Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
8768 Publications
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28633
Lehren und Lernen mit digitalen Medien - Zielsetzungen, Rahmenbedingungen und Implikationen für die Schulentwicklung
B. Eickelmann, J. Gerick, in: K. Scheiter, T. Riecke-Baulecke (Eds.), Lehren und Lernen mit digitalen Medien. Strategien, internationale Trends und pädagogische Orientierungen, Oldenbourg, München, 2017, pp. 54–81.
LibreCat
B. Eickelmann, J. Gerick, in: K. Scheiter, T. Riecke-Baulecke (Eds.), Lehren und Lernen mit digitalen Medien. Strategien, internationale Trends und pädagogische Orientierungen, Oldenbourg, München, 2017, pp. 54–81.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28650
Computer Literacy im schulischen Kontext – eine internationale Perspektive
B. Eickelmann, in: H. Nixdorf MuseumsForum (Ed.), Bildung im Digitalen Zeitalter - Bilanz und Perspektiven, HNF, Paderborn, 2017, pp. 24–45.
LibreCat
B. Eickelmann, in: H. Nixdorf MuseumsForum (Ed.), Bildung im Digitalen Zeitalter - Bilanz und Perspektiven, HNF, Paderborn, 2017, pp. 24–45.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28651
Computer- und informationsbezogene Kompetenzen in der IEA-Studie ICILS 2013 und der Zusammenhang mit der Lesekompetenz
B. Eickelmann, K. Drossel, Medienimpulse 4 (2017).
LibreCat
| DOI
B. Eickelmann, K. Drossel, Medienimpulse 4 (2017).
2017 | Research Data | LibreCat-ID: 28652
Abschlussbericht im Rahmen der wissenschaftlichen Begleitung der Evaluation des Projekts „Lernen mit digitalen Medien“ in Schleswig-Holstein
J. Gerick, B. Eickelmann, Abschlussbericht Im Rahmen Der Wissenschaftlichen Begleitung Der Evaluation Des Projekts „Lernen Mit Digitalen Medien“ in Schleswig-Holstein, Universität Hamburg/Universität Paderborn, 2017.
LibreCat
| Files available
J. Gerick, B. Eickelmann, Abschlussbericht Im Rahmen Der Wissenschaftlichen Begleitung Der Evaluation Des Projekts „Lernen Mit Digitalen Medien“ in Schleswig-Holstein, Universität Hamburg/Universität Paderborn, 2017.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28653
Digitale Medien in Schule und Unterricht – Herausforderungen für die Schulentwicklung
J. Gerick, B. Eickelmann, H.-G. Rolff, Journal für Schulentwicklung 21 (2017) 5–7.
LibreCat
| Files available
J. Gerick, B. Eickelmann, H.-G. Rolff, Journal für Schulentwicklung 21 (2017) 5–7.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28655
Gelingensbedingungen für den Transfer schulischer Innovationen mit digitalen Medien. Ergebnisse aus einem Modellprojekt
J. Gerick, B. Eickelmann, G. Ramm, T.-O. Kühn, Journal für Schulentwicklung 21 (2017) 8–14.
LibreCat
J. Gerick, B. Eickelmann, G. Ramm, T.-O. Kühn, Journal für Schulentwicklung 21 (2017) 8–14.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28656
Schulische Medienkonzepte als Instrument der Schulentwicklung
B. Eickelmann, Journal für Schulentwicklung 21 (2017) 49–52.
LibreCat
B. Eickelmann, Journal für Schulentwicklung 21 (2017) 49–52.
2017 | Special Issue | LibreCat-ID: 28658
Digitale Medien in Schule und Unterricht. Herausforderungen für die Schulentwicklung [Themenheft]
J. Gerick, B. Eickelmann, T.-O. Kühn, eds., Digitale Medien in Schule und Unterricht. Herausforderungen für die Schulentwicklung [Themenheft], 2017.
LibreCat
J. Gerick, B. Eickelmann, T.-O. Kühn, eds., Digitale Medien in Schule und Unterricht. Herausforderungen für die Schulentwicklung [Themenheft], 2017.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28659
Lernaktivitäten mit digitalen Medien im Fachunterricht der Sekundarstufe I im Bundesländervergleich mit besonderem Fokus auf MINT-Fächer
B. Eickelmann, R. Lorenz, M. Endberg, in: R. Lorenz, W. Bos, M. Endberg, B. Eickelmann, S. Grafe, J. Vahrenhold (Eds.), Schule Digital – Der Länderindikator 2017. Schulische Medienbildung in Der Sekundarstufe I Mit Besonderem Fokus Auf MINT-Fächer Im Bundesländervergleich Und Trends von 2015 Bis 2017, Waxmann, Münster, 2017, pp. 231–260.
LibreCat
| Files available
B. Eickelmann, R. Lorenz, M. Endberg, in: R. Lorenz, W. Bos, M. Endberg, B. Eickelmann, S. Grafe, J. Vahrenhold (Eds.), Schule Digital – Der Länderindikator 2017. Schulische Medienbildung in Der Sekundarstufe I Mit Besonderem Fokus Auf MINT-Fächer Im Bundesländervergleich Und Trends von 2015 Bis 2017, Waxmann, Münster, 2017, pp. 231–260.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28663
Unterrichtliche Nutzung digitaler Medien durch Lehrpersonen in der Sekundarstufe I im Bundesländervergleich und im Trend von 2015 bis 2017
R. Lorenz, M. Endberg, B. Eickelmann, in: R. Lorenz, W. Bos, M. Endberg, B. Eickelmann, S. Grafe, J. Vahrenhold (Eds.), Schule digital – der Länderindikator 2017. Schulische Medienbildung in der Sekundarstufe I mit besonderem Fokus auf MINT-Fächer im Bundesländervergleich und Trends von 2015 bis 2017, Waxmann, Münster, 2017, pp. 84–121.
LibreCat
| Files available
R. Lorenz, M. Endberg, B. Eickelmann, in: R. Lorenz, W. Bos, M. Endberg, B. Eickelmann, S. Grafe, J. Vahrenhold (Eds.), Schule digital – der Länderindikator 2017. Schulische Medienbildung in der Sekundarstufe I mit besonderem Fokus auf MINT-Fächer im Bundesländervergleich und Trends von 2015 bis 2017, Waxmann, Münster, 2017, pp. 84–121.
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 28665
Schule digital – der Länderindikator 2017. Schulische Medienbildung in der Sekundarstufe I mit besonderem Fokus auf MINT-Fächer im Bundesländervergleich und Trends von 2015 bis 2017
R. Lorenz, W. Bos, M. Endberg, B. Eickelmann, S. Grafe, J. Vahrenhold, eds., Schule digital – der Länderindikator 2017. Schulische Medienbildung in der Sekundarstufe I mit besonderem Fokus auf MINT-Fächer im Bundesländervergleich und Trends von 2015 bis 2017, Waxmann, Münster, 2017.
LibreCat
| Files available
R. Lorenz, W. Bos, M. Endberg, B. Eickelmann, S. Grafe, J. Vahrenhold, eds., Schule digital – der Länderindikator 2017. Schulische Medienbildung in der Sekundarstufe I mit besonderem Fokus auf MINT-Fächer im Bundesländervergleich und Trends von 2015 bis 2017, Waxmann, Münster, 2017.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28669
School-level predictors for the use of ICT in schools and students’ CIL in international comparison
J. Gerick, B. Eickelmann, W. Bos, Large-Scale Assessments in Education 5 (2017) 1–13.
LibreCat
| DOI
J. Gerick, B. Eickelmann, W. Bos, Large-Scale Assessments in Education 5 (2017) 1–13.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28670
Predictors of teachers’ use of ICT in school – the relevance of school characteristics, teachers’ attitudes and teacher collaboration
K. Drossel, B. Eickelmann, J. Gerick, Education and Information Technologies 22 (2017) 551–573.
LibreCat
| DOI
K. Drossel, B. Eickelmann, J. Gerick, Education and Information Technologies 22 (2017) 551–573.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28671
ICT use in mathematics lessons and the mathematics achievement of secondary school students by international comparison: Which role do school level factors play?
B. Eickelmann, J. Gerick, C. Koop, Education and Information Technologies 22 (2017) 1527–1551.
LibreCat
| DOI
B. Eickelmann, J. Gerick, C. Koop, Education and Information Technologies 22 (2017) 1527–1551.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28672
Teachers‘ attitudes and beliefs regarding ICT in teaching and learning in European countries
B. Eickelmann, M. Vennemann, European Educational Research Journal 16 (2017) 733–761.
LibreCat
| DOI
B. Eickelmann, M. Vennemann, European Educational Research Journal 16 (2017) 733–761.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28673
The international computer and information literacy study from a European perspective: Introduction to the Special Issue
J. Gerick, B. Eickelmann, W. Bos, European Educational Research Journal 16 (2017) 707–715.
LibreCat
| DOI
J. Gerick, B. Eickelmann, W. Bos, European Educational Research Journal 16 (2017) 707–715.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28675
The Use of Tablets in Secondary Schools and Its Relationship with Computer Literacy
K. Drossel, B. Eickelmann, in: A. Tatnall, M. Webb (Eds.), Tomorrow’s Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing , Springer International Publishing, Cham, 2017, pp. 114–124.
LibreCat
| DOI
K. Drossel, B. Eickelmann, in: A. Tatnall, M. Webb (Eds.), Tomorrow’s Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing , Springer International Publishing, Cham, 2017, pp. 114–124.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28676
Schulische Medienkompetenzförderung
B. Eickelmann, in: H. Gapski, M. Oberle, W. Staufer (Eds.), Medienkompetenz. Herausforderung für Politik, politische Bildung und Medienbildung, Bundeszentrale für Politische Bildung, Bonn, 2017, pp. 146–154.
LibreCat
| Files available
B. Eickelmann, in: H. Gapski, M. Oberle, W. Staufer (Eds.), Medienkompetenz. Herausforderung für Politik, politische Bildung und Medienbildung, Bundeszentrale für Politische Bildung, Bonn, 2017, pp. 146–154.
2017 | Misc | LibreCat-ID: 25846 |
Понять, как они тикают [Verstehen, wie sie ticken]. Interview on CLIL conducted by Ирина Долженко [Irina Dolzhenko] on behalf of sib.fm
I. Dolzhenko, D. Rumlich, Понять, Как Они Тикают [Verstehen, Wie Sie Ticken]. Interview on CLIL Conducted by Ирина Долженко [Irina Dolzhenko] on Behalf of Sib.Fm, sib.fm, 2017.
LibreCat
| Download (ext.)
I. Dolzhenko, D. Rumlich, Понять, Как Они Тикают [Verstehen, Wie Sie Ticken]. Interview on CLIL Conducted by Ирина Долженко [Irina Dolzhenko] on Behalf of Sib.Fm, sib.fm, 2017.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26642
Unter welchen Voraussetzungen kooperieren Grundschullehrkräfte im inklusiven Unterricht? Eine Studie zu den Bedingungen der Kooperationsbereitschaft von Grundschullehrerinnen und -lehrern im inklusiven Unterricht
F. Hellmich, F.K. Hoya, G. Görel, S. Schwab, Empirische Sonderpädagogik 9 (2017) 36–51.
LibreCat
| DOI
F. Hellmich, F.K. Hoya, G. Görel, S. Schwab, Empirische Sonderpädagogik 9 (2017) 36–51.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26643
Motivation für die Beschäftigung mit Inklusion während des Studiums bei Studierenden des Lehramts an Grundschulen
F. Hellmich, G. Görel, S. Schwab, in: S. Miller, B. Holler-Nowitzki, B. Kottmann, S. Lesemann, B. Letmathe-Henkel, N. Meyer , R. Schroeder, K. Velten (Eds.), Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs, Springer VS, Wiesbaden, 2017, pp. 282–288.
LibreCat
| DOI
F. Hellmich, G. Görel, S. Schwab, in: S. Miller, B. Holler-Nowitzki, B. Kottmann, S. Lesemann, B. Letmathe-Henkel, N. Meyer , R. Schroeder, K. Velten (Eds.), Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs, Springer VS, Wiesbaden, 2017, pp. 282–288.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26646
Erfahrungen, Einstellungen und Motivation von Studierenden des Grundschullehramts in Hinblick auf den inklusiven Unterricht.
G. Görel, F. Hellmich, in: D. Laubenstein, D. Scheer (Eds.), Sonderpädagogik zwischen Wirksamkeitsforschung und Gesellschaftskritik, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2017, pp. 143–150.
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, in: D. Laubenstein, D. Scheer (Eds.), Sonderpädagogik zwischen Wirksamkeitsforschung und Gesellschaftskritik, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2017, pp. 143–150.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26647
Self-efficacy of prospective Austrian and German primary school teachers regarding the implementation of inclusive education
S. Schwab, F. Hellmich, G. Görel, Journal of Research in Special Educational Needs 17 (2017) 205–217.
LibreCat
| DOI
S. Schwab, F. Hellmich, G. Görel, Journal of Research in Special Educational Needs 17 (2017) 205–217.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26648
Einstellungen von Kindern gegenüber Peers mit sonderpädagogischem Förderbedarf als Bedingungen der sozialen Partizipation im inklusiven Unterricht der Grundschule
F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, R. Pfahl, in: F. Hellmich, E. Blumberg (Eds.), Inklusiver Unterricht in der Grundschule, Kohlhammer, Stuttgart, 2017, pp. 98–121.
LibreCat
F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, R. Pfahl, in: F. Hellmich, E. Blumberg (Eds.), Inklusiver Unterricht in der Grundschule, Kohlhammer, Stuttgart, 2017, pp. 98–121.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26674
Primary school students’ implicit theories and their reading motivation. The role of parents’ and teachers’ effort feedback
F. Hellmich, F.K. Hoya, Zeitschrift Für Psychologie 225 (2017) 117–126.
LibreCat
| DOI
F. Hellmich, F.K. Hoya, Zeitschrift Für Psychologie 225 (2017) 117–126.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26675
Empirische Arbeit: Wahrgenommenes positives Feedback zu Leseprozessen in Elternhaus und Schule im Zusammenhang mit der Lesemotivation von Kindern im Grundschulalter
F. Hellmich, F.K. Hoya, Psychologie in Erziehung und Unterricht 64 (2017) 290–304.
LibreCat
| DOI
F. Hellmich, F.K. Hoya, Psychologie in Erziehung und Unterricht 64 (2017) 290–304.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26709
Soziale Selbstkonzepte von Kindern im Grundschulalter und ihre Einstellungen gegenüber Peers mit Förderbedarf in der sozial-emotionalen Entwicklung
M.F. Löper, F. Hellmich, in: D. Laubenstein, D. Scheer (Eds.), Sonderpädagogik zwischen Wirksamkeitsforschung und Gesellschaftskritik, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2017, pp. 135–142.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: D. Laubenstein, D. Scheer (Eds.), Sonderpädagogik zwischen Wirksamkeitsforschung und Gesellschaftskritik, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2017, pp. 135–142.
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26724
Inklusiver Unterricht in der Grundschule
F. Hellmich, E. Blumberg, eds., Inklusiver Unterricht in der Grundschule, Kohlhammer, Stuttgart, 2017.
LibreCat
F. Hellmich, E. Blumberg, eds., Inklusiver Unterricht in der Grundschule, Kohlhammer, Stuttgart, 2017.
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26862
Decision Taking, Confidence and Risk Management in Banks from Early Modernity to the 20th Century
K. Schönhärl, ed., Decision Taking, Confidence and Risk Management in Banks from Early Modernity to the 20th Century, Cham, 2017.
LibreCat
| Files available
| DOI
K. Schönhärl, ed., Decision Taking, Confidence and Risk Management in Banks from Early Modernity to the 20th Century, Cham, 2017.
2017 | Book | LibreCat-ID: 3600
Human agency at work: An active approach towards expertise development
M. Goller, Human Agency at Work: An Active Approach towards Expertise Development, Springer, Wiesbaden, 2017.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
M. Goller, Human Agency at Work: An Active Approach towards Expertise Development, Springer, Wiesbaden, 2017.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3676
Intuition as Crucial Component of Professional Competence: Its Relevance for Competence-based Vocational and Professional Education and Training
C. Harteis, in: M. Mulder (Ed.), Competence-Based Vocational and Professional Education, Springer, Dordrecht, 2017, pp. 971--984.
LibreCat
C. Harteis, in: M. Mulder (Ed.), Competence-Based Vocational and Professional Education, Springer, Dordrecht, 2017, pp. 971--984.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 3679
Emotions, coping and learning in error situations in the workplace
A. Rausch, J. Seifried, C. Harteis, Journal of Workplace Learning 29 (2017) 374--393.
LibreCat
A. Rausch, J. Seifried, C. Harteis, Journal of Workplace Learning 29 (2017) 374--393.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3680
Human agency at work: Towards a clarification and operationalisation of the concept
M. Goller, C. Harteis, in: M. Goller, S. Paloniemi (Eds.), Agency at Work, Springer, Cham, 2017, pp. 85--103.
LibreCat
M. Goller, C. Harteis, in: M. Goller, S. Paloniemi (Eds.), Agency at Work, Springer, Cham, 2017, pp. 85--103.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 3690
Learning from errors in workplace settings
C. Harteis, M. Gartmeier, Journal of Workplace Learning 29 (2017) 322–325.
LibreCat
C. Harteis, M. Gartmeier, Journal of Workplace Learning 29 (2017) 322–325.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3691
Epistemische Überzeugungen Beschäftigter und ihre Bedeutung für berufliches Lernen
C. Harteis, D. Festner, J. Bauer, in: A. Bernholt, H. Gruber, B. Moschner (Eds.), Wissen Und Lernen. Wie Epistemische Überzeugungen Schule, Universität Und Arbeitswelt Beeinflussen, Waxmann, Münster, 2017, pp. 195–212.
LibreCat
C. Harteis, D. Festner, J. Bauer, in: A. Bernholt, H. Gruber, B. Moschner (Eds.), Wissen Und Lernen. Wie Epistemische Überzeugungen Schule, Universität Und Arbeitswelt Beeinflussen, Waxmann, Münster, 2017, pp. 195–212.
2017 | Special Issue | LibreCat-ID: 28912
Digitalisierung in der Schule
B. Eickelmann, U. Klinger, eds., Digitalisierung in der Schule, 2017.
LibreCat
B. Eickelmann, U. Klinger, eds., Digitalisierung in der Schule, 2017.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27605
Multiprofessionelle Kooperation in der Schule: Forschungsbefunde und Handlungsperspektiven für Schulleitungen
K. Drossel, C. Gröhlich, Schulmanagement 1 (2017) 18–21.
LibreCat
K. Drossel, C. Gröhlich, Schulmanagement 1 (2017) 18–21.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27606
Predictors of Teachers’ Use of ICT in School – the Relevance of School Characteristics, Teachers’ Attitudes and Teacher Collaboration
K. Drossel, B. Eickelmann, J. Gerick, Education and Information Technologies 22 (2017) 551–573.
LibreCat
| DOI
K. Drossel, B. Eickelmann, J. Gerick, Education and Information Technologies 22 (2017) 551–573.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27607
Determinants of teachers’ collaborative use of information and communications technology for teaching and learning: A European perspective
K. Drossel, B. Eickelmann, R. Schulz-Zander, European Educational Research Journal 16 (2017) 781–799.
LibreCat
| Files available
| DOI
K. Drossel, B. Eickelmann, R. Schulz-Zander, European Educational Research Journal 16 (2017) 781–799.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27610
Rezension des Buches von Jasmin Bastian und Stefan Aufenanger: Tablets in Schule und Unterricht. Forschungsergebnisse zum Einsatz digitaler Medien
K. Drossel, Journal für Schulentwicklung 21 (2017) 54–55.
LibreCat
K. Drossel, Journal für Schulentwicklung 21 (2017) 54–55.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27611
Teachers’ participation in professional development concerning the implementation of new technologies in class: a latent class analysis of teachers and the relationship with the use of computers, ICT self-efficacy and emphasis on teaching ICT skills
K. Drossel, B. Eickelmann, Large-Scale Assessments in Education 19 (2017) 1–13.
LibreCat
| DOI
K. Drossel, B. Eickelmann, Large-Scale Assessments in Education 19 (2017) 1–13.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27612
Digitale Bildung – ein neue Perspektive auf Bildungsgerechtigkeit?
B. Eickelmann, K. Drossel, Dreizehn - Zeitschrift für Jugendsozialarbeit 18 (2017) 24–29.
LibreCat
B. Eickelmann, K. Drossel, Dreizehn - Zeitschrift für Jugendsozialarbeit 18 (2017) 24–29.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27613
Computer- und informationsbezogene Kompetenzen in der IEA Studie ICILS 2013 und der Zusammenhang mit der Lesekompetenz
B. Eickelmann, K. Drossel, Medienimpulse 4 (2017).
LibreCat
| DOI
B. Eickelmann, K. Drossel, Medienimpulse 4 (2017).
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27796
The Use of Tablets in Secondary Schools and Its Relationship with Computer Literacy
K. Drossel, B. Eickelmann, in: A. Tatnall, M. Webb (Eds.), Tomorrow’s Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing, Springer International Publishing, Cham, 2017, pp. 114–124.
LibreCat
| Files available
| DOI
K. Drossel, B. Eickelmann, in: A. Tatnall, M. Webb (Eds.), Tomorrow’s Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing, Springer International Publishing, Cham, 2017, pp. 114–124.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 1156
Internet of Things Architecture for Handling Stream Air Pollution Data
J. Kersting, M. Geierhos, H. Jung, T. Kim, in: M. Ramachandran, V. Méndez Muñoz, V. Kantere, G. Wills, R. Walters, V. Chang (Eds.), Proceedings of the 2nd International Conference on Internet of Things, Big Data and Security, SCITEPRESS, Setúbal, Portugal, 2017, pp. 117–124.
LibreCat
| Files available
| DOI
J. Kersting, M. Geierhos, H. Jung, T. Kim, in: M. Ramachandran, V. Méndez Muñoz, V. Kantere, G. Wills, R. Walters, V. Chang (Eds.), Proceedings of the 2nd International Conference on Internet of Things, Big Data and Security, SCITEPRESS, Setúbal, Portugal, 2017, pp. 117–124.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 1158
Annotation Challenges for Reconstructing the Structural Elaboration of Middle Low German
N. Seemann, M.-L. Merten, M. Geierhos, D. Tophinke, E. Hüllermeier, in: Proceedings of the Joint SIGHUM Workshop on Computational Linguistics for Cultural Heritage, Social Sciences, Humanities and Literature, Association for Computational Linguistics (ACL), Stroudsburg, PA, USA, 2017, pp. 40–45.
LibreCat
| DOI
N. Seemann, M.-L. Merten, M. Geierhos, D. Tophinke, E. Hüllermeier, in: Proceedings of the Joint SIGHUM Workshop on Computational Linguistics for Cultural Heritage, Social Sciences, Humanities and Literature, Association for Computational Linguistics (ACL), Stroudsburg, PA, USA, 2017, pp. 40–45.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 1159
Using Sentiment Analysis on Local Up-to-the-Minute News: An Integrated Approach
J. Kersting, M. Geierhos, in: R. Damaševičius, V. Mikašytė (Eds.), Information and Software Technologies: 23rd International Conference, ICIST 2017, Druskininkai, Lithuania, October 12–14, 2017, Proceedings, Springer, Cham, Switzerland, 2017, pp. 528–538.
LibreCat
| Files available
| DOI
J. Kersting, M. Geierhos, in: R. Damaševičius, V. Mikašytė (Eds.), Information and Software Technologies: 23rd International Conference, ICIST 2017, Druskininkai, Lithuania, October 12–14, 2017, Proceedings, Springer, Cham, Switzerland, 2017, pp. 528–538.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 1161
Privacy Matters: Detecting Nocuous Patient Data Exposure in Online Physician Reviews
F.S. Bäumer, N. Grote, J. Kersting, M. Geierhos, in: R. Damaševičius, V. Mikašytė (Eds.), Information and Software Technologies: 23rd International Conference, ICIST 2017, Druskininkai, Lithuania, October 12–14, 2017, Proceedings, Springer, Cham, Switzerland, 2017, pp. 77–89.
LibreCat
| Files available
| DOI
F.S. Bäumer, N. Grote, J. Kersting, M. Geierhos, in: R. Damaševičius, V. Mikašytė (Eds.), Information and Software Technologies: 23rd International Conference, ICIST 2017, Druskininkai, Lithuania, October 12–14, 2017, Proceedings, Springer, Cham, Switzerland, 2017, pp. 77–89.
2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 21080
An annotated video corpus of interactions dealing with the collaborative construction of fiction in games
P. Menke, in: Proceedings of the Corpus Linguistics Conference 2017, 2017.
LibreCat
| Files available
P. Menke, in: Proceedings of the Corpus Linguistics Conference 2017, 2017.
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 17709
Proceedings of the BHQFHE projects. Basis, Analysis, Development, Impact and Prosepcts of the BHQFHE Tempus Project
I. Mindt, W. Schäfer, P.F.E. Sloane, B. Gössling, A. Mehic, eds., Proceedings of the BHQFHE Projects. Basis, Analysis, Development, Impact and Prosepcts of the BHQFHE Tempus Project, Sarajevo, 2017.
LibreCat
| Files available
I. Mindt, W. Schäfer, P.F.E. Sloane, B. Gössling, A. Mehic, eds., Proceedings of the BHQFHE Projects. Basis, Analysis, Development, Impact and Prosepcts of the BHQFHE Tempus Project, Sarajevo, 2017.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17724
Analyzing Corpus Data from Within
I. Mindt, in: Anglistik. International Journal of English Studies , 28 : 1, 2017, pp. 57–73.
LibreCat
I. Mindt, in: Anglistik. International Journal of English Studies , 28 : 1, 2017, pp. 57–73.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17725
Accreditation of Study Programs
I. Mindt, in: W. Schäfer, P. Sloane, I. Mindt, B. Gössling, A. Mehic (Eds.), Proceedings of the BHQFHE Projects. Basis, Analysis, Development, Impact and Prosepcts of the BHQFHE Tempus Project, Sarajevo, 2017, pp. 23–26.
LibreCat
| Files available
I. Mindt, in: W. Schäfer, P. Sloane, I. Mindt, B. Gössling, A. Mehic (Eds.), Proceedings of the BHQFHE Projects. Basis, Analysis, Development, Impact and Prosepcts of the BHQFHE Tempus Project, Sarajevo, 2017, pp. 23–26.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18834
studiolo communis, Einleitung
E.-M. Seng, in: E.-M. Seng, R. Keil, G. Oevel (Eds.), studiolo. Kooperative Forschungsumgebungen in den eHumanities, Berlin, 2017, pp. 1–5.
LibreCat
E.-M. Seng, in: E.-M. Seng, R. Keil, G. Oevel (Eds.), studiolo. Kooperative Forschungsumgebungen in den eHumanities, Berlin, 2017, pp. 1–5.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18835
Konstellationsforschung als methodischer Ansatz für kooperative Forschungsumgebungen in der Kunst- und Architekturgeschichte
E.-M. Seng, in: E.-M. Seng, R. Keil, G. Oevel (Eds.), studiolo. Kooperative Forschungsumgebungen in den eHumanities, Berlin, 2017, pp. 27–34.
LibreCat
E.-M. Seng, in: E.-M. Seng, R. Keil, G. Oevel (Eds.), studiolo. Kooperative Forschungsumgebungen in den eHumanities, Berlin, 2017, pp. 27–34.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18837
Forschungen zu Städtebau und Kirchenbau
E.-M. Seng, in: C. Lepp, H. Oelke (Eds.), Mitteilungen zur Kirchlichen Zeitgeschichte 11/2017, 2017, pp. 99–104.
LibreCat
E.-M. Seng, in: C. Lepp, H. Oelke (Eds.), Mitteilungen zur Kirchlichen Zeitgeschichte 11/2017, 2017, pp. 99–104.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 18838
Die UNESCO-Konvention zur Erhaltung des immateriellen Kulturerbes
E.-M. Seng, Heimatpflege in Westfalen 30 Jg. H.1/2017 (2017) 1–4.
LibreCat
E.-M. Seng, Heimatpflege in Westfalen 30 Jg. H.1/2017 (2017) 1–4.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18842
Urbanistische Projekte in Stuttgart zur Zeit Carl Eugens
E.-M. Seng, in: W. Mährle (Ed.), Aufgeklärte Herrschaft im Konfikt. Herzog Carl Eugen von Württemberg 1728-1793 (Geschichte Württembergs. Impulse der Forschung. Schriftenreihe des württembergischen Geschichts- und Altertumsvereins Hg. von Nicole Bickhoff, Bd. 1), Stuttgart, 2017, pp. 153–182.
LibreCat
E.-M. Seng, in: W. Mährle (Ed.), Aufgeklärte Herrschaft im Konfikt. Herzog Carl Eugen von Württemberg 1728-1793 (Geschichte Württembergs. Impulse der Forschung. Schriftenreihe des württembergischen Geschichts- und Altertumsvereins Hg. von Nicole Bickhoff, Bd. 1), Stuttgart, 2017, pp. 153–182.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18843
- Utopie und Architektur zu Beginn des 21. Jahrhunderts. Dave Eggers’ Utopie der totalen Vernetzung – Branding und Firmenarchitektur: Der Firmencampus als Utopos
E.-M. Seng, in: A. Amberger, T. Möbius (Eds.), Auf Utopias Spuren. Utopie und Utopieforschung. Festschrift für Richard Saage zum 75. Geburtstag, Wiesbaden, 2017, pp. 375–397.
LibreCat
E.-M. Seng, in: A. Amberger, T. Möbius (Eds.), Auf Utopias Spuren. Utopie und Utopieforschung. Festschrift für Richard Saage zum 75. Geburtstag, Wiesbaden, 2017, pp. 375–397.
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19056
Herta Müller-Handbuch
N.O. Eke, ed., Herta Müller-Handbuch, Metzler, Stuttgart, 2017.
LibreCat
N.O. Eke, ed., Herta Müller-Handbuch, Metzler, Stuttgart, 2017.
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19057
Margarete-Schrader-Preis für Literatur der Universität Paderborn. Dokumentation der Verleihung an Jörg Albrecht am 9. Februar 2017
N.O. Eke, ed., Margarete-Schrader-Preis für Literatur der Universität Paderborn. Dokumentation der Verleihung an Jörg Albrecht am 9. Februar 2017, Paderborn, 2017.
LibreCat
N.O. Eke, ed., Margarete-Schrader-Preis für Literatur der Universität Paderborn. Dokumentation der Verleihung an Jörg Albrecht am 9. Februar 2017, Paderborn, 2017.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19182
“Schnee. Eiszeit.” Kälte – eine Konstellation im Werk Heiner Müllers
N.O. Eke, in: H. Kruschwitz (Ed.), Ich bin meiner Zeit voraus. Utopie und Sinnlichkeit bei Heiner Müller, Neofelis, Berlin, 2017, pp. 103–118.
LibreCat
N.O. Eke, in: H. Kruschwitz (Ed.), Ich bin meiner Zeit voraus. Utopie und Sinnlichkeit bei Heiner Müller, Neofelis, Berlin, 2017, pp. 103–118.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 19183
Erinnerte Größe. Ambigue „Napoleono-Manie“ im Vormärz
N.O. Eke, Interférence littéraires/Literaire interferenties 20: The Reception of Waterloo in the 19th Century, June 2017 (2017) 126–142.
LibreCat
N.O. Eke, Interférence littéraires/Literaire interferenties 20: The Reception of Waterloo in the 19th Century, June 2017 (2017) 126–142.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19188
Herta Müller: Biographische Skizze
N.O. Eke, in: N.O. Eke (Ed.), Herta Müller-Handbuch, Metzler, Stuttgart, 2017, pp. 2–12.
LibreCat
N.O. Eke, in: N.O. Eke (Ed.), Herta Müller-Handbuch, Metzler, Stuttgart, 2017, pp. 2–12.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19197
Oskar Pastior [und Herta Müller]
N.O. Eke, in: N.O. Eke (Ed.), Herta Müller-Handbuch, Metzler, Stuttgart, 2017, pp. 145–151.
LibreCat
N.O. Eke, in: N.O. Eke (Ed.), Herta Müller-Handbuch, Metzler, Stuttgart, 2017, pp. 145–151.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19199
Auswahlbibliographie [zu Herta Müller]
N.O. Eke, in: N.O. Eke (Ed.), Herta Müller-Handbuch, Metzler, Stuttgart, 2017, pp. 262–282.
LibreCat
N.O. Eke, in: N.O. Eke (Ed.), Herta Müller-Handbuch, Metzler, Stuttgart, 2017, pp. 262–282.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19200
„Party hieß früher: Exzesse ausführen, und jetzt? Mit Ach und Krach Exzesse aufführen.“ Laudatio zur Verleihung des Margarete-Schrader-Literaturpreises der Universität Paderborn an Jörg Albrecht am 09.02.2017
N.O. Eke, in: N.O. Eke (Ed.), Margarete-Schrader-Preis für Literatur der Universität Paderborn. Dokumentation der Verleihung an Jörg Albrecht am 9. Februar 2017, Paderborn, 2017, pp. 7–19.
LibreCat
N.O. Eke, in: N.O. Eke (Ed.), Margarete-Schrader-Preis für Literatur der Universität Paderborn. Dokumentation der Verleihung an Jörg Albrecht am 9. Februar 2017, Paderborn, 2017, pp. 7–19.
2017 | Book | LibreCat-ID: 18010
E-Assessments in der Hochschulpraxis. Empfehlungen zur Verankerung von E-Assessments in NRW
D.M. Meister, G. Oevel, E-Assessments in Der Hochschulpraxis. Empfehlungen Zur Verankerung von E-Assessments in NRW, Paderborn, 2017.
LibreCat
D.M. Meister, G. Oevel, E-Assessments in Der Hochschulpraxis. Empfehlungen Zur Verankerung von E-Assessments in NRW, Paderborn, 2017.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18044
Aufwachsen und lernen mit Medien
B. Meise, D.M. Meister, in: M. Rheinländer, B. Weber (Eds.), Digitale Medien im Musikunterricht. Bestandsaufnahme Reflexion Perspektiven. Kongress „Musikunterricht und Multimedia“ an der Niedersächsischen Landesmusikakademie Wolfenbüttel 20.-21. Mai 2016, Lugert Verlag GmbH & Co. KG, Handorf, 2017, pp. 9–26.
LibreCat
B. Meise, D.M. Meister, in: M. Rheinländer, B. Weber (Eds.), Digitale Medien im Musikunterricht. Bestandsaufnahme Reflexion Perspektiven. Kongress „Musikunterricht und Multimedia“ an der Niedersächsischen Landesmusikakademie Wolfenbüttel 20.-21. Mai 2016, Lugert Verlag GmbH & Co. KG, Handorf, 2017, pp. 9–26.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 18045
Digitale Transformationen. Zum Einfluss der Digitalisierung auf die musikwissenschaftliche Editionsarbeit
B. Meise, D.M. Meister, medien + erziehung (merz) 61 Jg., 6 (2017) 42–51.
LibreCat
B. Meise, D.M. Meister, medien + erziehung (merz) 61 Jg., 6 (2017) 42–51.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18046
Medienarbeit mit Gelüchteten
D.M. Meister, in: S. Eder, C. Mikat, A. Tillmann (Eds.), Software takes command. Herausforderungen der “Datafizierung” für die Medienpädagogik in Theorie und Praxis, kopaed, München, 2017, pp. 219–229.
LibreCat
D.M. Meister, in: S. Eder, C. Mikat, A. Tillmann (Eds.), Software takes command. Herausforderungen der “Datafizierung” für die Medienpädagogik in Theorie und Praxis, kopaed, München, 2017, pp. 219–229.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 18047
"Futurelab Medienpädagogik: Qualitätsentwicklung - Professionalisierung - Standards. Thesenpapier zum Forum Kommunikationskultur der GMK
T. Knaus, D.M. Meister, G. Tulodziecki, MedienPädagogik, (24. Oktober) (2017) 1–23.
LibreCat
| DOI
T. Knaus, D.M. Meister, G. Tulodziecki, MedienPädagogik, (24. Oktober) (2017) 1–23.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18048
Medienpädagogik: Herausforderungen der Digitalisierung
D.M. Meister, in: Kulturelle Bildung digital - Vermittlungsformen, ästhetische Praxis und Aus- und Weiterbildung, Dossier 6, 2017.
LibreCat
D.M. Meister, in: Kulturelle Bildung digital - Vermittlungsformen, ästhetische Praxis und Aus- und Weiterbildung, Dossier 6, 2017.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18049
Berufliche Bildung
A.-M. Kamin, D.M. Meister, in: B. Schorb, A. Hartung-Griemberg, C. Dallmann (Eds.), Grundbegriffe Medienpädagogik, kopaed, München, 2017, pp. 37–41.
LibreCat
A.-M. Kamin, D.M. Meister, in: B. Schorb, A. Hartung-Griemberg, C. Dallmann (Eds.), Grundbegriffe Medienpädagogik, kopaed, München, 2017, pp. 37–41.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18050
Medienpädagogik
F. von Gross, D.M. Meister, U. Sander, in: K. Bering, R. Niehoff, K. Pauls (Eds.), Lexikon der Kunstpädagogik, ATHENA-Verlag, Oberhausen, 2017, pp. 340–343.
LibreCat
F. von Gross, D.M. Meister, U. Sander, in: K. Bering, R. Niehoff, K. Pauls (Eds.), Lexikon der Kunstpädagogik, ATHENA-Verlag, Oberhausen, 2017, pp. 340–343.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18051
Digital unterstütztes Lernen in Pflegeberufen unter entgrenzten Bedingungen – Ein gestaltungs- und entwicklungsorientiertes Forschungsprojekt
A.-M. Kamin, D.M. Meister, in: K. Mayrberger, J. Fromme, P. Grell, T. Hug (Eds.), Digital und vernetzt: Lernen heute. Gestaltung von Lernumgebungen mit digitalen Medien unter entgrenzten Bedingungen, Springer VS, Wiesbaden, 2017, pp. 213–229.
LibreCat
A.-M. Kamin, D.M. Meister, in: K. Mayrberger, J. Fromme, P. Grell, T. Hug (Eds.), Digital und vernetzt: Lernen heute. Gestaltung von Lernumgebungen mit digitalen Medien unter entgrenzten Bedingungen, Springer VS, Wiesbaden, 2017, pp. 213–229.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 22476
Analyzing Corpus Data from Within
I. Mindt, Anglistik. International Journal of English Studies 28 (2017) 57–73.
LibreCat
I. Mindt, Anglistik. International Journal of English Studies 28 (2017) 57–73.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 21903
CLIL theory and empirical reality – Two sides of the same coin?
D. Rumlich, Journal of Immersion and Content-Based Language Education 5 (2017) 110–134.
LibreCat
| DOI
D. Rumlich, Journal of Immersion and Content-Based Language Education 5 (2017) 110–134.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21925
The rich environment of CLIL classes as an ideal setting for collaborative learning
D. Rumlich, S. Ahlers, in: C. Ludwig, K. van de Poel (Eds.), Collaborative Learning and New Media, Lang, Frankfurt am Main, Germany, 2017, pp. 259–274.
LibreCat
D. Rumlich, S. Ahlers, in: C. Ludwig, K. van de Poel (Eds.), Collaborative Learning and New Media, Lang, Frankfurt am Main, Germany, 2017, pp. 259–274.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 93
Guesswork? Resolving Vagueness in User-Generated Software Requirements
M. Geierhos, F.S. Bäumer, in: H. Christiansen, M.D. Jiménez-López, R. Loukanova, L.S. Moss (Eds.), Partiality and Underspecification in Information, Languages, and Knowledge, 1st ed., Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, UK, 2017, pp. 65–108.
LibreCat
| Files available
M. Geierhos, F.S. Bäumer, in: H. Christiansen, M.D. Jiménez-López, R. Loukanova, L.S. Moss (Eds.), Partiality and Underspecification in Information, Languages, and Knowledge, 1st ed., Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, UK, 2017, pp. 65–108.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57
Studying Software Descriptions in SourceForge and App Stores for a better Understanding of real-life Requirements
F.S. Bäumer, M. Dollmann, M. Geierhos, in: F. Sarro, E. Shihab, M. Nagappan, M.C. Platenius, D. Kaimann (Eds.), Proceedings of the 2nd ACM SIGSOFT International Workshop on App Market Analytics, ACM, New York, NY, USA, 2017, pp. 19–25.
LibreCat
| Files available
| DOI
F.S. Bäumer, M. Dollmann, M. Geierhos, in: F. Sarro, E. Shihab, M. Nagappan, M.C. Platenius, D. Kaimann (Eds.), Proceedings of the 2nd ACM SIGSOFT International Workshop on App Market Analytics, ACM, New York, NY, USA, 2017, pp. 19–25.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 6051
On the origin of annotations: A module-based approach to representing annotations in the Natural Language Processing Interchange Format (NIF)
P. Menke, B. Ell, P. Cimiano, Applied Ontology 12 (2017) 131–155.
LibreCat
| DOI
P. Menke, B. Ell, P. Cimiano, Applied Ontology 12 (2017) 131–155.
2017 | Dissertation | LibreCat-ID: 89
Indikatorbasierte Erkennung und Kompensation von ungenauen und unvollständig beschriebenen Softwareanforderungen
F.S. Bäumer, Indikatorbasierte Erkennung und Kompensation von ungenauen und unvollständig beschriebenen Softwareanforderungen, Universität Paderborn, 2017.
LibreCat
| DOI
F.S. Bäumer, Indikatorbasierte Erkennung und Kompensation von ungenauen und unvollständig beschriebenen Softwareanforderungen, Universität Paderborn, 2017.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 9671
Narrative Ethics and Dementia in Alice LaPlante’s Turn of Mind
S. Strauß, in: R. Daniela, S. Strauß, L. Süwolto (Eds.), Dementia and Subjectivity. Aesthetic, Literary and Philosophical Perspectives, Lang, Frankfurt, 2017.
LibreCat
S. Strauß, in: R. Daniela, S. Strauß, L. Süwolto (Eds.), Dementia and Subjectivity. Aesthetic, Literary and Philosophical Perspectives, Lang, Frankfurt, 2017.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 9672
Introduction
S. Strauß, in: D. Ringkamp, S. Strauß, L. Süwolto (Eds.), Dementia and Subjectivity. Aesthetic, Literary and Philosophical Perspectives, Lang, Frankfurt, 2017.
LibreCat
S. Strauß, in: D. Ringkamp, S. Strauß, L. Süwolto (Eds.), Dementia and Subjectivity. Aesthetic, Literary and Philosophical Perspectives, Lang, Frankfurt, 2017.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 9673
Neuroethical Reflections on Body and Awareness in Kazuo Ishiguro’s Never Let Me Go and Ian McEwan’s Saturday
S. Strauß, in: G. Hofmann, S. Zorić (Eds.), Presence of the Body: Awareness In and Beyond Experience, Rodopi, Boston, 2017, pp. 139–153.
LibreCat
S. Strauß, in: G. Hofmann, S. Zorić (Eds.), Presence of the Body: Awareness In and Beyond Experience, Rodopi, Boston, 2017, pp. 139–153.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 9692
The Immobility of Power in British Political Theatre after 2000: Absurdist Dystopias
M. Tönnies, Journal of Contemporary Drama in English 5 (2017) 156–172.
LibreCat
M. Tönnies, Journal of Contemporary Drama in English 5 (2017) 156–172.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 9693
Still/Again 'Political'? New Approaches to Questioning Power in Mike Bartlett's 13 (2011)
M. Tönnies, in: K. Frank, C. Lusin (Eds.), Finance, Terror, and Science on Stage. Current Public Concerns in 21st-Century British Drama, Narr Francke Attempto, Tübingen, 2017, pp. 19–39.
LibreCat
M. Tönnies, in: K. Frank, C. Lusin (Eds.), Finance, Terror, and Science on Stage. Current Public Concerns in 21st-Century British Drama, Narr Francke Attempto, Tübingen, 2017, pp. 19–39.
2017 | Book Review | LibreCat-ID: 9696
Pope, G.: Reading London's Suburbs
M. Tönnies, Anglistik. International Journal of English Studies 28 (2017) 175–177.
LibreCat
M. Tönnies, Anglistik. International Journal of English Studies 28 (2017) 175–177.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 97
From User Demand to Software Service: Using Machine Learning to Automate the Requirements Specification Process
L. van Rooijen, F.S. Bäumer, M.C. Platenius, M. Geierhos, H. Hamann, G. Engels, in: 2017 IEEE 25th International Requirements Engineering Conference Workshops (REW), IEEE, Piscataway, NJ, USA, 2017, pp. 379–385.
LibreCat
| Files available
| DOI
L. van Rooijen, F.S. Bäumer, M.C. Platenius, M. Geierhos, H. Hamann, G. Engels, in: 2017 IEEE 25th International Requirements Engineering Conference Workshops (REW), IEEE, Piscataway, NJ, USA, 2017, pp. 379–385.
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 9712
Dementia and Subjectivity. Aesthetic, Literary and Philosophical Perspectives
S. Strauß, D. Ringkamp, L. Süwolto, eds., Dementia and Subjectivity. Aesthetic, Literary and Philosophical Perspectives, Lang, Frankfurt, 2017.
LibreCat
S. Strauß, D. Ringkamp, L. Süwolto, eds., Dementia and Subjectivity. Aesthetic, Literary and Philosophical Perspectives, Lang, Frankfurt, 2017.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 9717
Fragments of a Life Remembered: Fragmentation and Silences in Dementia Narratives
S. Strauß, in: Narrative and Mental Health, 2017.
LibreCat
S. Strauß, in: Narrative and Mental Health, 2017.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 1098
Semantic Annotation of Software Requirements with Language Frame
Y.-S. Kim, S.-W. Lee, M. Dollmann, M. Geierhos, International Journal of Software Engineering for Smart Device 4 (2017) 1–6.
LibreCat
| Files available
Y.-S. Kim, S.-W. Lee, M. Dollmann, M. Geierhos, International Journal of Software Engineering for Smart Device 4 (2017) 1–6.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 13875
The Renewal of British Political Theater in the Twenty-First Century: Indirect Narrative Approaches to Ideology and Power
M. Tönnies, Storyworlds: A Journal of Narrative Studies 9 (2017) 95–120.
LibreCat
M. Tönnies, Storyworlds: A Journal of Narrative Studies 9 (2017) 95–120.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25243
Geschlechter-Macht-Binarismen relativiert: Margaret Atwoods Männerdarstellungen in "The Handmaid's Tale"
R. Hannebohm, in: A. Debisow (Ed.), Geschlechter-Dramen: literarische und filmische Inszenierungen von 1800 bis heute, Universitätsbibliothek Paderborn, Paderborn, 2017, pp. 85–99.
LibreCat
| DOI
R. Hannebohm, in: A. Debisow (Ed.), Geschlechter-Dramen: literarische und filmische Inszenierungen von 1800 bis heute, Universitätsbibliothek Paderborn, Paderborn, 2017, pp. 85–99.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31768
„Nichts mehr stimmt, und alles ist wahr.“ Tabubrüche in Herta Müllers Atemschaukel
S. Willeke, in: L. Süwolto (Ed.), Ästhetik des Tabuisierten in der Literatur- und Kulturgeschichte, Open-Access-Publikation der Universitätsbibliothek, Paderborn, 2017, pp. 101–119.
LibreCat
S. Willeke, in: L. Süwolto (Ed.), Ästhetik des Tabuisierten in der Literatur- und Kulturgeschichte, Open-Access-Publikation der Universitätsbibliothek, Paderborn, 2017, pp. 101–119.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31761
Shoah und Gulag
S. Willeke, in: N.O. Eke (Ed.), Herta Müller-Handbuch, Metzler , Stuttgart , 2017, pp. 214–220.
LibreCat
S. Willeke, in: N.O. Eke (Ed.), Herta Müller-Handbuch, Metzler , Stuttgart , 2017, pp. 214–220.