Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
280 Publications
2022 | Book | LibreCat-ID: 47884
Große Fragen. Welt und Wahrheit. Leben und Tod. Zyklus 3.
C. Tenberge, S. von Braunmühl, Große Fragen. Welt und Wahrheit. Leben und Tod. Zyklus 3., Friedrich Verlag, 2022.
LibreCat
C. Tenberge, S. von Braunmühl, Große Fragen. Welt und Wahrheit. Leben und Tod. Zyklus 3., Friedrich Verlag, 2022.
2022 | Book | LibreCat-ID: 47881
Lebensformen, Welt, Gesellschaft. Normen und Werte - Religionen und Kulturen. Zyklus 3.
C. Tenberge, S. von Braunmühl, Lebensformen, Welt, Gesellschaft. Normen und Werte - Religionen und Kulturen. Zyklus 3., 2022.
LibreCat
C. Tenberge, S. von Braunmühl, Lebensformen, Welt, Gesellschaft. Normen und Werte - Religionen und Kulturen. Zyklus 3., 2022.
2022 | Book | LibreCat-ID: 47882
Mensch, Natur, Technik. Lebenswelt, Information und Sprache. Zyklus 3.
C. Tenberge, S. von Braunmühl, Mensch, Natur, Technik. Lebenswelt, Information und Sprache. Zyklus 3. , 2022.
LibreCat
C. Tenberge, S. von Braunmühl, Mensch, Natur, Technik. Lebenswelt, Information und Sprache. Zyklus 3. , 2022.
2022 | Book | LibreCat-ID: 47874
Mensch, Natur, Technik. Miteinander leben, Umwelt und Technik. Zyklus 2.
C. Tenberge, S. von Braunmühl, Mensch, Natur, Technik. Miteinander leben, Umwelt und Technik. Zyklus 2. , Friedrich Verlag, 2022.
LibreCat
C. Tenberge, S. von Braunmühl, Mensch, Natur, Technik. Miteinander leben, Umwelt und Technik. Zyklus 2. , Friedrich Verlag, 2022.
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 39446
Sachunterricht in der Informationsgesellschaft
A. Becher, E. Blumberg, T. Goll, K. Michalik, C. Tenberge, eds., Sachunterricht in Der Informationsgesellschaft, Klinkhardt, 2022.
LibreCat
| DOI
A. Becher, E. Blumberg, T. Goll, K. Michalik, C. Tenberge, eds., Sachunterricht in Der Informationsgesellschaft, Klinkhardt, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40452
The composition of pre-service teacher teams and primary school students’ competencies in (non-)inclusive science lessons. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022), Polytechnic of Porto, Centre for Research and Innovation in Education (inED) of the School of Education
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2022.
LibreCat
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40054
Technology Education in Elementary School Using the Example of 'Learning Robots' – Development and Evaluation of an In-Service Teacher Training Concept.
N. Janicki, C. Tenberge, in: D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, S. Jamil (Eds.), 2022, pp. 475–485.
LibreCat
| Download (ext.)
N. Janicki, C. Tenberge, in: D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, S. Jamil (Eds.), 2022, pp. 475–485.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24935 |
Laborpraktika auf Distanz. Ansätze in den Naturwissenschaften
A. Bauer, M. Sacher, S. Habig, S. Fechner, in: I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, N. Vöing (Eds.), Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre, transcript Verlag, Bielefeld, 2021, pp. 155–168.
LibreCat
| Download (ext.)
A. Bauer, M. Sacher, S. Habig, S. Fechner, in: I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, N. Vöing (Eds.), Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre, transcript Verlag, Bielefeld, 2021, pp. 155–168.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26039 |
Ansätze zur Diagnose und Förderung von Problemlösefähigkeiten in der Studieneingangsphase Physik
S. Lahme, A. Bauer, P. Reinhold, Phydid B, Didaktik der Physik, Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung (2021) 127–134.
LibreCat
| Download (ext.)
S. Lahme, A. Bauer, P. Reinhold, Phydid B, Didaktik der Physik, Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung (2021) 127–134.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24955 |
German university students’ views of nature of science in the introductory phase
D. Woitkowski, L. Rochell, A. Bauer, Physical Review Physics Education Research (2021).
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
D. Woitkowski, L. Rochell, A. Bauer, Physical Review Physics Education Research (2021).
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35526
Exploring the impact of pre-service science teachers’ reflection skills on the development of professional knowledge during a field experience
C. Kulgemeyer, M. Kempin, A. Weißbach, A. Borowski, D. Buschhüter, P. Enkrott, P. Reinhold, J. Riese, H. Schecker, J. Schröder, C. Vogelsang, International Journal of Science Education 43 (2021) 3035–3057.
LibreCat
| DOI
C. Kulgemeyer, M. Kempin, A. Weißbach, A. Borowski, D. Buschhüter, P. Enkrott, P. Reinhold, J. Riese, H. Schecker, J. Schröder, C. Vogelsang, International Journal of Science Education 43 (2021) 3035–3057.
2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 24737
Zentrale Themen der Ideengeschichte physikdidaktischer Forschung in Deutschland anhand ausgewählter Originalquellen
D. Woitkowski, C. Vogelsang, eds., Zentrale Themen der Ideengeschichte physikdidaktischer Forschung in Deutschland anhand ausgewählter Originalquellen, LOGOS, Berlin, 2021.
LibreCat
| DOI
D. Woitkowski, C. Vogelsang, eds., Zentrale Themen der Ideengeschichte physikdidaktischer Forschung in Deutschland anhand ausgewählter Originalquellen, LOGOS, Berlin, 2021.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35713
Kooperativ Forschen(d) lernen im inklusiven Sachunterricht der Primarstufe – Ein Theorie-Praxis verzahnter Ansatz zur Vorbereitung von Sachunterrichtsstudierenden auf das Praxissemester
A. Kirsch, E. Blumberg, F. Hellmich, F.K. Hoya, in: C. Caruso, C. Harteis, A. Gröschner (Eds.), Theorie und Praxis in der Lehrerbildung. Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken , Springer , Berlin, 2021, pp. 349–372.
LibreCat
| DOI
A. Kirsch, E. Blumberg, F. Hellmich, F.K. Hoya, in: C. Caruso, C. Harteis, A. Gröschner (Eds.), Theorie und Praxis in der Lehrerbildung. Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken , Springer , Berlin, 2021, pp. 349–372.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36159
Effects of teacher feedback on children’s self-concepts and motivation in science lessons. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures”
F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Gothenburg, Sweden, University of Gothenburg, 2021.
LibreCat
F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Gothenburg, Sweden, University of Gothenburg, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36131
The role of teacher feedback for children’s self-concepts and motivation in primary school science lessons. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations”
F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: 2021.
LibreCat
F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: 2021.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39458
Vom rollfähigen zum programmierbaren Fahrzeug.
V. Scheibe, G. Stein, C. Tenberge, M. Bohrmann, in: Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 2021, pp. 235–250.
LibreCat
V. Scheibe, G. Stein, C. Tenberge, M. Bohrmann, in: Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 2021, pp. 235–250.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39459
Anregungen für die Unterrichtspraxis - empfehlenswerte Literatur.
C. Tenberge, in: Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 2021, pp. 305–315.
LibreCat
C. Tenberge, in: Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 2021, pp. 305–315.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39454
"Wie lang ist der Dinosaurier?" Entwicklung eines Messrads zum Messen gekrümmter Linien.
U. Austermann, B. Gais, C. Tenberge, in: Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 2021, pp. 35–50.
LibreCat
U. Austermann, B. Gais, C. Tenberge, in: Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 2021, pp. 35–50.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37644 |
Technological and Inclusive Education - Considering Students’ Needs Towards Technological Learning in Primary Schools
F. Schröer, C. Tenberge, TECHNE SERIES - Forskning i Slöjdpedagogik Och Slöjdvetenskap 28 (2021) 322–331.
LibreCat
| Download (ext.)
F. Schröer, C. Tenberge, TECHNE SERIES - Forskning i Slöjdpedagogik Och Slöjdvetenskap 28 (2021) 322–331.
2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 39448
Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht.
K. Möller, C. Tenberge, M. Bohrmann, eds., Die Technische Perspektive Konkret. Begleitband 5 Zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 2021.
LibreCat
K. Möller, C. Tenberge, M. Bohrmann, eds., Die Technische Perspektive Konkret. Begleitband 5 Zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 2021.