Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8958 Publications


2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 51317 | OA
Haker, Christoph, and Lukas Otterspeer. “Right-Wing Populism and Educational Research. Exploring Theoretical and Methodological Perspectives.” Zeitschrift Für Diskursforschung, no. 2 (2020): 250–71. https://doi.org/10.3262/ZFD2002250.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 51319 | OA
Haker, Christoph, and Lukas Otterspeer. “Zum praktischen Nutzen von Theorie. Ein Dialog über die Grenzen von Bildungspraxis, Erziehungswissenschaft und Soziologie.” Debatte. Beiträge zur Erwachsenenbildung 3, no. 1–2020 (2020): 49–63. https://doi.org/10.3224/debatte.v3i1.05.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 51318 | OA
Alvear, Rafael, and Christoph Haker. “Teoría de Sistemas Crítica y Teoría Crítica de Sistemas Sociales: Alegato Por Una Distinción Necesaria.” MAD, no. 42 (2020): 1–9.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39821
Pieper, Catania, Brigitte Kottmann, and Susanne Miller. “Fallportraits von Bielefelder Grundschulkindern. Fallarbeit in der (phasenübergreifenden) Lehrer_innenbildung be.” HLZ - Herausforderung Lehrer_innenbildung, Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion 3, no. 1 (2020): 94–171. https://doi.org/10.4119/HLZ-2484.
LibreCat | Files available | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51362
Ehland, Christoph, and Jana Gohrisch. “Cross-Cultural Encounters and Expressions of Power in Middlebrow Literature and Culture, 1890-1940 and the Present.” In Imperial Middlebrow, edited by Christoph Ehland and Jana Gohrisch, 1–21. Leiden und Boston: Brill, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 26849
Leineweber, Jonas, Peter Becker, Dagmar Troska, and Philipp Rustemeier. Das Schützenwesen in Westfalen als Immaterielles Kulturerbe. Tradition im Wandel: Entwicklungen, Kontinuitäten und Zukunftsperspektiven. Vol. 19. Paderborner Beiträge zur Geschichte. Bielefeld, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51607
Degeling, Jasmin, and Martin Degeling. “Privacy Assistants – Challenges and Critique of Evolving Concepts of Privacy in Ever-Changing Computing Environments.” In Explorations in Digital Cultures, edited by Marcus Burkhardt, Katja Grashöfer, Mary Shnayien, and Bianca Westermann. Meson Press, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28867
Gerick, Julia, Birgit Eickelmann, and Amelie Labusch. “Computer- und informationsbezogene Kompetenzen von Mädchen und Jungen.” In ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann, Amelie Labusch, Kerstin Drossel, and Mario Vennemann, 215–26. Münster: Waxmann, 2020.
LibreCat
 

2020 | Working Paper | LibreCat-ID: 51690 | OA
Maaz, Kai, Burkhard Jungkamp, Johanna Antony, Michael Becker-Mrotzek, Azalea Chapman, Martina Diedrich, Joanna Eger, et al. Schule in Zeiten der Pandemie. Empfehlungen für die Gestaltung des Schuljahres 2020/21. Stellungnahme der Expert*innenkommission der Friedrich-Ebert-Stiftung, 2020.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 51753
Schulz, Christian, and Tobias Matzner. “Feed the Interface – Social-Media-Feeds als Schwellen.” Navigationen – Zeitschrift für Medien- und Kulturwissenschaften 2 (2020): 147–64. http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/5595.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed