Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
8767 Publications
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37779
Teacher Behavior as a Prerequisite of Children`s Attitudes Towards Peers with Social or Emotional Disorders. Oral paper presentation. Mini Conference: “The Social Inclusion of Students with Disabilities in General Education”
F. Hellmich, M.F. Löper, in: University of Groningen, Groningen, The Netherlands, 2017.
LibreCat
F. Hellmich, M.F. Löper, in: University of Groningen, Groningen, The Netherlands, 2017.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37768
Effort Feedback as a Prerequisite for Primary School Students’ Implicit Theories and their Reading Motivation. Single Paper. ECER 2017 (European Conference on Educational Research)
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: University College UCC, Campus Carlsberg, Copenhagen, Denmark, 2017.
LibreCat
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: University College UCC, Campus Carlsberg, Copenhagen, Denmark, 2017.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37767
Effects of Parental and Teachers` Positive Feedback on their Children`s Reading Motivation. Single Paper. 17th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction)
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: University of Tampere, Tampere, Finland, 2017.
LibreCat
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: University of Tampere, Tampere, Finland, 2017.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37769
Determinants of Primary School Students’ Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Single Paper. ECER 2017 (European Conference on Educational Research)
M.F. Löper, F. Hellmich, in: University College UCC, Campus Carlsberg, Copenhagen, Denmark, 2017.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: University College UCC, Campus Carlsberg, Copenhagen, Denmark, 2017.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37771
Prerequisites of Primary School Teachers` Willingness to Cooperate in Inclusive Education. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)
F. Hellmich, S. Schwab, in: Porto, Porto, Portugal, 2017.
LibreCat
F. Hellmich, S. Schwab, in: Porto, Porto, Portugal, 2017.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37776
Erklärungsfaktoren für Einstellungen von Grundschullehrkräften zur Inklusion - Qualitative und quantitative Befunde
F. Hellmich, in: Ludwig-Maximilians-Universität München, München, 2017.
LibreCat
F. Hellmich, in: Ludwig-Maximilians-Universität München, München, 2017.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37774
Primary School Students` Perceived Teacher Behavior and their Attitudes towards Peers with Social or Emotional Disabilities
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Porto, Porto, Portugal, 2017.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Porto, Porto, Portugal, 2017.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36396
Forschung und Entwicklung im Hinblick auf Beteiligung und Beschwerde in der Heimerziehung
J. Karolus, S. Landhäußer, R. Treptow, N. Wlassow, in: C. Equit, G. Flößer , M. Witzel (Eds.), Beteiligung und Beschwerde in der Heimerziehung, IGfH Eigenverlag, Frankfurt am Main, 2017, p. 56.
LibreCat
J. Karolus, S. Landhäußer, R. Treptow, N. Wlassow, in: C. Equit, G. Flößer , M. Witzel (Eds.), Beteiligung und Beschwerde in der Heimerziehung, IGfH Eigenverlag, Frankfurt am Main, 2017, p. 56.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 35769
Children’s Voice in “Nurseries of Democracy“. Participation in Early Childhood Institutions
A. Klein, S. Landhäußer, Social Work and Society International Online Journal Vol 15 (2017).
LibreCat
| DOI
A. Klein, S. Landhäußer, Social Work and Society International Online Journal Vol 15 (2017).
2017 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 40622
Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs
S. Miller, B. Holler-Nowitzki, B. Kottmann, S. Lesemann, B. Letmathe-Henkel, N. Meyer, R. Schroeder, K. Velten, eds., Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs, Springer VS, Wiesbaden, 2017.
LibreCat
| DOI
S. Miller, B. Holler-Nowitzki, B. Kottmann, S. Lesemann, B. Letmathe-Henkel, N. Meyer, R. Schroeder, K. Velten, eds., Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs, Springer VS, Wiesbaden, 2017.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40623
"Also ich hab´ mir immer gewünscht im GU tätig zu sein!“ – Ergebnisse der AbsolventInnenbefragung des Studiengangs „Integrierte Sonderpädagogik“ in Bielefeld
B. Kottmann, in: B. Lütje-Klose, M.-A. Boger, B. Hopmann, P. Neumann (Eds.), Leistung inklusive? Inklusion in der Leistungsgesellschaft, Klinkhardt, Bad Heilbrunn , 2017, pp. 224–232.
