Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2009 Publications


2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 9673
Strauß, S. (2017). Neuroethical Reflections on Body and Awareness in Kazuo Ishiguro’s Never Let Me Go and Ian McEwan’s Saturday. In G. Hofmann & S. Zorić (Eds.), Presence of the Body: Awareness In and Beyond Experience (pp. 139–153). Boston: Rodopi.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 9692
Tönnies, M. (2017). The Immobility of Power in British Political Theatre after 2000: Absurdist Dystopias. Journal of Contemporary Drama in English, 5(1), 156–172.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 9712
Strauß, S., Ringkamp, D., & Süwolto, L. (Eds.). (2017). Dementia and Subjectivity. Aesthetic, Literary and Philosophical Perspectives. Frankfurt: Lang.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 9717
Strauß, S. (2017). Fragments of a Life Remembered: Fragmentation and Silences in Dementia Narratives. In Narrative and Mental Health. Paderborn.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17725
Mindt, I. (2017). Accreditation of Study Programs. In W. Schäfer, P. Sloane, I. Mindt, B. Gössling, & A. Mehic (Eds.), Proceedings of the BHQFHE projects. Basis, Analysis, Development, Impact and Prosepcts of the BHQFHE Tempus Project (pp. 23–26). Sarajevo.
LibreCat | Files available
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 18045
Meise, B., & Meister, D. M. (2017). Digitale Transformationen. Zum Einfluss der Digitalisierung auf die musikwissenschaftliche Editionsarbeit. medien + erziehung (merz), 61 Jg., 6, 42–51.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18172
Tophinke, D. (2017). Funktionswörter als Lerngegenstand. In J. Baumann u. a. (Ed.), Handbuch Deutschunterricht (pp. 317–321). Seelze: Klett/Kallmeyer.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18165
Tophinke, D. (2017). Erzählen im Internet. In M. Martinez (Ed.), Erzählen. Ein interdisziplinäres Handbuch. Stuttgart: Metzler.
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 18728
Peckhaus, V. (2017). Tho, Tzuchien, Vis vim vi: Declinations of Force in Leibniz’s Dynamics, Springer: Cham 2017 (Studies in History and Philosophy of Science; 46). Zentralblatt Für Mathematik Und Ihre Grenzgebiete [Zbl. 1379.01004].
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18843
Seng, E.-M. (2017). - Utopie und Architektur zu Beginn des 21. Jahrhunderts. Dave Eggers’ Utopie der totalen Vernetzung – Branding und Firmenarchitektur: Der Firmencampus als Utopos. In A. Amberger & T. Möbius (Eds.), Auf Utopias Spuren. Utopie und Utopieforschung. Festschrift für Richard Saage zum 75. Geburtstag (pp. 375–397). Wiesbaden.
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 18913
Peckhaus, V. (2017). Chemla, Karine, “Historiography and History of Mathematical Proof: A Research Programme”, in K. Chemla (ed.), The History of Mathematical Proof in Ancient Traditions, Cambridge University Press: Cambridge 2015, 1–68. Mathematical Reviews [MR3497275].
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 18918
Peckhaus, V. (2017). Rosado Haddock, Guillermo E., “The Interplay between Logic, Mathematics and Philosophy”, South African Journal of Logic 2 (2016), 41–66. Mathematical Reviews [MR3653828].
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19182
Eke, N. O. (2017). “Schnee. Eiszeit.” Kälte – eine Konstellation im Werk Heiner Müllers. In H. Kruschwitz (Ed.), Ich bin meiner Zeit voraus. Utopie und Sinnlichkeit bei Heiner Müller (pp. 103–118). Berlin: Neofelis.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19199
Eke, N. O. (2017). Auswahlbibliographie [zu Herta Müller]. In N. O. Eke (Ed.), Herta Müller-Handbuch (pp. 262–282). Stuttgart: Metzler.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19783
Büker, P., & Hüpping, B. (2017). Immigrant Children as ‘Experts’ of their Culture?! Addressing cultural diversity in kindergarten and primary education: children’s and teacher’s perspectives. Symposiumsbeitrag im Rahmen der 27 th EECERA conference - European Early Childhood Research Association. Universität Bologna, Italien.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19788
Büker, P. (2017). Forschen – Irritieren – Reflektieren: Das Paderborner Zentrum für KinderBildungsForschung (KiBi-Z) unterstützt Studierende beim Lernen in der Praxis. Symposiumsbeitrag im Rahmen des 2. Internationalen Kongresses “Lernen in der Praxis - Professionalisierungsprozesse im Kontext schulpraktischer Studien in der Lehrerbildung” an der Ruhr-Universität Bochum.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 22476
Mindt, I. (2017). Analyzing Corpus Data from Within. Anglistik. International Journal of English Studies, 28(1), 57–73.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 1098
Kim, Y.-S., Lee, S.-W., Dollmann, M., & Geierhos, M. (2017). Semantic Annotation of Software Requirements with Language Frame. International Journal of Software Engineering for Smart Device, 4(2), 1–6.
LibreCat | Files available
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 1113
Bäumer, F. S. (2017). Indikatorbasierte Erkennung und Kompensation von ungenauen und unvollständig beschriebenen Softwareanforderungen (Vol. 372). Paderborn: Universität Paderborn. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-191
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13109
Hagengruber, R. (2017). “If I Were King!” Morals and Physics in Emilie Du Châtelet’s Subtle Thoughts on Liberty. In J. Broad & K. Detlefsen (Eds.), Women and Liberty (pp. 195–205). Oxford; New York: Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/oso/9780198810261.003.0013
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 13875
Tönnies, M. (2017). The Renewal of British Political Theater in the Twenty-First Century: Indirect Narrative Approaches to Ideology and Power. Storyworlds: A Journal of Narrative Studies, 9(1–2), 95–120.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3676
Harteis, C. (2017). Intuition as Crucial Component of Professional Competence: Its Relevance for Competence-based Vocational and Professional Education and Training. In M. Mulder (Ed.), Competence-based Vocational and Professional Education (pp. 971--984). Dordrecht: Springer.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 3690
Harteis, C., & Gartmeier, M. (2017). Learning from errors in workplace settings. Journal of Workplace Learning, 29(5), 322–325.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4085
Tophinke, D. (2017). Minimalismus als Konzept: Schrift-Bild-Konstruktionen im Graffiti. In D. Wrobel, T. von Brand, & M. Engels (Eds.), Gestaltungsraum Deutschunterricht. Literatur - Kultur - Sprache (pp. 161–173). Baltmannsweiler: Schneider.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 9693
Tönnies, M. (2017). Still/Again “Political”? New Approaches to Questioning Power in Mike Bartlett’s 13 (2011). In K. Frank & C. Lusin (Eds.), Finance, Terror, and Science on Stage. Current Public Concerns in 21st-Century British Drama (Vol. 82, pp. 19–39). Tübingen: Narr Francke Attempto.
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 17815
Peckhaus, V. (2017). William Ewald and Wilfried Sieg (eds.), Michael Hallett (associate ed.), David Hil-bert’s Lectures on the Foundations of Arithmetic and Logic 1917–1933, in collaboration with Ulrich Majer and Dirk Schlimm (David Hilbert’s Lectures on the Foundations of Mathematics and Physics, 1891–1933, Vol. 3), Springer-Verlag: Berlin and Heidelberg 2013. Studia Logica.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 18010
Meister, D. M., & Oevel, G. (2017). E-Assessments in der Hochschulpraxis. Empfehlungen zur Verankerung von E-Assessments in NRW. Paderborn.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18046
Meister, D. M. (2017). Medienarbeit mit Gelüchteten. In S. Eder, C. Mikat, & A. Tillmann (Eds.), Software takes command. Herausforderungen der “Datafizierung” für die Medienpädagogik in Theorie und Praxis (Vol. 53, pp. 219–229). München: kopaed.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18178
Tophinke, D. (2017). Medialer Wandel. In J. Baumann u. a. (Ed.), Handbuch Deutschunterricht (pp. 347–350). Seelze: Klett/Kallmeyer.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 18180
Feilke, H., & Tophinke, D. (2017). Materialgestütztes Argumentieren (Basisartikel). Praxis Deutsch , 262, 4–13.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 18527
Feilke, H., & Tophinke, D. (Eds.). (2017). Materialgestütztes Argumentieren (Vol. 262). (Praxis Deutsch 262).
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 18724
Peckhaus, V. (2017). Lenzen, Wolfgang, “Leibniz’s Logic and the ‘Cube of Opposition’”, Logica Universal-is 10 (2016), 171–189. Zentralblatt Für Mathematik Und Ihre Grenzgebiete [Zbl. 1360.03037].
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18837
Seng, E.-M. (2017). Forschungen zu Städtebau und Kirchenbau. In C. Lepp & H. Oelke (Eds.), Mitteilungen zur Kirchlichen Zeitgeschichte 11/2017 (Vol. 11/2017, pp. 99–104).
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 18914
Peckhaus, V. (2017). de Rouilhan, Philippe, “Tarski’s Recantation: Reading the Postscript to ‘Wahrheitsbegriff’”, in F.F. Abeles and M.E. Fuller (eds.), Modern Logic 1850–1950, East and West, Birhäuser/Springer: Cham 2016 (Stud. Univ. Log.), 119–134. Mathematical Reviews [MR3560315].
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 18919
Peckhaus, V. (2017). Doherty, Fiona T., “Hilbert on Consistency as a Guide to Mathematical Reality”, Logique & Analyse 237 (2017), 107–128. Mathematical Reviews [MR3675958].
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19056
Eke, N. O. (Ed.). (2017). Herta Müller-Handbuch. Stuttgart: Metzler.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 19183
Eke, N. O. (2017). Erinnerte Größe. Ambigue „Napoleono-Manie“ im Vormärz. Interférence littéraires/Literaire interferenties 20: The Reception of Waterloo in the 19th Century, June 2017, 126–142.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19188
Eke, N. O. (2017). Herta Müller: Biographische Skizze. In N. O. Eke (Ed.), Herta Müller-Handbuch (pp. 2–12). Stuttgart: Metzler.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 19525
Höke, J., Bührmann, T., Büker, P., Hummel, R., Meser, K., Miller, S., & Stölner, R. (2017). Bildungshäuser als “Dritter Raum” im Übergang zwischen Kita und Grundschule - Kritische Blicke auf ein Jahrzehnt Intensivkooperation. Zeitschrift für Grundschulforschung, H. 1, 91–106.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19532
Büker, P., & Meier, S. (2017). Forschende Annäherungen an die kindliche Perspektive: Das Paderborner Zentrum für Kinderbildungsforschung als spezialisierte Hochschullernwerkstatt für Lehramtsstudierende. In M. Fiegert, U. Graf, I. Kunze, & M. Kekeritz (Eds.), Lernwerkstattarbeit als Prinzip - Möglichkeiten für Lehre und Forschung. Tagungsband zur 8. Internationalen Fachtagung der Hochschullernwerkstätten. (Lernen und Studieren in Lernwerkstätten. Impulse für Theorie und Praxis einer innovativen Lehrerbildung, Bd. 3) (Vol. 3, pp. 46–58). Bad Heilbrunn: Klinkhardt.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 1156
Kersting, J., Geierhos, M., Jung, H., & Kim, T. (2017). Internet of Things Architecture for Handling Stream Air Pollution Data. In M. Ramachandran, V. Méndez Muñoz, V. Kantere, G. Wills, R. Walters, & V. Chang (Eds.), Proceedings of the 2nd International Conference on Internet of Things, Big Data and Security (pp. 117–124). Setúbal, Portugal: SCITEPRESS. https://doi.org/10.5220/0006354801170124
LibreCat | Files available | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3691
Harteis, C., Festner, D., & Bauer, J. (2017). Epistemische Überzeugungen Beschäftigter und ihre Bedeutung für berufliches Lernen. In A. Bernholt, H. Gruber, & B. Moschner (Eds.), Wissen und Lernen. Wie epistemische Überzeugungen Schule, Universität und Arbeitswelt beeinflussen (pp. 195–212). Münster: Waxmann.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57
Bäumer, F. S., Dollmann, M., & Geierhos, M. (2017). Studying Software Descriptions in SourceForge and App Stores for a better Understanding of real-life Requirements. In F. Sarro, E. Shihab, M. Nagappan, M. C. Platenius, & D. Kaimann (Eds.), Proceedings of the 2nd ACM SIGSOFT International Workshop on App Market Analytics (pp. 19–25). New York, NY, USA: ACM. https://doi.org/10.1145/3121264.3121269
LibreCat | Files available | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 6051
Menke, P., Ell, B., & Cimiano, P. (2017). On the origin of annotations: A module-based approach to representing annotations in the Natural Language Processing Interchange Format (NIF). Applied Ontology, 12(2), 131–155. https://doi.org/10.3233/ao-170180
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 17722
Mindt, I. (2017). Chosen. Zeitschrift Für Anglistik Und Amerikanistik, 65 : 3, 339–353.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17892
Peckhaus, V. (2017). Ansprache. In Verleihung der Ehrendoktorwürde an den Herrn Bundesminister des Auswärtigen Dr. Frank-Walter Steinmeier durch die Fakultät für Kulturwissenschaften am 29. Dezember 2016 (Vol. 143, pp. 5–7). Paderborn.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 18047
Knaus, T., Meister, D. M., & Tulodziecki, G. (2017). "Futurelab Medienpädagogik: Qualitätsentwicklung - Professionalisierung - Standards. Thesenpapier zum Forum Kommunikationskultur der GMK. MedienPädagogik, (24. Oktober), 1–23. https://doi.org/doi:10.21240/mpaed/00/2017.10.24.X
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18167
Seemann, N., Merten, M.-L., Geierhos, M., Tophinke, D., & Hlüllermeier, E. (2017). Annotation Challenges for Reconstructing the Structural Elaboration of Middle Low German. In Proceedings of Joint SIGHUM Workshop on Computational Linguistics for Cultural Heritage, Social Sciences, Humanities and Literature.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18174
Tophinke, D. (2017). Sprachvergleich II: Dialekte und Soziolekte. In J. Baumann u. a. (Ed.), Handbuch Deutschunterricht (pp. 337–341). Seelze: Klett/Kallmeyer.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18181
Tophinke, D. (2017). Rechnungsbuch. In M. Habermann (Ed.), Wörterbücher zur Sprach- und Kommunikationswissenschaft. Bd. 3: Historische Sprachwissenschaft. Berlin: de Gruyter.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 18460
Lieb, L., Müller, S., & Tophinke, D. (Eds.). (2017). Graffiti. Deutschsprachige Auf- und Inschriften in sprach- und literaturwissenschaftlicher Perspektive. Wien: Praesens.
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 18725
Peckhaus, V. (2017). Centrone, Stefania, Studien zu Bolzano, Academia: Sankt Augustin 2015 (Beiträge zur Bolzano-Forschung; 26). Zentralblatt Für Mathematik Und Ihre Grenzgebiete [Zbl. 1372.01002].
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 18838
Seng, E.-M. (2017). Die UNESCO-Konvention zur Erhaltung des immateriellen Kulturerbes. Heimatpflege in Westfalen, 30 Jg. H.1/2017(H. 1/2017), 1–4.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19057
Eke, N. O. (Ed.). (2017). Margarete-Schrader-Preis für Literatur der Universität Paderborn. Dokumentation der Verleihung an Jörg Albrecht am 9. Februar 2017. Paderborn.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19514
Backe-Neuwald, D., Berkemeier, M., & Büker, P. (2017). Inklusion vom Kind aus denken: Einsatzmöglichkeiten des Vielfaltstableaus im bildungswissenschaftlichen und fachdidaktischen Lehramtsstudium. In S. Greiten, G. Geber, A. Gruhn, & M. Köninger (Eds.), Lehrerausbildung für Inklusion – Fragen und Konzepte zur Hochschulentwicklung“. Tagungsband zum Siegener Kongress „LehrerInnenbildung für Inklusion (pp. 186–195). Münster: Waxmann.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19780
Büker, P. (2017). Inklusion vom Kind aus denken. Die neue Study-Edition für die Aus- und Weiterbildung von pädagogischen Fach- und Lehrkräften. Öffentliche Workshoptagung für Akteure aus Wissenschaft und Praxis. Universität Paderborn.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 19956
Höke, J., Büker, P., & Bührmann, T. (2017). Paderborner Qualitätsstern zur Einschätzung der Kooperation im Übergang Kita - Grundschule (Online-Ressource, Bezug über https://blogs.uni-paderborn.de/paderborner-qualitaetsstern/)).
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21925
Rumlich, D., & Ahlers, S. (2017). The rich environment of CLIL classes as an ideal setting for collaborative learning. In C. Ludwig & K. van de Poel (Eds.), Collaborative learning and new media (pp. 259–274). Frankfurt am Main, Germany: Lang.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 1158
Seemann, N., Merten, M.-L., Geierhos, M., Tophinke, D., & Hüllermeier, E. (2017). Annotation Challenges for Reconstructing the Structural Elaboration of Middle Low German. In Proceedings of the Joint SIGHUM Workshop on Computational Linguistics for Cultural Heritage, Social Sciences, Humanities and Literature (pp. 40–45). Stroudsburg, PA, USA: Association for Computational Linguistics (ACL). https://doi.org/10.18653/v1/W17-2206
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13113
Hagengruber, R. (2017). Creative Algorithms and the Construction of Meaning. In J. Wernecke, W. Pietsch, & M. Ott (Eds.), Berechenbarkeit der Welt? (pp. 331–341). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden; Imprint: Springer VS.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3680
Goller, M., & Harteis, C. (2017). Human agency at work: Towards a clarification and operationalisation of the concept. In M. Goller & S. Paloniemi (Eds.), Agency at Work (pp. 85--103). Cham: Springer.
LibreCat
 

2017 | Dissertation | LibreCat-ID: 89
Bäumer, F. S. (2017). Indikatorbasierte Erkennung und Kompensation von ungenauen und unvollständig beschriebenen Softwareanforderungen. Universität Paderborn. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-157
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 9671
Strauß, S. (2017). Narrative Ethics and Dementia in Alice LaPlante’s Turn of Mind. In R. Daniela, S. Strauß, & L. Süwolto (Eds.), Dementia and Subjectivity. Aesthetic, Literary and Philosophical Perspectives. Frankfurt: Lang.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 17709
Mindt, I., Schäfer, W., Sloane, P. F. E., Gössling, B., & Mehic, A. (Eds.). (2017). Proceedings of the BHQFHE projects. Basis, Analysis, Development, Impact and Prosepcts of the BHQFHE Tempus Project. Sarajevo.
LibreCat | Files available
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18048
Meister, D. M. (2017). Medienpädagogik: Herausforderungen der Digitalisierung. In Kulturelle Bildung digital - Vermittlungsformen, ästhetische Praxis und Aus- und Weiterbildung, Dossier 6.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18050
von Gross, F., Meister, D. M., & Sander, U. (2017). Medienpädagogik. In K. Bering, R. Niehoff, & K. Pauls (Eds.), Lexikon der Kunstpädagogik (pp. 340–343). Oberhausen: ATHENA-Verlag.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18170
Tophinke, D. (2017). Minimalismus als Konzept: Schrift-Bild-Konstruktionen im Graffiti. In D. Wrobel, u. a. (Ed.), Gestaltungsraum Deutschunterricht. Literatur - Kultur - Sprache (pp. 161–173). Baltmannsweiler: Schneider.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18175
Tophinke, D. (2017). Sprachwandel. In J. Baumann u. a. (Ed.), Handbuch Deutschunterricht (pp. 342–347). Seelze: Klett/Kallmeyer.
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 18726
Peckhaus, V. (2017). Casari, Ettore, Bolzano’s Logical System, Oxford University Press: Oxford 2016 (Oxford Logic Guides; 54). Zentralblatt Für Mathematik Und Ihre Grenzgebiete [Zbl. 1370.01001].
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18834
Seng, E.-M. (2017). studiolo communis, Einleitung . In Eva-Maria Seng, R. Keil, & G. Oevel (Eds.), studiolo. Kooperative Forschungsumgebungen in den eHumanities (pp. 1–5). Berlin.
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 18916
Peckhaus, V. (2017). Caminada, Martin W.A., Dvořák, Wolfgang, und Vesic, Srdjan, “Preferred Semantics as Socratic Discussion”, J. Logic Comput. 26 (2016), no. 4, 1257–1292. Mathematical Reviews [MR3566658].
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19197
Eke, N. O. (2017). Oskar Pastior [und Herta Müller]. In N. O. Eke (Ed.), Herta Müller-Handbuch (pp. 145–151). Stuttgart: Metzler.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19200
Eke, N. O. (2017). „Party hieß früher: Exzesse ausführen, und jetzt? Mit Ach und Krach Exzesse aufführen.“ Laudatio zur Verleihung des Margarete-Schrader-Literaturpreises der Universität Paderborn an Jörg Albrecht am 09.02.2017. In N. O. Eke (Ed.), Margarete-Schrader-Preis für Literatur der Universität Paderborn. Dokumentation der Verleihung an Jörg Albrecht am 9. Februar 2017 (pp. 7–19). Paderborn.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19515
Bührmann, T., Büker, P., & Höke, J. (2017). Wir sind jetzt alle Lernbegleiter“ – Nivellierungstendenzen in der multiprofessionellen Teamarbeit im Übergang Kita-Grundschule. In Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs. Jahrbuch Grundschulforschung. Band 22. (Vol. 22, pp. 212–217). Wiesbaden: Springer VS.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19779
Büker, P. (2017). Bildungshäuser als interinstitutionelle Bildungsräume für Kinder und pädagogische Fachkräfte. Wie können Kinder, Fachkräfte und die Übergangsgestaltung von Kooperationen in Bildungshäusern profitieren? Keynote an der Netzwerktagung “Qualität vor Ort”, einer Gemeinschaftsaktion der Deutschen Kinder- und Jugendstiftung (DKJS), des Bundesministeriums für Familie, Senioren, Frauen und Jugend (BMFSFJ) und der Jacobs Foundation zur Stärkung frühkindlicher Bildung.  Bildungshaus Hahle / Stade.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19781
Büker, P. (2017). Partizipation von Kindergarten- und Grundschulkindern an Übergangsgestaltung, Übergangsforschung und am Transfer in optimierte Praxis. Erfahrungen aus einer Kinderbefragungsstudie im Rahmen des Modellprojekts “buddY”. Beitrag im Rahmen des Symposiums: Perspektiven des Transfers von Forschungsbefunden im Übergang Kindergarten - Grundschule an der 26. Jahrestagung der Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der Universität Landau.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19786
Büker, P. (2017). Kinder stärken für das Aufwachsen in pluralen Lebenswelten. Keynote an der Schulanfangstagung des Instituts für Qualitätsentwicklung an Schulen Schleswig Holsteins (IQSH): Von Anfang an: Kinder stärken – Vielfältigkeit leben. Kiel.
LibreCat
 

2016 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 1154
Geierhos, M. (2016). Text Mining. In N. Gronau, J. Becker, E. Sinz, L. Suhl, & J. M. Leimeister (Eds.), Enzyklopädie der Wirtschaftsinformatik (9th ed.). Berlin, Germany: GITO-Verlag.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 12938
Stadler, P., Illetschko, M., & Seifert, S. (2016). Towards a Model for Encoding Correspondence in the TEI: Developing and Implementing <correspDesc>. Journal of the Text Encoding Initiative, 9. https://doi.org/10.4000/jtei.1433
LibreCat | DOI
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13537
Hagengruber, R. (2016). Philosophinnen in der Schule. In B. Brüning (Ed.), Ethik/Philosophie Didaktik. Praxishandbuch für die Sekundarstufe I und II. (pp. 133–143). Berlin: Cornelsen.
LibreCat
 

2016 | Book Review | LibreCat-ID: 9730
Flotmann-Scholz, C. (2016). Die literarische Kommunikationsspirale: Strukturelle Wechselwirkungen zwischen literarischem Text und Rezeption in der angelsächsischen Kinder- und Jugendliteratur des späten 20./ frühen 21. Jahrhunderts. by Uta Woiwod. Anglistik: International Journal of English Studies.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 9689
Tönnies, M. (2016). Religion im zeitgenössischen britischen Drama. In K. von Stosch, M. Hofmann, & S. Schmitz (Eds.), Religion und Kultur (pp. 81–96). Bielefeld: transcript.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 9691
Tönnies, M., Brüning, J., & Sand, A. (2016). The Duality of Page and Stage: Constructing Lyrical Voices in Contemporary British Poetry Written for Performance. Zeitschrift Für Anglistik Und Amerikanistik, 64(3), 301–320.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18056
Kamin, A.-M., Greiner, A.-D., Meister, D. M., & Darmann-Finck, I. (2016). Mediengestütztes Lernen in der Pflege - zwischen Traditionen und Innovationen. Einführende Gedanken. In A.-M. Kamin, A.-D. Greiner, D. M. Meister, & I. Darmann-Finck (Eds.), Mediengestütztes Lernen in der Pflege - zwischen Traditionen und Innovationen (pp. 5–15). Paderborn: IN VIA Verlag.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 18183
Papenbrock, M., & Tophinke, D. (2016). “Es war einer dieser Nächte ...” Writer Storys zwischen Fiktionalität und Faktualität. Der Deutschunterricht, 4, 57–67.
LibreCat
 

2016 | Book Review | LibreCat-ID: 18722
Peckhaus, V. (2016). Friedman, Michael, “Kant on Geometry and Experience”, in: Vincenzo De Risi (Hg.), Mathematizing Space. The Objects of Geometry from Antiquity to the Early Modern Age, Birkhäuser: Cham 2015 (Trends in the History of Science), 275–309. Zentralblatt Für Mathematik Und Ihre Grenzgebiete [Zbl. 1335.00107].
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18847
Seng, E.-M. (2016). Palmanova, eine Idealstadt im Friaul. In T. Bremer (Ed.), ZIBALDONE. Zeitschrift für italienische Kultur der Gegenwart, No. 60, Herbst 2015 (Vol. No.60, Herbst 2015, pp. 69–79). Tübingen.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18866
Seng, E.-M. (2016). Patrimoine culturel immatériel: plaidoyer pour une vision globale du patrimione culturel. In J.-R. Morice, G. Sapin, & N. Vivier (Eds.), Mutations de la culture patrimoniale (pp. 61–72). Rennes.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18948
Seng, E.-M. (2016). Aus Fehlern lernen? Was kann man bei der Vergabe des Titels immaterielles Kulturerbe aus den Erfahrungen mit dem materiellen Kulturerbe ableiten und verbessern? In O. Zimmermann & T. Geißler (Eds.), Altes Zeug: Beiträge zur Diskussion zum nachhaltigen Kulturgutschutz (pp. 246–250). Berlin.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19220
Eke, N. O. (2016). Der Reisende Müller. In B. Blaschke, A. Dunker, & M. Hofmann (Eds.), Reiseliteratur der DDR. Bestandsaufnahme und Modellanalysen (pp. 147–171). Paderborn: Fink.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19225
Eke, N. O. (2016). „Wir kommen/Ins Heilige hinein/Noch auch“. Zum Religiösen als Paradigma der deutschsprachigen Gegenwartsliteratur. In K. von Stosch, S. Schmitz, & M. Hofmann (Eds.), Kultur und Religion. Eine interdisziplinäre Bestandsaufnahme (pp. 47–68). Bielefeld: transcript.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 19453
Eke, N. O. (2016). Instituciones Literarias. Insula 829-830. Revista de Letras y Ciencias Humanas, (2/2016), 49f.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 19535
Büker, P., & Meier, S. (2016). Perspektivwechsel: vom Kind aus denken. Grundschule, Heft 3, 34–36.
LibreCat
 

2016 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19597
Eke, N. O., & Plachta, B. (Eds.). (2016). Amsterdamer Publikationen zur Sprache und Literatur (Herausgebertätigkeit von Norbert Otto Eke von Bd. 158, 2005, bis Bd. 174, 2016). Berlin: Weidler.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19802
Büker, P., Glawe, K., Meier, S., & Raddy, F. (2016). Forschen lernen - Forschung begleiten: Das Paderborner Zentrum für KinderBildungsForschung als spezialisierte Hochschullernwerkstatt im Lehramtsstudium.  Posterbeitrag am Tag der Lehre „Die Zukunft der universitären Lehre – Erfahrungen nach Bologna“ an der Universität Paderborn.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19799
Büker, P., & Meier, S. (2016). Leistung in inklusiven Settings vom Kind aus denken. Workshop im Rahmen der 30. Tagung der Integrations-/Inklusionsforscherinnen und -forscher „Leistung inklusive? – Inklusion in der Leistungsgesellschaft“ an der Universität Bielefeld.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19794
Büker, P. (2016). Vielfalt aus der Perspektive von Kindern. Fachgespräch am Thementisch. Konferenz der Vielfalt. Universität Paderborn.
LibreCat
 

2016 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 1155
Geierhos, M. (2016). Crawler (fokussiert / nicht fokussiert). In N. Gronau, J. Becker, E. Sinz, L. Suhl, & J. M. Leimeister (Eds.), Enzyklopädie der Wirtschaftsinformatik (9th ed.). Berlin, Germany: GITO-Verlag.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13540
Hagengruber, R. (2016). The Long-Lasting Tradition of Women Philosophers as an Insight into the History of Ideas. In Materials of the Inter-University Scientific Conference with International Participation (pp. 6–8).
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4084
Tophinke, D. (2016). „In den tiefsten Winkeln unserer Betonwälder tanzen die Namen ein farbenfrohes Fest und wir tanzten bis in die Morgenstunden“ – Zur praktischen Kultur des Graffiti. In A. Deppermann, H. Feilke, & A. Linke (Eds.), Kommunikative und sprachliche Praktiken (pp. 405–430). Berlin: de Gruyter.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed