Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8651 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 36466
Becker, Rieke. “Hilfst du mir, so hilfst du dir. Diplomatische Überzeugungsstrategien der Regentin Christine Charlotte von Ostfriesland gegenüber Kaiser Leopold I. im 17. Jahrhundert (erscheint 2024).” Österreichische Zeitschrift für Geschichtswissenschaften. Themenband „New Diplomatic History“, vol. 35, no. 1.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37720
Öhlschläger, Claudia. “‘Die Geschichte als Dichterin’. Analogien in kleinen historischen Porträts von Stefan Zweig. .” Lektüren der Ähnlichkeit um 1900. , edited by Matthias Bauer and Iulia Patrut, 2024, pp. 145–64.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50531
Sahli Lozano, Caroline, et al. How Do Attitudes and Self-Efficacy Predict Teachers‘ Intentions to Teach in Inclusive Classrooms? A Cross-National Comparison between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland. . 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 49772 | OA
Huybrechts, Yves, and Resul Karaca. “BelgienNet – une plateforme pour l’accès aux langues et cultures de la Belgique.” Synergies Pays germanophones, vol. 16, GERFLINT, 2024, pp. 119–31.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50973
Knickenberg, Margarita, et al. Teachers’ Individual and Collective Efficacy in Relation to Their Attitudes towards Inclusion –Analyses from an International Study Comprising Canada, Germany & Switzerland.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50972
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Examining Aspects of Students’ Current Academic Motivation in Relation to Peer Interactions and Social Environment in the Classroom Using the Experience Sampling Method.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50974
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Effects of Peer Interactions and the Social Environment on Students’ Current Academic Motivation in the Classroom: An Experience Sampling Study. . 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51126
Raneck-Kuhlmann, A., et al. “Was motiviert CoP-Mitglieder? Motivationale Bedingungsfaktoren für die Mitarbeit in Communities of Practice in der Lehrkräftebildung.” Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, edited by B. Herzig et al., Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51127
Niemann, Jan, et al. “Determinanten und Typen phasenübergreifenden Transfers in Communities of Practice der Lehrkräftebildung.” Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, edited by B. Herzig et al., Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51125
Schulze, J., et al. “Schulentwicklung, Chancengerechtigkeit und Digitalität – Verbindung zentraler Metathemen in einer zeitgemäßen Lehrkräftebildung.” Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, edited by B. Herzig et al., Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed