Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8651 Publications


2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27721
M. Homt, B. Bloh, and C. Grosser, “Die Einstellung angehender Lehrkräfte zu Forschendem Lernen im Praxissemester und Referendariat,” in Forschendes Lernen in der Lehrer/innenbildung. Implikationen für Wissenschaft und Praxis, M. Basten, C. Mertens, A. Schöning, and E. Wolf, Eds. 2020, pp. 165–176.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27826
K. Drossel and M. Kampmeyer, “Lehrerkooperation im Zeitalter der Digitalisierung – Potenziale, Herausforderungen und Gelingensbedingungen,” Friedrich Jahresheft #schuleDIGITAL, vol. 38, pp. 58–59, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27827
K. Drossel and M. Heldt, “Die Rolle der Schulleitung in Kooperationsprozessen im Zeitalter der Digitalisierung,” Schulmanagement, no. 2, pp. 36–39, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27828
B. Eickelmann and K. Drossel, “Lehrer*innenbildung und Digitalisierung - Konzepte und Entwicklungsperspektiven,” in Bewegungen - Beiträge zum 26. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, I. van Ackeren, H. Bremer, F. Kessl, H. C. Koller, N. Pfaff, C. Rotter, D. Klein, and U. Salaschek, Eds. Opladen: Barbara Budrich, 2020, pp. 57–82.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27829
K. Drossel, M. Heldt, and B. Eickelmann, “Die Implementation digitaler Medien in den Unterricht gemeinsam gestalten: Lehrer*innenbildung durch medienbezogene Kooperation,” in Bildung, Schule und Digitalisierung, K. Kaspar, M. Becker-Mrotzek, S. Hofhues, J. König, and D. Schmeinck, Eds. Münster: Waxmann, 2020, pp. 45–50.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 27832
B. Eickelmann, K. Drossel, and M. Heldt, Schule auf Distanz. Perspektiven und Empfehlungen für den Schulalltag. Eine repräsentative Befragung von Lehrkräften in Deutschland. Berlin/Düsseldorf: Vodafone Stiftung, 2020.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27833
B. Eickelmann, K. Drossel, and M. Heldt, “Vorteile digital fortgeschrittener Schulen in der Pandemie-Zeit. Ergebnisse einer repräsentativen Lehrkräftebefragung,” Schulmanagement. Fachzeitschrift für Schul- und Unterrichtsentwicklung, vol. 51, no. 3, pp. 28–31, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27834
K. Drossel and M. Heldt, “Medienbezogene Lehrerkooperation. Kooperationsformen und thematische Schwerpunkte,” Schulmagazin 5-10, pp. 11–14, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27835
K. Drossel and B. Eickelmann, “Digitalisierung als Schulprofil am Gymnasium - eine längsschnittliche Untersuchung zur Entwicklung der computerbezogenen Kompetenzen,” in (Neue) Formen der Differenzierung. Schul- und Klassenprofilierung im Spannungsfeld gesellschaftlicher Teilhabe und sozialer Ungleichheit, C. I. Keßler and S. Nolte, Eds. Münster: Waxmann, 2020, pp. 181–197.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27837
K. Drossel, B. Eickelmann, and M. Vennemann, “Schools overcoming the digital divide: in depth analyses towards organizational resilience in the computer and information literacy domain,” Large-scale Assessments in Education, vol. 8, pp. 1–19, 2020, doi: 10.1186/s40536-020-00087-w.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27840
M. Vennemann, K. Drossel, and B. Eickelmann, “Sozial- und migrationsbedingte Disparitäten in den computer- und informationsbezogenen Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern,” in ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich, B. Eickelmann, A. Labusch, K. Drossel, and M. Vennemann, Eds. Münster: Waxmann, 2020, pp. 235–248.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27850
B. Eickelmann, K. Drossel, and J. Gerick, “Die Perspektive der Schulleitung auf Prioritäten zum Lernen und Lehren mit digitalen Medien,” in ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich, B. Eickelmann, A. Labusch, K. Drossel, and M. Vennemann, Eds. Münster: Waxmann, 2020, pp. 123–136.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27851
B. Eickelmann, K. Drossel, and J. Niemann, “Lehrerfortbildung zum Lernen und Lehren mit digitalen Medien,” in ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich, B. Eickelmann, A. Labusch, K. Drossel, and M. Vennemann, Eds. Münster: Waxmann, 2020, pp. 111–122.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27859
M. Heldt, K. Drossel, and B. Eickelmann, “Lieber gemeinsam als alleine!? Ein Überblick über die Situation unterrichtsbezogener Lehrerkooperationen im Zeitalter der Digitalisierung in Deutschland,” Schulmanagement-Handbuch, vol. 175, no. 3, pp. 19–37, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27860
J. Tondeur et al., “Advancing Conceptual Models of Technology Integration in Education: Implications for Researchers, Practitioners and Policymakers,” in Report of EDUsummIT 2019. Learners and learning contexts: new alignments for the digital age, P. Fisser and M. Phillips, Eds. Québec City, Canada: EDUsummIT, 2020, pp. 70–75.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27863
K. Drossel, M. Heldt, and B. Eickelmann, “Lehrer*innenbildung durch medienbezogene Kooperation,” in Bildung, Schule und Digitalisierung, K. Kaspar, M. Becker-Mrozek, S. Hofhues, J. König, and D. Schmeinck, Eds. Münster: Waxmann, 2020, pp. 45–50.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27864
M. Heldt, C. Massek, K. Drossel, and B. Eickelmann, “The relationship between differences in students’ computer and information literacy and response times: an analysis of IEA-ICILS data,” Large-scale Assessments in Education, vol. 8, pp. 1–20, 2020, doi: 10.1186/s40536-020-00090-1.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27865
B. Eickelmann and K. Drossel, “Schulschließungen und Perspektiven für die Pandemie-Zeit,” SchulVerwaltung Baden-Württemberg, vol. 29, no. 12, pp. 328–331, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27866
K. Drossel and B. Eickelmann, “Der Einsatz von Tablets am Gymnasium und der Zusammenhang mit der Entwicklung computerbezogener Kompetenzen von Schüler*innen,” in Mobile Medien im Schulkontext (Reihe Medienbildung und Gesellschaft), D. M. Meister and I. Midt, Eds. Wiesbaden: Springer, 2020, pp. 135–153.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27867
B. Eickelmann and K. Drossel, “Students’ computer literacy and the use of tablets in upper secondary schools,” in Encyclopedia of Education and Information Technologies, A. Tatnall, Ed. Cham: Springer, 2020, pp. 1577–1589.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 27869
B. Eickelmann and K. Drossel, Digitales Potenzial. Erfolgreiche Förderung digitaler Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern an nicht-gymnasialen Schulen der Sekundarstufe I. Berlin/Düsseldorf: Vodafone Stiftung, 2020.
LibreCat
 

2020 | Research Data | LibreCat-ID: 27873
G. Teidla-Kunitsõn, ICT usage across Europe: A literature review and an overview of existing data. LibreCat University, 2020.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21078
P. Menke, “»ich wusste doch irgendwas war zu einfach«. Gesprächsanalytische Betrachtungen von Proberunden zum Lernen von Gesellschaftsspielen,” in Kommunikationsdynamiken zwischen Mündlichkeit und Schriftlichkeit. Festschrift für Barbara Job zum 60. Geburtstag, B. Kluge, W. Mihatsch, and B. Schaller, Eds. Tübingen: Narr Francke Attempto, 2020, pp. 225–244.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 17331
M. Graf-Schlattmann, D. M. Meister, G. Oevel, and M. Wilde, “Kollektive Veränderungsbereitschaft als zentraler Erfolgsfaktor von Digitalisierungsprozessen an Hochschulen,” Forschungsperspektiven auf Digitalisierung in Hochschulen, Zeitschrift für Hochschulentwicklung, vol. 15, no. 1, 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17347
F. S. Bäumer, J. Kersting, B. Buff, and M. Geierhos, “Tag Me If You Can: Insights into the Challenges of Supporting Unrestricted P2P News Tagging,” in Information and Software Technologies, vol. 1283, L. Audrius, B. Rita, G. Daina, and S. Vilma, Eds. Springer, 2020, pp. 368--382.
LibreCat | Files available | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 18686
J. Kersting and F. S. Bäumer, “SEMANTIC TAGGING OF REQUIREMENT DESCRIPTIONS: A TRANSFORMER-BASED APPROACH,” in PROCEEDINGS OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON APPLIED COMPUTING 2020, Lisbon, Portugal, 2020, pp. 119--123.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18776
E.-M. Seng and F. Göttmann, “Einleitung – Introduction,” in Innovation in der Bauwirtschaft – Innovation in the building industry. Wesersandstein vom 16. bis 19. Jahrhundert  – Weser Sandstone form the 16th to the 19th Century, Dies., Ed. Berlin, Boston: (im Druck), 2020, pp. 1–78.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18779
E.-M. Seng and M. Silvestri, “Die Wiedereinrichtung der Bauhütten in Europa im 19. und 20. Jahrhundert,” in LE CHANTIER CATHÉDRAL EN EUROPE diffusion et sauvegarde des savoirs, savoir-faire et matériaux du Moyen Âge à nos jours, I. Chave, Ed. Paris: (im Druck), 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18784
E.-M. Seng, “Kandidatur zum Bauhüttenwesen Die internationale für das immaterielle Kulturerbe der UNESCO,” in Europäische Bauhütten – Immaterielles Kulturerbe der Menschheit, S. Bengel and Dombaumeister e.V. Europäische Vereinigung der Dombaumeister, Münsterbaumeister und Hüttenmeister, Eds. Neulingen, 2020, pp. 29–39.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18815
E.-M. Seng and M. Hilbert, “Die Ulmer Münsterbauhütte,” in Europäische Bauhütten – Immaterielles Kulturerbe der Menschheit, S. Bengel and Dombaumeister e.V. Europäische Vereinigung der Dombaumeister, Münsterbaumeister und Hüttenmeister, Eds. Neulingen, 2020, pp. 107–110.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 18844
E.-M. Seng, “Pall Mall. From the sportsground to the urban pleasure ground,” Vortrag am 17.09.2016 auf dem 34. Weltkongreß für Kunstgeschichte (CIHA) in Beijing , vol. (im Druck), 2020.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19051
N. O. Eke, Ed., Vormärz-Handbuch. Bielefeld: Aisthesis, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19093
N. O. Eke, “„Romantik“ und „Vormärz“. Ein Streitfall,” in Georg Büchner und die Romantik, R. Borgards and B. Dedner, Eds. Berlin/Boston: de Gruyter, 2020, pp. 13–32.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19094
N. O. Eke, “Ethische Erinnerungskultur. Peter Weiss‘ Memorial des ‚ganzen‘ Widerstands,” in Peter Weiss erinnernd – Ansichten und Einsichten, H.-C. Stillmark, Ed. Berlin: Weidler, 2020, pp. 51–65.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19095
N. O. Eke, “Vormärz – Prolegomenon einer Epochendarstellung,” in Vormärz-Handbuch, N. O. Eke, Ed. Bielefeld: Aisthesis, 2020, pp. 9–18.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19097
N. O. Eke, “Vormärz und Klassik,” in Vormärz-Handbuch, N. O. Eke, Ed. Bielefeld: Aisthesis, 2020, pp. 155–164.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19098
N. O. Eke, “Vormärz und Aufklärung,” in Vormärz-Handbuch, N. O. Eke, Ed. Bielefeld: Aisthesis, 2020, pp. 171–178.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19099
N. O. Eke, “Exil,” in Vormärz-Handbuch, N. O. Eke, Ed. Bielefeld: Aisthesis, 2020, pp. 289–297.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19101
N. O. Eke, “Habitueller Antiklassizismus. Christian Dietrich Grabbe und die Kritik an Klassik und Romantik im Vormärz,” in Zwischen Emanzipation und Sozialdisziplinierung: Pädagogik im Vormärz, K. Gather, Ed. Bielefeld: Aisthesis, 2020, pp. 231–258.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 19103
N. O. Eke, “Nachruf: Hartmut Steinecke zum Gedenken,” Zeitschrift für deutsche Philologie, vol. 139, no. 1, pp. 1–3, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 19153 | OA
N. O. Eke, “Der ‚Eigene Kalender‘ des Erinnerns: Die Wahrheit der erfundenen Erinnerung in Herta Müllers Romanen, Erzählungen und Essays,” German Life and Letters (Special Issue: Herta Müller and the Currents of European History), vol. 73, no. 1, pp. 72–84, 2020.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Special Issue | LibreCat-ID: 23853
N. O. Eke, Ed., Herta Müller. Text + Kritik 155/2020. 2. Auflage: Neufassung. Hg. von Norbert Otto Eke und Christof Hamann. . Richard Boorberg Verlag , 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20707
B. Herzig, T.-M. Klar, A. Martin, and D. M. Meister, “Editorial: Orientierungen in der digitalen Welt,” Orientierungen in der digitalen Welt, pp. i–vii, 2020.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20860
S. Strauß and S. Schäfer-Althaus, “Transient Bodies, Bodies in Transition: An Introduction,” in Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture, S. Strauß and S. Schäfer-Althaus, Eds. Heidelberg: Winter, 2020, pp. 7–22.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20861
S. Strauß, “Ageing (Female) Bodies and Mortality in Eighteenth-Century Poetry,” in Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture, S. Strauß and S. Schäfer-Althaus, Eds. Heidelberg: Winter, 2020, pp. 205–226.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20862
S. Strauß, “Visualising Memory Loss and the Politics of Representation in Contemporary Portraiture,” Journal for the Study of British Cultures, vol. 27, no. 1, pp. 63–76, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18020
M. Graf-Schlattmann, D. M. Meister, G. Oevel, and M. Wilde, “Kollektive Veränderungsbereitschaft als zentraler Erfolgsfaktor von Digitalisierungsprozessen an Hochschulen,” in Zeitschrift für Hochschulentwicklung, Jg.15/Nr. 1 (März 2020)., 2020, pp. 19–39.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 18142
P. Büker and J. Höke, Bildungsdokumentation in KiTa und Grundschule stärkenorientiert gestalten, vol. 7. Stuttgart: Kohlhammer, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22466
D. Meister and I. Mindt, “Einleitung,” in Mobile Medien im Schulkontext, vol. 41, Wiesbaden: Springer VS, 2020, pp. 1–6.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22467
I. Mindt and Y. Kaymak, “Digitale Elemente im Englischunterricht,” in Mobile Medien im Schulkontext, vol. 41, D. Meister and I. Mindt, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2020, pp. 155–174.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22470
R. Schmidt, N. Dietrich, and I. Mindt, “Viele Wege führen nach Rom - Möglichkeiten und Modelle des Inverted-Classroom-Modells aus interdisziplinärer Sicht,” in Digitale Innovationen und Kompetenzen in der Lehramtsausbildung, M. Beißwenger, Ed. 2020.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22472
I. Mindt, R. Schmidt, M. Beißwenger, and N. Dietrich, “Mit digitalen Arbeitsformen das Lernen bereichern: zur Gestaltung sinnstiftender Präsenzphasen mit dem Inverted-Classroom-Modell,” in Digitale Innovationen und Kompetenzen in der Lehramtsausbildung, M. Beißwenger, B. Bulizek, I. Gryl, and F. Schacht, Eds. Duisburg: Universitätsverlag Rhein-Ruhr, 2020, pp. 165–207.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22473
I. Mindt and R. Schmidt, “Student engagement im Inverted Classrom,” in Tagungsband zur Tagung Inverted Classroom and beyond 2020, G. Brandhofer, J. Buchner, C. Freisleben-Teutscher, and K. Tengler, Eds. Norderstedt: BoD, 2020, pp. 1–16.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 22477
I. Mindt, “Kristin Bech and Ruth Möhlig-Falke, eds. Grammar – Discourse – Context: Grammar and Usage in Language Variation and Change. Berlin and Boston, MA: De Gruyter, 2019,” vol. 31, no. 3. pp. 247–248, 2020.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21824
M. Tönnies and E. Voigts, “Posthuman Dystopia: Animal Surrealism and Permanent Crisis in Contemporary British Theatre,” Journal of Contemporary Drama in English, vol. 8, no. 2, pp. 295–312, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21896
D. Rumlich, “Bilingual education in monolingual contexts: a comparative perspective,” The Language Learning Journal, vol. 48, no. 1, pp. 115–119, 2020.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21915
F. Matz and D. Rumlich, “Englischsprachige Jugendbücher innerhalb und außerhalb des Englischunterrichts – Young Adult Fiction als empirischer Gegenstand der Literaturdidaktik,” in KONTROVERS. Literaturdidaktik meets Literaturwissenschaft, A. Grünewald, M. Hethey, and K. Struve, Eds. Trier, Germany: Wissenschaftlicher Verlag Trier, 2020, pp. 159–176.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21917
F. Matz, M. Rogge, and D. Rumlich, “Die mündliche Prüfung in der Sekundarstufe II: Herausforderung und Chance für die Fremdsprachendidaktik,” in Testen bildungssprachlicher Kompetenzen und akademischer Sprachkompetenzen – Zugänge für Schule und Hochschule, A. Drackert, M. Mainzer-Murrenhoff, A. Soltyska, and A. Timukova, Eds. Frankfurt am Main, Germany: Lang, 2020, pp. 17–34.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 9711
S. Strauß and S. Schäfer-Althaus, Eds., Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture. Heidelberg: Winter, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 16508
C. Harteis and C. Caruso, “Inwiefern können Praxisphasen im Studium zu einer Theorie-Praxis-Relationierung beitragen? Implikationen für die professionelle Entwicklung angehender Lehrkräfte. ,” in Verlängerte Praxisphasen in der universitären Lehrerbildung: Spannungsfelder zwischen Theorie, Praxis und der Bestimmung von Professionalisierung , K. Rheinländer and D. Scholl, Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2020, pp. 58–73.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15580
J. Kersting and M. Geierhos, “Aspect Phrase Extraction in Sentiment Analysis with Deep Learning,” in Proceedings of the 12th International Conference on Agents and Artificial Intelligence (ICAART 2020) --  Special Session on Natural Language Processing in Artificial Intelligence (NLPinAI 2020), Valetta, Malta, 2020, pp. 391--400.
LibreCat | Files available
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15582
B. Buff, J. Kersting, and M. Geierhos, “Detection of Privacy Disclosure in the Medical Domain: A Survey,” in Proceedings of the 9th International Conference on Pattern Recognition Applications and Methods (ICPRAM 2020), Valetta, Malta, 2020, pp. 630--637.
LibreCat | Files available
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15635
J. Kersting and M. Geierhos, “Neural Learning for Aspect Phrase Extraction and Classification in Sentiment Analysis,” in Proceedings of the 33rd International Florida Artificial Intelligence Research Symposium (FLAIRS) Conference, North Miami Beach, FL, USA, 2020, pp. 282--285.
LibreCat | Files available
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15256
J. Kersting and M. Geierhos, “What Reviews in Local Online Labour Markets Reveal about the Performance of Multi-Service Providers,” in Proceedings of the 9th International Conference on Pattern Recognition Applications and Methods, Valetta, Malta, 2020, pp. 263--272.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17638
V. Peckhaus, “Logik,” in Gottfried Wilhelm Leibniz. Rezeption, Forschung, Ausblick, F. Beiderbeck, W. Li, and S. Waldhoff, Eds. Stuttgart: Steiner Verlag, 2020, pp. 537–547.
LibreCat
 

2020 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 17752
V. Peckhaus, “Zermelo ,” in Neue Deutsche Biographie, Berlin: Duncker & Humblot.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 17816
V. Peckhaus, “Kurt Gödel, Collected Works, Vol. IV: Correspondence A–G, Vol. V: Correspondence H. Ed. by Solomon Feferman et al. Oxford: Clarendon Press 2003,” Historia Mathematica, vol. 50. pp. 87–90, 2020.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 17818
V. Peckhaus, “The Mathematical World of Charles L. Dodgson (Lewis Carroll). Edited by Robin Wilson and Amirouche Moktefi. Oxford University Press: Oxford 2019,” British Journal for the History of Mathematics, vol. 35. pp. 175–177, 2020.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 17817
V. Peckhaus, “The Continued Exercise of Reason. Public Addresses by George Boole. Edited by Brendan Dooley. The MIT Press: Cambridge, Mass. and London, Engl. 2018,” Isis. .
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17895
V. Peckhaus, “Grußwort,” in Verleihung der Ehrendoktorwürde an Maria von Welser durch die Fakultät für Kulturwissenschaften der Universität Paderborn am 14. November 2019, vol. 155, Paderborn, 2020, pp. 3–4.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31772
S. Willeke, “Kurzreferat über: Lungershausen, Gerrit: Weltkrieg mit Worten. Kriegsprosa im Dritten Reich 1933 bis 1940. Wiesbaden: J.B. Metzler 2017,” in Germanistik. Internationales Referatenorgan mit bibliographischen Hinweisen 61 (H. 1-2), 2020, p. 369.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31737
S. Willeke, “Der unzuverlässige Zeuge – Störungen im Erinnerungsdiskurs ‚Shoah‘,” in Trauma-Erfahrungen und Störungen des ‚Selbst‘. Mediale und literarische Konfigurationen lebensweltlicher Krisen, C. Gansel, Ed. Berlin/Boston: de Gruyter, 2020, pp. 209–228.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31732
S. Willeke, “Ludwig Tieck,” in Vormärz-Handbuch, N. O. Eke, Ed. Bielefeld: Aisthesis , 2020, pp. 209–227.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31731
S. Willeke, “Der literarische Weblog als digitales Gedächtnismedium – Erinnerungen als Schreib- und Rezeptionspraktiken in Benjamin Steins Turmsegler,” in Inszenierung des Buchs im Internet (Medium Buch. Wolfenbütteler interdisziplinäre Forschungen), vol. 2, P. Ajouri and U. Schneider , Eds. 2020, pp. 119–133.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32061
L. Böttger et al., “Kompetenzzuwachs und veränderte Unterrichtspraxis. Erste Ergebnisse aus  der Evaluation eines DaZ-Weiterbildungsstudiums für Lehrkräfte an beruflichen Schulen,” in Berufliche Integration durch Sprache. Reihe: Berichte zur beruflichen Bildung, J. Roche and T. Hochleitner, Eds. Budrich Verlag, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32062
O. Dohmann, S. Drumm, and C. Niederhaus, “Integriertes Fach- und Sprachlernen in der beruflichen Bildung mittels Schreibwerkstatt für neu zugewanderte Lernende,” in Berufliche Integration durch Sprache, T. Hochleitner and J. Roche, Eds. Bonn: Bundesinstitut für Berufsbildung, 2020, pp. 41–57.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 32063
L. Berkel-Otto, L. Böttger, N. Fischer, T. Vasylyeva, S. Hammer, and C. Niederhaus, “Weiterbildendes Studium „Deutsch als Zweitsprache und Mehrsprachigkeit“ an der Universität Paderborn. Ausgestaltung und Evaluation einer Professionalisierungsmaßnahme im Bereich Inklusion,” Journal für Psychologie, 27(2), pp. 237–262, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 18738
V. Peckhaus, “van Atten, Mark, ‘Essays on Gödel’s Reception of Leibniz, Husserl, Brouwer’, Springer: Cham u.a. 2015 (Logic, Epistemology, and the Unity of Science, 35),” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete. 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 18739
V. Peckhaus, “Jost, Jürgen, ‘Leibniz und die moderne Naturwissenschaft’, Springer: Berlin 2019 (Wissenschaft und Philosophie),” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete . 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 28702
V. Peckhaus, “Edwards-McKie, Susan, ‘On the infinite, in-potentia: discovery of the hidden revision of Philosophical Investigations and its relation to TS 209 through the eyes of Wittgenstein’s Mathematics’, in: Mras, Gabriele M. et al. (eds.), Philosophy of logic and mathematics. Proceedings of the 41. international Ludwig Wittgenstein Symposium, de Gruyter: Berlin 2019, 441-456,” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete. 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 28703
V. Peckhaus, “Ramharter, Esther, ‘Der Status mathematischer und religiöser Sätze bei Wittgenstein’, in: Mras, Gabriele M et al. (eds.), Philosophy of logic and mathematics. Proceedings of the 41. international Ludwig Wittgenstein Symposium, de Gruyter: Berlin 2019, 485-497,” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete. 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 28704
V. Peckhaus, “Bolzano, Bernard, ‘Mathematische Schriften 1804–1810’, hg. v. Steve Russ und Edgar Morscher, Frommann-Holzboog, Eckhart Holzboog: Stuttgart-Bad Cannstatt 2020 (Bernard Bolzano-Gesamtausgabe. Reihe I: Schriften. Bd. 1),” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete. 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32194
S. Ptashnyk, “ Gedenkschrift für Jörg Riecke ,” in Wörter – Zeichen der Veränderung (Studia Linguistica Germanica), D. Bopp, K. Roth, S. Ptashnyk, and T. Theobald, Eds. Berlin : de Gruyter, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32201
S. Ptashnyk, “Language Variation in multilingual historical settings,” in “VARIATIONist Linguistics meets CONTACT Linguistics,” A. Lenz and M. Maselko, Eds. Wien: Vienna University Press, 2020, pp. 155–180.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32252
S. Ptashnyk, D. Bopp, K. Roth, and T. Theobald, “Einleitung,” in Wörter – Zeichen der Veränderung. Gedenkschrift für Jörg Riecke, D. Bopp, K. Roth, S. Ptashnyk, and T. Theobald, Eds. Berlin  : de Gruyter, 2020, pp. 1–10.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 18997
V. Peckhaus, “Coury, Aline Germano Foseca; Vilela, Denise Silva, ‘Russell’s Paradox: A Historical Study About the Paradox in Frege’s Theories’, In: Revista Brasileira de História da Mathématica 19, No. 37, 95–116,” Mathematical Reviews. 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 18995
V. Peckhaus, “Breger, Herbert, ‘Kontinuum, Analysis, Informales – Beiträge zur Mathematik und Philosophie von Leibniz’, hg. v. W. Li, Springer Spektrum: Heidelberg/Berlin 2016,” Mathematical Reviews . 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 18996
V. Peckhaus, “Hanke, Miroslav, ‘The Probabilistic Logic of Eusebius Amort (1692–1775)’, In: Early Science and Medicine 24 (2019), 186–211,” Mathematical Reviews . 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 29140
V. Peckhaus, “Paakki, Jukka, ‘Arti Salomaa: Mathematician, Computer Scientist, and Teacher. A Thematic Biography’, Springer: Cham 2019,” Mathematical Reviews. 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32152
K. Girgensohn, S. Haacke, and A. Karsten, “Disziplin Schreibwissenschaft? Kritische Überlegungen zur Entwicklung einer „Practical Art“,” in Schreibwissenschaft - eine neue Disziplin: Diskursübergreifende Perspektiven, 1st ed., vol. 2, B. Huemer, U. Doleschal, R. Wiederkehr, K. Girgensohn, S. Dengscherz, M. Brinkschulte, and C. Mertlitsch, Eds. Wien: Böhlau, 2020, pp. 25–47.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32153
A. Karsten, “Der Schreibprozess als Dialog. Eine Perspektive am Schnittpunkt von dialogischer Sprachwissenschaft und soziokultureller Psychologie,” in Schreibforschung interdisziplinär, S. Knaller, D. Pany-Habsa, and M. Scholger, Eds. Bielefeld: transcript Verlag, 2020, pp. 31–47.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 32425 | OA
J. Tönsing, Animalische Epistemologie: Tierwahrheiten bei Franz Kafka am Beispiel von “Ein Bericht für eine Akademie.” Paderborn, 2020.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33083
T. Ulrich, “ Strategieorientierte Therapie mit dem Wortschatzsammler - (nicht nur) für Kinder mit Wortfindungsstörungen,” in Nur ein Wort? Diagnostik und Therapie von Wortabrufstörungen bei Kindern und Erwachsenen. Spektrum Patholinguistik, vol. 13, T. Fritzsche, S. Breitenstein, H. Wunderlich, L. Ferchland, and R. Krug, Eds. 2020, pp. 15–30.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 21294 | OA
R. Hagengruber, “Review Hagengruber Le Ru Émilie Du Châtelet Philosophe ,” H-France Net, vol. 158. 2020.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31437
R. Hagengruber, “The Stolen History—Retrieving the History of Women Philosophers and its Methodical Implications,” in Methodological Reflections on Women’s Contribution and Influence in the History of Philosophy. Women in the History of Philosophy and Sciences, Vol 3, R. E. Hagengruber and S. Thorgeirsdottir, Eds. Cham: Springer, 2020.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20690
R. Hagengruber, “Pressure on Enlightenment. Bible Critics from Nogarola to Du Châtelet,” Dianoia 31, no. XXV, pp. 331–353, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20569
R. Hagengruber, “Der männliche Gott. Bibel- und Gesellschaftskritik in der Tradition der Philosophinnen der frühen Neuzeit,” in Männlich, weiblich, divers? Philosophische Anthropologie der Geschlechter, W. J. Hoye, Ed. Münster: Josef Pieper Stiftung, 2020, pp. 27–59.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31436
R. Hagengruber and S. Thorgeirsdottir, Eds., Methodological Reflections on Women’s Contribution and Influence in the History of Philosophy. Women in the History of Philosophy and Sciences, Vol 3. Cham: Springer, 2020.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34106
R. E. Hagengruber, A. Brown, U. Kölving, and S. Ertz, Eds., The Saint Petersburg Manuscripts. A historical and critical online edition. https://historyofwomenphilosophers.org/stp/ (2020-2021). 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34143
I. Kruse, “Gedankenhöhlen. Beteiligungschancen an literarischen Gesprächen stiften,” Die Grundschulzeitschrift , vol. 322, pp. 36–37, 2020.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed