Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

558 Publications


2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 4861
Gouthier, M. H., Eggert, A., & Nogly, F. (2008). Offshoring der Kundeninteraktion: Eine empirische Analyse der Wirkung der Sprachqualität am Beispiel von Call Centern. Schmalenbachs Zeitschrift Für Betriebswirtschaftliche Forschung, (1), 48--70.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 4885
Fahr, R., & Irlenbusch, B. (2008). Identifying personality traits to enhance trust between organisations: An experimental approach. Managerial and Decision Economics, (6), 469--487.
LibreCat
 

2008 | Report | LibreCat-ID: 4919
Fahr, R., & Simons, S. (2008). Returns to company training--Evidence from a new approach using quasi experimental data.
LibreCat
 

2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4962
Ulaga, W., & Eggert, A. (2008). Linking Customer Value to Customer Share in Business Relationships. In F. Golfetto & M. Gibbert (Eds.), Woodside.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 4976
Alewell, D., Bähring, K., Canis, A., Hauff, S., & Thommes, K. (2008). Wer nutzt HR-Outsourcing? Zentrale Strukturvariablen und ihr Einfluss auf die Nachfrage nach Personaldienstleistungen. German Journal of Human Resource Management, (4), 346--369.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 4977
Bähring, K., Hauff, S., Sossdorf, M., & Thommes, K. (2008). Methodologische Grundlagen und Besonderheiten der qualitativen Befragung von Experten in Unternehmen: Ein Leitfaden. Die Unternehmung Schweizerische Zeitschrift Für Betriebswirtschaft, (1), 89–111.
LibreCat
 

2008 | Book | LibreCat-ID: 4993
Thommes, K. (2008). Verf{\"u}gungsrechte {\"u}ber Humanverm{\"o}gen: Implikationen f{\"u}r und M{\"o}glichkeiten der Bilanzierung von Humankapital.
LibreCat
 

2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 7443
Ulaga, W., & Eggert, A. (2008). Linking Customer Value to Customer Share in Business Relationship. In A. Woodside, F. Golfetto, & M. Gibbert (Eds.), Creating and Managing Superior Customer Value (Vol. 14, pp. 221–247).
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 5568
Steinmetz, H., Frese, M., & Schmidt, P. (2008). A longitudinal panel study on antecedents and outcomes of work-home interference. Journal of Vocational Behavior. , 73(2), 231–241.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 5569
Park, Y. K., Lee, C. I., & Kabst, R. (2008). Human needs as predictors for organizational commitment and job involvement: An exploratory empirical study. Management Revue: The International Review of Management Studies., 19(3), 229–246.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 5570
Giardini, A., & Kabst, R. (2008). Recruitment Process Outsourcing: Eine Szenariostudie zur Akzeptanz von Outsourcing-Maßnahmen im Recruitment. Zeitschrift Für Personalforschung., 22(4), 370–387.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 5571
Giardini, A., & Kabst, R. (2008). The Effects of Work-Family HR practices: A Longitudinal Perspective. International Journal of Human Resource Management., 19(11), 2079–2094.
LibreCat
 

2007 | Journal Article | LibreCat-ID: 5787
Schnedler, W. (2007). Team Governance: Empowerment or Hierarchical Control (with Guido Friebel). Journal of Economic Behavior & Organization.
LibreCat | Files available
 

2007 | Journal Article | LibreCat-ID: 5788
Schnedler, W. (2007). You Don’t Always Get What You Pay For. German Economic Review.
LibreCat | Files available
 

2007 | Journal Article | LibreCat-ID: 5789
Schnedler, W. (2007). On the Ingredients of Bubble Formation: Informed Traders and Communication (with Jörg Oechssler and Carsten Schmidt) . Journal of Economic Dynamics and Control.
LibreCat | Files available
 

2007 | Misc | LibreCat-ID: 6125
Terlinde, P., Giardini, A., Kabst, R., Halbach, J., & Pelchrzim, H. (2007). Feedbackgespräche: Überstrapaziert, missverstanden und bedeutungslos? Ganz im Gegenteil: Best Practise bei der Deutschen Bahn (Vol. 4, pp. 48–51).
LibreCat
 

2007 | Misc | LibreCat-ID: 6126
Giardini, A., & Kabst, R. (2007). Strategische Personalentwicklung: Wenn dem Bildungscontroller die Ziele fehlen (Vol. 3, pp. 26–28).
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6206
Matiaske, W., Holtmann, D., & Kabst, R. (2007). Funktionale Äquivalente zur Personalplanung : Eine empirische Studie zur Personalplanung klein- und mittelständischer Unternehmen auf Basis des Cranet. In J. A. Meyer (Ed.), Planung in kleinen und mittleren Unternehmen, Jahrbuch der KMU-Forschung und -Praxis 2007 (pp. 263–277). Lohmar/Köln.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6207
Giardini, A., & Kabst, R. (2007). Leistungsbeurteilung und -vergütung in der privaten Wirtschaft und im öffentlichen Dienst: Eine vergleichende Betrachtung auf Basis des „Cranfield-Projects“ 1995-2005. In W. Matiaske & D. Holtmann (Eds.), Leistungsvergütung im Öffentlichen Dienst (pp. 61–78).
LibreCat
 

2007 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6375
Isidor, R., Hornung, F., & Kabst, R. (2007). Joint Venture Performance: A Meta-Analysis.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=178

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed