Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8690 Publications


2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28670
Drossel, K., Eickelmann, B., & Gerick, J. (2017). Predictors of teachers’ use of ICT in school – the relevance of school characteristics, teachers’ attitudes and teacher collaboration. Education and Information Technologies, 22(2), 551–573. https://doi.org/10.1007/s10639-016-9476-y
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28671
Eickelmann, B., Gerick, J., & Koop, C. (2017). ICT use in mathematics lessons and the mathematics achievement of secondary school students by international comparison: Which role do school level factors play? Education and Information Technologies, 22(4), 1527–1551. https://doi.org/10.1007/s10639-016-9498-5
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28672
Eickelmann, B., & Vennemann, M. (2017). Teachers‘ attitudes and beliefs regarding ICT in teaching and learning in European countries. European Educational Research Journal, 16(6), 733–761. https://doi.org/10.1177/1474904117725899
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28673
Gerick, J., Eickelmann, B., & Bos, W. (2017). The international computer and information literacy study from a European perspective: Introduction to the Special Issue. European Educational Research Journal, 16(6), 707–715. https://doi.org/10.1177/1474904117735417
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28675
Drossel, K., & Eickelmann, B. (2017). The Use of Tablets in Secondary Schools and Its Relationship with Computer Literacy. In A. Tatnall & M. Webb (Eds.), Tomorrow’s learning: involving everyone. Learning with and about technologies and computing (pp. 114–124). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-74310-3_14
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28676
Eickelmann, B. (2017). Schulische Medienkompetenzförderung. In H. Gapski, M. Oberle, & W. Staufer (Eds.), Medienkompetenz. Herausforderung für Politik, politische Bildung und Medienbildung (pp. 146–154). Bundeszentrale für Politische Bildung.
LibreCat | Files available
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 25846 | OA
Dolzhenko, I., & Rumlich, D. (2017). Понять, как они тикают [Verstehen, wie sie ticken]. Interview on CLIL conducted by Ирина Долженко [Irina Dolzhenko] on behalf of sib.fm. sib.fm.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26642
Hellmich, F., Hoya, F. K., Görel, G., & Schwab, S. (2017). Unter welchen Voraussetzungen kooperieren Grundschullehrkräfte im inklusiven Unterricht? Eine Studie zu den Bedingungen der Kooperationsbereitschaft von Grundschullehrerinnen und -lehrern im inklusiven Unterricht. Empirische Sonderpädagogik, 9(1), 36–51. https://doi.org/10.25656/01:14874
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26643
Hellmich, F., Görel, G., & Schwab, S. (2017). Motivation für die Beschäftigung mit Inklusion während des Studiums bei Studierenden des Lehramts an Grundschulen. In S. Miller, B. Holler-Nowitzki, B. Kottmann, S. Lesemann, B. Letmathe-Henkel, N. Meyer , R. Schroeder, & K. Velten (Eds.), Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs (Vol. 22, pp. 282–288). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-13502-7_35
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26646
Görel, G., & Hellmich, F. (2017). Erfahrungen, Einstellungen und Motivation von Studierenden des Grundschullehramts in Hinblick auf den inklusiven Unterricht. In D. Laubenstein & D. Scheer (Eds.), Sonderpädagogik zwischen Wirksamkeitsforschung und Gesellschaftskritik (pp. 143–150). Klinkhardt.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed