Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

104 Publications


2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4537 LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4538 LibreCat
 
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4540 LibreCat | Files available
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4541 LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 8521
Erfahrungen im Aufbau von Transferagenturen zur Förderung eines datenbasierten kommunalen Bildungsmanagements.
D. Euler, P.F.E. Sloane, M. Collenberg, D. Daniel, E.A. Jansen, T. Jenert, K. Meier, I. Menke, H. Schröder, Wirtschaftspädagogisches Forum 62 (2018).
LibreCat
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 8522
Motivation und Emotionen in der Studieneingangsphase.
T. Jenert, Motivation Und Emotionen in Der Studieneingangsphase. , 2018.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 4420
How do they find their place? A typology of students' enculturation during the first year at a business school
T. Jenert, T. Brahm, L. Gommers, P. Kühner , Learning, Culture and Social Interaction 12 (2017) 87–99.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4454 LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4455 LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4456
Development and validation of the Reflection in Business Education Questionnaire
T. Jenert, L. Gommers, T. Brahm, D. Wagner , in: 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4457
Educating reflective managers: Why everybody wants and nobody likes it
D. Wagner, T. Jenert, T. Brahm, L. Gommers, in: 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4458 LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4459 LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4503
Struktur, Prozess oder Didaktik als Ausgangspunkt? Ein integratives Modell der Curriculumentwicklung an Hochschulen
T. Jenert, M. Barnat, P. Salden, B. Dilger, in: Tagungsband DGHD Tagung 2017, Deutsche Gesellschaft für Hochschuldidaktik dghd, Köln, 2017.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 4421 LibreCat | DOI
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 4438
Kommunales Bildungsmanagement: Kernkomponenten und Gelingensbedingungen
D. Euler, P. Sloane, S. Fäckeler , T.J. Jenert, S. Losch, C. Meier, K. Meier, E. R{\, H. Schroeder, Kommunales Bildungsmanagement: Kernkomponenten Und Gelingensbedingungen, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 4439
Persönlichkeitsförderung im Schulunterricht, Band I: Realistische Ursachenzuschreibungen
I. für W. Autorengruppe, Persönlichkeitsförderung Im Schulunterricht, Band I: Realistische Ursachenzuschreibungen, Bern, 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4460
A typology of students’ enculturation during the first year at University
T. Jenert, T. Brahm, L. Gommers, P. Kühner, in: 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4461
Differentiating Novice, Non-expert and Expert Entrepreneurs: A Self-regulated Learning Perspective
C. Winkler, A. Fust, T. Jenert, in: Academy of Management Proceedings, 2016, p. 12056.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4462
Studienprogramm-Entwicklung in unterschiedlichen Spannungsfeldern
B. Dilger, T. Jenert, P.F.E. Sloane, in: 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4507
Von der Curriculum - zur Studienprogrammentwicklung: Argumente für eine Perspektiverweiterung
T. Jenert, in: T. Jenert , T. Brahm, D. Euler (Eds.), Pädagogische Hochschulentwicklung - Von der Programmatik zur Implementierung, Springer Verlag , Wiesbaden, 2016, pp. 26–29.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4533
Mehr als nur „gute“ Stimmung: Einstellungen und Motivation Studierender als zentraler Bestandteil der Kompetenzentwicklung
T. Jenert, in: Vortrag Im Rahmen Des Expert_Innenforums Hochschuldidaktik Der Fachhochschule Oberösterreich., 2016.
LibreCat
 

2015 | Book | LibreCat-ID: 4422
Enculturation and development of beginning students
T. Jenert, L. Postareff, T. Brahm, S. Lindblom-Ylänne, Enculturation and Development of Beginning Students, 2015.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 4423
On the assessment of attitudes towards studying—development and validation of a questionnaire
T. Brahm, T. Jenert, Learning and Individual Differences : Journal of Psychology and Education 43 (2015) 233–242.
LibreCat
 

2015 | Book | LibreCat-ID: 4437
Pädagogische Hochschulentwicklung: Von der Programmatik zur Implementierung
T. Brahm, T. Jenert, D. Euler, Pädagogische Hochschulentwicklung: Von Der Programmatik Zur Implementierung, 2015.
LibreCat
 

2015 | Book | LibreCat-ID: 4445
Enculturation and development of beginning students
T. Jenert, L. Postareff, T. Brahm, S. Lindblom-Ylänne, Enculturation and Development of Beginning Students, 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4463
The self-fulfilling prophecy of fear of academic failure
T. Brahm, T. Jenert, D. Wagner, in: 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4464 LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4466
The crucial first year: Students’ motivation at a Swiss Business School--a longitudinal study
T. Brahm, T. Jenert, D. Wagner, in: Academy of Management Proceedings, 2015, p. 12649.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4467
Zwischen Individuum, Institution und Disziplin: Methodologische Überlegungen zur Erfassung von Lernkulturen an Hochschule
T. Jenert, G. Reinmann, in: Dokumentation Der Jahrestagung Der Sektion Erwachsenenbildung Der DGfE, 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4469 LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 4424
Implementing Outcome-Oriented Study Programmes at University: The Challenge of Academic Culture
T. Jenert, Zeitschrift Für Hochschulentwicklung 9 (2014) 1–12.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 4425
Wissenschafts-Praxis-Kooperation in designbasierter Forschung: Im Spannungsfeld zwischen wissenschaftlicher Gültigkeit und praktischer Relevanz
T. Brahm, T. Jenert, Zeitschrift Für Berufs-Und Wirtschaftspädagogik-Beihefte (ZBW-B) (2014) 45–62.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 4426
Nicht für alle gleich: subjektive Wahrnehmungen des Übergangs Schule-Hochschule
T. Brahm, T. Jenert, D. Wagner, Zeitschrift Für Hochschulentwicklung 9 (2014) 63–82.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4470
Developing study programs as a continuous task-the role of educational developers
T. Brahm, F. Zellweger, T. Jenert, G. Thomann, in: 2014.
LibreCat
 
 
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4473
Self-Regulation and Entrepreneurial Learning
A. Fust, T. Jenert, in: 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4474 LibreCat
 
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4476 LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4508
Verändern Medien die Lernkultur? Mögliche Rollen von Technologie zwischen virtuellen und physischen Lernräumen
T. Jenert, in: T. Škerlak, H. Kaufmann, G. Bachmann (Eds.), Lernumgebungen an Der Hochschule. Auf Dem Weg Zum Campus von Morgen , Waxmann Verlag GmbH , New York, 2014, pp. 159–175.
LibreCat
 
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4535 LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 4427
Herausforderungen der Kompetenzorientierung in der Studienprogrammentwicklung
T. Brahm, T. Jenert, Zeitschrift Für Hochschulentwicklung 8 (2013) 7–14.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 4428 LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4477
How Business Students Attitudes towards their University and Studying Develop during the First Year: A Qualitative Longitudinal Study
T. Jenert, T. Brahm, in: EARLI European Association for Research on Learning and Instruction, 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4478
On the assessment of attitudes towards the study process and the university: Attitudes towards the Study Environment Questionnaire (ASEQ)
T. Brahm, T. Jenert, D. Euler, in: EARLI European Association for Research on Learning and Instruction, 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4480
A latent growth curve analysis of Business students' intrinsic and extrinsic motivation
T. Brahm, T. Jenert, in: EARLI European Association for Research on Learning and Instruction, 2013.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=282

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed