Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8690 Publications


2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31163
Schuster, B.-M. (2015). Kriegsausbruch, Kriegs Ausbruch, KriegsAusbruch: About the possible connection between linguistic variety and age, based on personal journals from 1892-1944. In A. Voeste & A. Gerstenberg (Eds.), The lifespan perspective (pp. 189–229). John Benjamins Publications.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31325
Schuster, B.-M. (2015). Wie geht’s (Dir)? Zur diachronen Entwicklung pragmatischer Phraseme im kontrastiven Vergleich. In S. Bonacchi, B. Mikołajczyk, S. Günthner, Z. Qiang, B.-M. Schuster, C. Wich-Reif, J. Zhu, J. Zhao, & M. Szurawitzki (Eds.), Sektion A1. Beziehungsgestaltung durch Sprache. Akten des XIII. Internationalen Germanistenkongresses Shanghai 2015. Germanistik zwischen Tradition und Innovation (Publikationen der Internationalen Vereinigung für Germanistik (IVG)) (Vol. 20).
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31162
Schuster, B.-M. (2015). Einfachheit, Wiederholung und Kontrast: Zur Konstanz sprachlicher Verfahren in der persuasiven Kommunikation. In B.-M. Schuster & D. Dogaru (Eds.), Wirksame Rede im Frühneuhochdeutschen: Syntaktische und textstilistische Aspekte (pp. 83–108). Olms.
LibreCat
 

2015 | Book | LibreCat-ID: 31260
Schuster, B.-M., & Dogaru, D. (2015). Wirksame Rede im Frühneuhochdeutschen: Syntaktische und textstilistische Aspekte. Olms.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48815
Luft, S. (2015). The Philosophy of the Marburg Neo-Kantians. In N. de Warren & A. Staiti (Eds.), New Approaches to Neo-Kantianism (pp. 221–239). University Press.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48645
Hartung, O. (2015). Geschichte schreibend lernen. In Sabine Schmölzer-Eibinger & E. Thürmann (Eds.), Schreiben als Lernen. Kompetenzentwicklung durch Schreiben (in allen Fächern) (1st ed., Vol. 8, pp. 201–216). Waxmann.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 48587
Hartung, O. (2015). Generisches Geschichtslernen. Drei Aufgabentypen im Vergleich. Zeitschrift für Geschichtsdidaktik, 14E(1), 47–62. https://doi.org/10.13109/zfgd.2015.14e.1.47
LibreCat | DOI
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 48591
Hartung, O. (2015). Die “sich ewig wiederholende Arbeit” des Geschichtsbewusstseins - Sprache als Medium des historischen Lernens. Zeitschrift für Geschichtsdidaktik, 09(1), 180–190. https://doi.org/10.13109/zfgd.2010.09.1.180
LibreCat | DOI
 

2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48567
Hartung, O., & Rumpf, M. (Eds.). (2015). Lehrkompetenzen in der wissenschaftlichen Weiterbildung, Konzepte, Forschungsansätze und Anwendungen (1st ed.). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-08869-9
LibreCat | DOI
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48812
Luft, S. (2015). Philosophical Historiography in Marburg Neo-Kantianism:  The Example of Cassirer’s Erkenntnisproblem (The Problem of Knowledge). In G. Hartung & V. Pluder (Eds.), From Hegel to Windelband.  Historiography of Philosophy in the 19th Century (pp. 181–205). DeGruyter.
LibreCat | Files available
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed