Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

551 Publications


2004 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8450
Virtual conference: a telecooperative learning environment
H.-H. Kremer, in: S. Banks, P. Goodyear, V. Hodgson, C. Jones, V. Lally, D. McConnel, C. Steeples (Eds.), Networked Learning 2004. A research based conference on e-learning in higher education and lifelong learning, Lancaster, 2004, pp. 751–752.
LibreCat
 

2004 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8451
Organisation und didaktische Ausrichtung des "Praxissemesters" im Rahmen des Diplomstudiengangs Wirtschaftspädagogik an der Universität Konstanz
T. Deißinger, H.-H. Kremer, in: A. Backes-Haase, H. Frommer (Eds.), Theorie-Praxis-Verzahnung in der beruflichen und gymnsasialen Lehrerbildung. Das Praxissemester in Baden-Württemberg., Baltmannsweiler, 2004, pp. 88–105.
LibreCat
 

2004 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8452 | OA
Qualifizierungsnetzwerke - Lernumgebung für Lehrkräfte?
H.-H. Kremer, in: F. Gramlinger, S. Steinemann, T. Tramm (Eds.), Lernfelder gestalten - miteinander Lernen - Innovationen vernetzen. Ergebnisse der 1. CULIK Fachtagung (12.05.2004), 2004.
LibreCat | Download (ext.)
 

2004 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8453
Virtual conference - a cooperative learning environment for teacher education?
H.-H. Kremer, in: R. Bennett (Ed.), The annual conference of the Association for Information Technology in Teacher Education, Chester, 2004.
LibreCat
 

2004 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8454
Qualifizierungsnetzwerke - Lernumgebung für Lehrkräfte
H.-H. Kremer, in: F. Gramlinger, S. Steinemann, T. Tramm (Eds.), Lernfelder gestalten - miteinander Lernen - Innovationen vernetzen. Ergebnisse der 1. CULIK Fachtagung, Paderborn, 2004, pp. 82–95.
LibreCat
 

2004 | Book Chapter | LibreCat-ID: 9593
Wirtschaftspädagogische Sichtweise der Spannungsverhältnisse in der Lehrerbildung vor dem Hintergrund des Lernfeldansatzes unter Berücksichtigung des Komplementärprinzips
M. Beutner, M. Twardy, in: R. Dubs, D. Euler, H. Seitz (Eds.), Aktuelle Aspekte in Schule und wissenschaftlichem Unterricht. Studien und Berichte des IWP, St. Gallen, 2004, pp. 181–201.
LibreCat
 

2004 | Book Chapter | LibreCat-ID: 9594
Ein Determinantenmodell der Ausbildungsbereitschaft von Klein- und Mittelbetrieben – Basis für eine systematische Förderung der Berufsausbildung
M. Beutner, in: E.M. Krekel, G. Walden (Eds.), Zukunft der Berufsausbildung in Deutschland: Empirische Untersuchungen und Schlussfolgerungen. Berichte zur Beruflichen Bildung 273, Bonn, 2004, pp. 94–110.
LibreCat
 

2004 | Journal Article | LibreCat-ID: 6486 LibreCat
 

2004 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6487
Virtuelle Foren - Konsequenzen für Forschung und Entwicklung
H.-H. Kremer, in: H. Reinisch, M. Eckert, T. Tramm (Eds.), Studien zur Dynamik des Berufsbildungssystems. Forschungsbeiträge zur Struktur-, Organisations- und Curriculumentwicklung, Wiesbaden, 2004, pp. 189–202.
LibreCat
 

2004 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6488
Complex teaching-learning arrangements and multimedia
H.-H. Kremer, in: R.H. Mulder, P.F.E. Sloane (Eds.), New Approaches to Vocational Education in Europe, Oxford, 2004, pp. 71–81.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=208

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed