Weide, U. (2016). Gemeinsam ordnen – gemeinsam lernen. Mathematische Strukturen sichtbar machen. . Grundschulunterricht Mathematik, 1, 30–33.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed