Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

107 Publications


2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52866
H. S. Sloane and S. Schmöckel, “Turning Disciplinary Differences from a Brake into a Motor in Higher Education (Collaboration),” presented at the EAPRIL 2023, Belfast, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52864
H. S. Sloane and J. Heidebrecht, “Entwurfsmuster: Fachsensible wissenschaftliche Begleitung,” presented at the TURN conference 2023, TH Köln, 2023.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 47627
L. Mordhorst and T. Jenert, “Curricular integration of academic and vocational education: a theory-based empirical typology of dual study programmes in Germany,” Higher Education, vol. 85, no. 6, pp. 1257–1279, 2022, doi: 10.1007/s10734-022-00889-7.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8520
T. Jenert, “Wie unterrichten wir Wirtschaft? Förderung fachbezogener Reflexion angehender Wirtschaftslehrender,” presented at the Tagung Reflexivität in allen Phasen der Lehrerbildung der Giessener Offensive Lehrerbildung, , Gießen , 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8519
T. Jenert and T. Brahm , “Fostering pre-service economics teachers´ reflection on their attitudes towards the discipline,” presented at the EARLI Biennial Conference, Aachen, 2019.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 4441
T. Jenert, G. Reinmann, and T. Schmohl, Hochschulbildungsforschung: Theoretische, methodologische und methodische Denkanstöße für die Hochschuldidaktik. 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4453
T. Jenert, D. Wagner, L. Gommers, and T. Brahm, “Developing Undergraduate Management Students ‘Reflection Capabilities’’,’” in Academy of Management Proceedings, 2018, no. 1, p. 10602.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4500
T. Jenert, “,Messy Research‘: Methodologische Herausforderungen der Hochschulbildungsforschung,” in Theorie und Praxis der Hochschulbildungsforschung: Theoretische, methodologische und methodische Denkanstöße für die Hochschuldidaktik, Springer Verlag, 2018, pp. 149–166.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4505
T. Jenert, M. Barnat, P. Salden, and B. Dilger, “Struktur, Prozess oder Didaktik als Ausgangspunkt? Ein integratives Modell der Curriculumentwicklung an Hochschulen,” in Blickpunkt Hochschuldidaktik, Bielefeld: Bertelsmann , 2018, pp. 149–164.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4506
T. Jenert, “Transfer von, in oder zwischen Lehrentwicklungsprojekten an Hochschulen. Oder: Warum es so schwer ist, Gutes nachzumachen. ,” in Das Writing Fellow-Programm: Ein Praxishandbuch zum Schreiben in der Lehre, vol. 3, S. Dreifürst, F. Liebetanz, and A. Voigt, Eds. Bielefeld: WBV, 2018, pp. 26–29.
LibreCat
 

2018 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 4531
T. Jenert, “Gemeinsam für mehr Wirkung: Warum lehrbezogene lokale Netzwerke ein Ansatz sein können, die Hochschullehre nachhaltig voranzubringen,” Deutsche Universitätszeitschrift 06/2018, pp. 16–17, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4532
T. Jenert, “,, Die Hochschule ist wie ein Tanker’’: Überlegungen zu Möglichkeiten und Grenzen von Lehrinnovationen an Universitäten,” Göttingen, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4539
T. Jenert, “‘Messy data, messy research?! ’Using Mixed Methods to support educational design decisions in Higher Education,” presented at the Mixed Methods International Research Association, Wien, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4540
T. Jenert, “Fostering Educational Innovators ‘Networks in Higher Education,” 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 8521
D. Euler et al., “Erfahrungen im Aufbau von Transferagenturen zur Förderung eines datenbasierten kommunalen Bildungsmanagements.,” Wirtschaftspädagogisches Forum, vol. 62, 2018.
LibreCat
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 8522
T. Jenert, Motivation und Emotionen in der Studieneingangsphase. . 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 4419
A. P. Fust, T. Jenert, and C. Winkler, “Experiential or Self-Regulated Learning: A Critical Reflection of Entrepreneurial Learning Processes,” Entrepreneurship Research Journal, vol. 8, no. 2, pp. 1–11, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4537
T. Jenert and T. Brahm, “Developing Undergraduate Management Students‘ Reflection Capabilities, Academy of Management Proceedings,” presented at the 78th Annual Meeting of the Academy of Management, Chicago, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4541
T. Jenert and L. Gommers, “Ziele und Möglichkeiten der Weiterbildung pädagogischer Hochschulentwickler*innen am Beispiel ‚Lehren‘,” in Blickpunkt Hochschuldidaktik, .
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4538
T. Jenert and T. Brahm, “The Role of Diversity for the Transition to Higher Education,” presented at the EARLI SIG4 Higher Education, Gießen, 2018.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=282

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed