Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3154 Publications


2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27997
Homt, Martina, and Bea Bloh. “Die Perspektive von Referendar*innen Auf Forschendes Lernen,” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27998
Wehde, Janis, and Bea Bloh. “Die Förderung demokratischer Grundhaltungen als Teil professioneller Kompetenz angehender Lehrpersonen: Darstellung eines Forschungsvorhabens.,” 2021.
LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 28253
Elit, Stefan, and Johanna Canaris, eds. Arbeitsbuch Judith Kuckart. Erzählen – Theater – Tanz. 1st ed. Vol. 9. Literarisches Leben heute. Berlin, Bern, Bruxelles, New York, Oxford, Warszawa, Wien: Peter Lang, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 28349
Drumm, Sandra, Mareike Müller, and Nadja Stenzel. “Digitale Räume geben und nehmen: Unterrichtsinteraktion in DSH-Kursen während der COVID-19-Pandemie.” Informationen Deutsch als Fremdsprache 48, no. 5 (2021): 496–515. https://doi.org/10.1515/infodaf-2021-0069.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28358 | OA
Can, Magdalena, Mareike Müller, and Constanze Niederhaus. “Digitale Zugänge zu kommunikativer Praxis schaffen: Eine explorative Interviewstudie im Projekt Sprachbegleitung Geflüchteter.” In Lockdown, Homeschooling und Social Distancing: Der Zweitspracherwerb unter akut veränderten Bedingungen der COVID-19 Pandemie, edited by Jana Gamper, Britta Hövelbrinks , and Julia Schlauch, 195–222. Tübingen: Narr, 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28446
Wehde, Janis, and Bea Bloh. “Die Reflexion der eigenen Lehrtätigkeit von Studierenden in Praxisphasen durch Forschendes Lernen: Prädiktiver Einfluss subjektiver Normen im schulischen und universitären Kontext,” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28701
Bloh, Thiemo. “Kollektive Reflexionsphasen,” 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24539
Tönnies, Merle. “Constructions of a National Threat: Contextualising the Rhetorical Management of the COVID-19 Pandemic in Britain.” In Mentalities and Materialities: Essays in Honour of Jürgen Kamm, edited by Philip Jacobi and Anette Pankratz, 149–63. Würzburg: Königshausen & Neumann, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25831
Meer, Philipp, Johanna Hartmann, and Dominik Rumlich. “Attitudes of German High School Students toward Different Varieties of English.” Applied Linguistics (ahead of print) (2021). https://doi.org/10.1093/applin/amab046.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25832
Siepmann, Philipp, Dominik Rumlich, Frauke Matz, and Ricardo Römhild. “Attention to Diversity in German CLIL Classrooms: Multi-Perspective Research on Students’ and Teachers’ Perceptions.” International Journal of Bilingual Education and Bilingualism (ahead of print) (2021). https://doi.org/10.1080/13670050.2021.1981821.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed