Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8651 Publications


2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26643
Hellmich, F., Görel, G., & Schwab, S. (2017). Motivation für die Beschäftigung mit Inklusion während des Studiums bei Studierenden des Lehramts an Grundschulen. In S. Miller, B. Holler-Nowitzki, B. Kottmann, S. Lesemann, B. Letmathe-Henkel, N. Meyer , R. Schroeder, & K. Velten (Eds.), Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs (Vol. 22, pp. 282–288). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-13502-7_35
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26646
Görel, G., & Hellmich, F. (2017). Erfahrungen, Einstellungen und Motivation von Studierenden des Grundschullehramts in Hinblick auf den inklusiven Unterricht. In D. Laubenstein & D. Scheer (Eds.), Sonderpädagogik zwischen Wirksamkeitsforschung und Gesellschaftskritik (pp. 143–150). Klinkhardt.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26647
Schwab, S., Hellmich, F., & Görel, G. (2017). Self-efficacy of prospective Austrian and German primary school teachers regarding the implementation of inclusive education. Journal of Research in Special Educational Needs, 17(3), 205–217. https://doi.org/10.1111/1471-3802.12379
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26648
Hellmich, F., Löper, M. F., Görel, G., & Pfahl, R. (2017). Einstellungen von Kindern gegenüber Peers mit sonderpädagogischem Förderbedarf als Bedingungen der sozialen Partizipation im inklusiven Unterricht der Grundschule. In F. Hellmich & E. Blumberg (Eds.), Inklusiver Unterricht in der Grundschule (pp. 98–121). Kohlhammer.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26674
Hellmich, F., & Hoya, F. K. (2017). Primary school students’ implicit theories and their reading motivation. The role of parents’ and teachers’ effort feedback. Zeitschrift Für Psychologie, 225(2), 117–126. https://doi.org/10.1027/2151-2604/a000288
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26675
Hellmich, F., & Hoya, F. K. (2017). Empirische Arbeit: Wahrgenommenes positives Feedback zu Leseprozessen in Elternhaus und Schule im Zusammenhang mit der Lesemotivation von Kindern im Grundschulalter. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 64(4), 290–304. https://doi.org/10.2378/peu2017.art09d
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26709
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2017). Soziale Selbstkonzepte von Kindern im Grundschulalter und ihre Einstellungen gegenüber Peers mit Förderbedarf in der sozial-emotionalen Entwicklung. In D. Laubenstein & D. Scheer (Eds.), Sonderpädagogik zwischen Wirksamkeitsforschung und Gesellschaftskritik (pp. 135–142). Klinkhardt.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26724
Hellmich, F., & Blumberg, E. (Eds.). (2017). Inklusiver Unterricht in der Grundschule. Kohlhammer.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26862
Schönhärl, K. (Ed.). (2017). Decision Taking, Confidence and Risk Management in Banks from Early Modernity to the 20th Century. https://doi.org/10.1007/978-3-319-42076-9
LibreCat | Files available | DOI
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 3600
Goller, M. (2017). Human agency at work: An active approach towards expertise development. Wiesbaden: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-18286-1
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed