Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
8658 Publications
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35218
C. Lindmeier, D. Laubenstein, and K. Guthöhrlein, “Gelingensbedingungen des gemeinsamen Unterrichts an Schwerpunktschulen in Rheinland-Pfalz (GeSchwind). Ausgewählte Forschungsergebnisse,” in Empirisch-pädagogische Forschung in inklusiven Zeiten. Konzeptualisierung, Professionalisierung, Systementwicklung, M. Walm, T. Häcker, F. Radisch, and A. Krüger, Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2018, pp. 282–295.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35216
D. Laubenstein and C. Lindmeier, “Inklusion an Schwerpunktschulen in Rheinland-Pfalz,” in Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch zur erfolgreichen Umsetzung. , F. Hellmich, G. Görel, and M. F. Löper, Eds. Stuttgart: Kohlhammer, 2018, pp. 26–41.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36269
J. Weber, “Introduction: Autonomous Driving and the Transformation of Car Culture,” Degendering the Driver. Sonderausgabe „Transfers: Interdisciplinary Journal of Mobility Studies“ (Hg.: Jutta Weber/Fabian Kröger), vol. Vol. 8(1), pp. 15–23, 2018.
LibreCat
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 7063
R. Hagengruber and S. Luft, Eds., Women Phenomenologists on Social Ontology, vol. 1. Springer International Publishing, 2018.
LibreCat
| DOI
| PubMed | Europe PMC
2018 | Book Review | LibreCat-ID: 36379
A. Pöllmann, “Strategies of segregation: race, residence, and the struggle for educational equality,” Ethnic and Racial Studies, vol. 42, no. 3. Informa UK Limited, pp. 490–492, 2018, doi: 10.1080/01419870.2018.1520274.
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36400
A. Pöllmann, “La formación intercultural de los futuros maestros mexicanos de secundaria,” Revista Electrónica de Investigación Educativa, vol. 20, no. 1, Art. no. 83, 2018, doi: 10.24320/redie.2018.20.1.1461.
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36392
A. Pöllmann, “Capital intercultural y posición socio-educacional: un análisis estadístico de las prácticas de lectura en idiomas extranjeros en la población alemana contemporánea,” Cultura y Representaciones Sociales, pp. 170–183, 2018, doi: 10.28965/2018-25-06.
LibreCat
| DOI
2018 | Report | LibreCat-ID: 36411 |
R. Becker, M. Heidgen, M. Lauert, and V. Witschel, Tagungsbericht: Kulturen der Moral – Moral Cultures. Internationale und interdisziplinäre Tagung in Kooperation mit der DGEJ vom 19. bis 22. September 2018 an der Universität Paderborn. 2018.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 27119 |
C. Schneijderberg and I. Steinhardt, “Accreditation of X Qualities Instead of Quality X: A Normative Analysis of Criteria of the German Higher Education Accreditation Regime,” Higher Education Policy, pp. 5–28, 2018, doi: 10.1057/s41307-018-0111-y.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36867
N. Göddertz and M. Mauritz, “Die Neue Frauenbewegung und ‘die Kinderfrage’ - Zur Kollektivierung der Kindererziehung als Moment der Emanzipation,” Journal des Netzwerks Frauen- und Geschlechterforschung NRW BNr. 42/2018, S. 39-43, 2018.
LibreCat