LibreCat
B. Kottmann, in: B. Lütje-Klose, M.-A. Boger, B. Hopmann, P. Neumann (Eds.), Leistung inklusive? Inklusion in der Leistungsgesellschaft, Klinkhardt, Bad Heilbrunn , 2017, pp. 224–232.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40621
"Ich sehe mich eher als Lehrerin für alle..." - Ergebnisse der AbsolventInnenbefragungs "Integrierte Sonderpädagogik" in Bielefeld
B. Kottmann, in: S. Miller, B. Holler-Nowitzki, B. Kottmann, S. Lesemann, B. Letmathe-Henkel, N. Meyer, R. Schroeder, K. Velten (Eds.), Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs, Springer VS, Wiesbaden, 2017, pp. 138–144.
LibreCat
B. Kottmann, in: S. Miller, B. Holler-Nowitzki, B. Kottmann, S. Lesemann, B. Letmathe-Henkel, N. Meyer, R. Schroeder, K. Velten (Eds.), Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs, Springer VS, Wiesbaden, 2017, pp. 138–144.
2017 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 36251
Empathie: Hilfe oder Hindernis bei aktuellen Integrationsaufgaben und dem Umgang mit Radikalisierung?
R. Meier, Empathie: Hilfe oder Hindernis bei aktuellen Integrationsaufgaben und dem Umgang mit Radikalisierung?, Paderborn, 2017.
LibreCat
| Files available
| DOI
R. Meier, Empathie: Hilfe oder Hindernis bei aktuellen Integrationsaufgaben und dem Umgang mit Radikalisierung?, Paderborn, 2017.
2017 | Book Review | LibreCat-ID: 40625
Rezension des Buches "Sonderschullehrerausbildung im Nationalsozialismus" (2014) von Dagmar Hänsel
B. Kottmann, Behindertenpädagogik 56 (2017) 55–58.
LibreCat
B. Kottmann, Behindertenpädagogik 56 (2017) 55–58.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41183
Die Nutzung institutioneller Lerngelegenheiten und die Entwicklung bildungswissenschaftlichen Wissens angehender Lehrkräfte.
W. Christina, A. Seifert, N. Schaper, Zeitschrift für Erziehungswissenschaften 3 (2017) 1–24.
LibreCat
W. Christina, A. Seifert, N. Schaper, Zeitschrift für Erziehungswissenschaften 3 (2017) 1–24.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 40493
Food justice, common heritage and the oceans: Resource narratives in the context of the Third United Nations Conference on the Law of the Sea
J. Sackel, International Journal of Maritime History 29 (2017) 645–659.
LibreCat
| DOI
J. Sackel, International Journal of Maritime History 29 (2017) 645–659.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41185
Unterrichtsplanung im Fach Geschichte – Modellierung und Erfassung geschichtsdidaktischen Planungswissens von Lehramtsstudierenden
J. Wolf, J. Seiffert, A. Seifert, M. Rothland, N. Brauch, in: S. Wernke, K. Zierer (Eds.), Die Unterrichtsplanung: Ein in Vergessenheit geratener Kompetenzbereich?! Status und Perspektiven aus der Sicht der empirischen Forschung., Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2017.
LibreCat
J. Wolf, J. Seiffert, A. Seifert, M. Rothland, N. Brauch, in: S. Wernke, K. Zierer (Eds.), Die Unterrichtsplanung: Ein in Vergessenheit geratener Kompetenzbereich?! Status und Perspektiven aus der Sicht der empirischen Forschung., Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2017.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20250
Constructing a Language From Scratch: Combining Bottom–Up and Top–Down Learning Processes in a Computational Model of Language Acquisition
J. Gaspers, P. Cimiano, K. Rohlfing, B. Wrede, IEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems 9 (2017) 183–196.
LibreCat
| DOI
J. Gaspers, P. Cimiano, K. Rohlfing, B. Wrede, IEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems 9 (2017) 183–196.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20245
Taking Up an Active Role: Emerging Participation in Early Mother–Infant Interaction during Peekaboo Routines
I. Nomikou, G. Leonardi, A. Radkowska, J. Rączaszek-Leonardi, K. Rohlfing, Frontiers in Psychology (2017).
LibreCat
| DOI
I. Nomikou, G. Leonardi, A. Radkowska, J. Rączaszek-Leonardi, K. Rohlfing, Frontiers in Psychology (2017).
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20246
Verbs in mothers’ input to six-month-olds: Synchrony between presentation, meaning, and actions Is related to later verb acquisition.
I. Nomikou, M. Koke, K. Rohlfing, Brain Sciences (2017).
LibreCat
| DOI
I. Nomikou, M. Koke, K. Rohlfing, Brain Sciences (2017).
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20204
“Can you teach me?” – Children teaching new words to a robot in a book reading scenario.
A. Grimminger, K. Rohlfing, Proceedings of the 6th International Workshop on Child Computer Interaction (WOCCI 2017) (2017) 28–33.
LibreCat
A. Grimminger, K. Rohlfing, Proceedings of the 6th International Workshop on Child Computer Interaction (WOCCI 2017) (2017) 28–33.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 17875
In Infants' Hands: Identification of Preverbal Infants at Risk for Primary Language Delay
C. Lüke, A. Grimminger, K. Rohlfing, U. Liszkowski, U. Ritterfeld, CHILD DEVELOPMENT 88 (2017) 484–492.
LibreCat
| DOI
C. Lüke, A. Grimminger, K. Rohlfing, U. Liszkowski, U. Ritterfeld, CHILD DEVELOPMENT 88 (2017) 484–492.
2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41387
Studienerfolg als der Erwerb bildungswissenschaftlichen Wissens vs. Studienerfolg als Veränderung der Kompetenzselbsteinschätzungen: Entwicklungen im Praxissemester.
A. Seifert, in: Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 2017.
LibreCat
A. Seifert, in: Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 2017.
2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41386
Analytical competence of teachers: modelling and validating a core construct.
D. Scholl, A. Seifert, M. Krepf, W. Plöger, in: Congress “New International Perspectives on Future Teacher’s Professional Compe-Tencies,” 2017.
LibreCat
D. Scholl, A. Seifert, M. Krepf, W. Plöger, in: Congress “New International Perspectives on Future Teacher’s Professional Compe-Tencies,” 2017.
2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41385
Neue Herausforderungen für Zentren für Lehrerbildung.
Ni. Schaper, D. Festner, A. Seifert, C. Watson, A.H. Hilligus, in: 10. Bundeskongress der Zentren für Lehrerbildung., 2017.
LibreCat
Ni. Schaper, D. Festner, A. Seifert, C. Watson, A.H. Hilligus, in: 10. Bundeskongress der Zentren für Lehrerbildung., 2017.
2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41383
Test-Development to Assess Future History Teacher’s PCK.
N. Brauch, J. Wolf, J. Seiffert, A. Seifert, M. Rothland, in: 17th Biennial EARLI Conference, 2017.
LibreCat
N. Brauch, J. Wolf, J. Seiffert, A. Seifert, M. Rothland, in: 17th Biennial EARLI Conference, 2017.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 17180
In Infants' Hands: Identification of Preverbal Infants at Risk for Primary Language Delay
C. Lüke, A. Grimminger, K. Rohlfing, U. Liszkowski, U. Ritterfeld, CHILD DEVELOPMENT 88 (2017) 484–492.
LibreCat
| DOI
C. Lüke, A. Grimminger, K. Rohlfing, U. Liszkowski, U. Ritterfeld, CHILD DEVELOPMENT 88 (2017) 484–492.
2017 | Book | LibreCat-ID: 20197
Gestische und sprachliche Kommunikation von 12—16 Monate alten Kindern und ihren Bezugspersonen in wiederkehrenden, semi-naturalistischen Interaktionen und individuelle Unterschiede in der späteren Sprachentwicklung
A. Grimminger, Gestische Und Sprachliche Kommunikation von 12—16 Monate Alten Kindern Und Ihren Bezugspersonen in Wiederkehrenden, Semi-Naturalistischen Interaktionen Und Individuelle Unterschiede in Der Späteren Sprachentwicklung, 2017.
LibreCat
| DOI
A. Grimminger, Gestische Und Sprachliche Kommunikation von 12—16 Monate Alten Kindern Und Ihren Bezugspersonen in Wiederkehrenden, Semi-Naturalistischen Interaktionen Und Individuelle Unterschiede in Der Späteren Sprachentwicklung, 2017.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37784
„That is why I believe I can do it” - Prediction of Self-Efficacy Towards Inclusive Education in Austrian and German Prospective Teachers. Individual Paper Presentation. 2017 IACESA (International Association for Cognitive Education in Southern Africa) Conference
S. Schwab, F. Hellmich, G. Görel, in: North West University/OPTENTIA Research Focus Area, Cape Town, South Africa, 2017.
LibreCat
S. Schwab, F. Hellmich, G. Görel, in: North West University/OPTENTIA Research Focus Area, Cape Town, South Africa, 2017.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37783
Leseleistungen von Grundschulkindern im Zusammenhang mit dem Feedback ihrer Lehrkräfte im Leseunterricht – Befunde aus einer Mehrebenenanalyse. Posterpräsentation auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Universität Heidelberg, Heidelberg, 2017.
LibreCat
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Universität Heidelberg, Heidelberg, 2017.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37761
Under which conditions do primary school teachers cooperate in inclusive education? Single Paper. 17th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction)
F. Hellmich, S. Schwab, F.K. Hoya, G. Görel, in: University of Tampere, Tampere, Finland, 2017.
LibreCat
F. Hellmich, S. Schwab, F.K. Hoya, G. Görel, in: University of Tampere, Tampere, Finland, 2017.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37763
Prerequisites of Primary School Students` Attitudes Towards Peers with Social or Emotional Disorders. Single Paper. 17th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction)
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Tampere, Finland, University of Tampere, 2017.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Tampere, Finland, University of Tampere, 2017.
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40017
Inklusiver Unterricht in der Grundschule
F. Hellmich, E. Blumberg, eds., Inklusiver Unterricht in Der Grundschule, Kohlhammer, Stuttgart, 2017.
LibreCat
F. Hellmich, E. Blumberg, eds., Inklusiver Unterricht in Der Grundschule, Kohlhammer, Stuttgart, 2017.
2017 | Misc | LibreCat-ID: 19956
Paderborner Qualitätsstern zur Einschätzung der Kooperation im Übergang Kita - Grundschule (Online-Ressource, Bezug über https://blogs.uni-paderborn.de/paderborner-qualitaetsstern/)
J. Höke, P. Büker, T. Bührmann, Paderborner Qualitätsstern zur Einschätzung der Kooperation im Übergang Kita - Grundschule (Online-Ressource, Bezug über https://blogs.uni-paderborn.de/paderborner-qualitaetsstern/), 2017.
LibreCat
J. Höke, P. Büker, T. Bührmann, Paderborner Qualitätsstern zur Einschätzung der Kooperation im Übergang Kita - Grundschule (Online-Ressource, Bezug über https://blogs.uni-paderborn.de/paderborner-qualitaetsstern/), 2017.
2017 | Book | LibreCat-ID: 36295
Familien- und Elternbildung stärken
S. Faas, S. Landhäußer, R. Treptow, Familien- und Elternbildung stärken, Springer, Wiesbaden, 2017.
LibreCat
| DOI
S. Faas, S. Landhäußer, R. Treptow, Familien- und Elternbildung stärken, Springer, Wiesbaden, 2017.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41181
BMBF-Tagung: Bildungsforschung 2020: Interdisziplinäre und interinstitutionelle Po-tenziale eines Veranstaltungsformats.
J. Schütz, A. Seifert, Der Pädagogische Blick 25 (2017) 173–174.
LibreCat
J. Schütz, A. Seifert, Der Pädagogische Blick 25 (2017) 173–174.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30984
Sprachliche Sozialgeschichte des Nationalsozialismus – Themen und Zugänge
K. Schubert, C. Krüger, in: Bericht zur Tagung am Institut für Deutsche Sprache (IDS) in Mannheim, 7. und 8. April 2017. In ZGL, Jg. 45 Heft 3, 2017, pp. 435–442.
LibreCat
K. Schubert, C. Krüger, in: Bericht zur Tagung am Institut für Deutsche Sprache (IDS) in Mannheim, 7. und 8. April 2017. In ZGL, Jg. 45 Heft 3, 2017, pp. 435–442.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20228
Reference as an Interactive Achievement: Sequential and Longitudinal Analyses of Labeling Interactions in Shared Book Reading and Free Play
V. Heller, K. Rohlfing, Frontiers in Psychology 8 (2017).
LibreCat
V. Heller, K. Rohlfing, Frontiers in Psychology 8 (2017).
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20229
Benefits of repeated book readings in children with SLI
K. Rohlfing, J. Ceurremans, J.S. Horst, Communication Disorders Quarterly (2017).
LibreCat
K. Rohlfing, J. Ceurremans, J.S. Horst, Communication Disorders Quarterly (2017).
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20207
Diagnostik des vorsprachlichen Kommunikationsverhaltens: Pilotstudie zur Konstruktvalidität eines neuen Elternfragebogens (Komm!-Bogen).
C. Müller, A. Grimminger, B. Caroli, K. Rohlfing, Frühförderung Interdisziplinär 4 (2017) 187–199.
LibreCat
C. Müller, A. Grimminger, B. Caroli, K. Rohlfing, Frühförderung Interdisziplinär 4 (2017) 187–199.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20206
Development of pointing gestures in children with typical and delayed language acquisition.
C. Lüke, U. Ritterfeld, A. Grimminger, U. Liszkowski, K. Rohlfing, Journal of Speech, Language, and Hearing Research (2017) 3185–3197.
LibreCat
| DOI
C. Lüke, U. Ritterfeld, A. Grimminger, U. Liszkowski, K. Rohlfing, Journal of Speech, Language, and Hearing Research (2017) 3185–3197.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20205
An Interactive View on the Development of Deictic Pointing in Infancy.
K. Rohlfing, A. Grimminger, C. Lüke, Frontiers in Psychology (2017).
LibreCat
| DOI
K. Rohlfing, A. Grimminger, C. Lüke, Frontiers in Psychology (2017).
2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41384
Kompetenzselbsteinschätzungen und bildungswissenschaftliches Wissen im Lehramtsstudium – Zeigen sich Unterschiede zwischen einem Orientierungspraktikum und dem Praxissemester?
D. Festner, A. Gröschner, A. Seifert, in: 2. Internationalen Kongress „Lernen in der Praxis.“, 2017.
LibreCat
D. Festner, A. Gröschner, A. Seifert, in: 2. Internationalen Kongress „Lernen in der Praxis.“, 2017.
2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41390
Learning to Practice (LtP): Ermittlung der Kompetenzentwicklung im Praxissemester – Pädagogisches Wissen und Kompetenzeinschätzungen.
A. Seifert, N. Schaper, Jo. König, in: Vortrag auf dem NRW-Netzwerktreffen Lehrerbildung 2017, 2017.
LibreCat
A. Seifert, N. Schaper, Jo. König, in: Vortrag auf dem NRW-Netzwerktreffen Lehrerbildung 2017, 2017.
2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41389
Veränderungen des bildungswissenschaftlichen Wissens und der subjektiven Kompetenzeinschätzungen von Studierenden im Praxissemester.
A. Seifert, N. Schaper, in: 2. Internationalen Kongress „Lernen in der Praxis.“, 2017.
LibreCat
A. Seifert, N. Schaper, in: 2. Internationalen Kongress „Lernen in der Praxis.“, 2017.
2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41388
Die Befragungen im bildungswissenschaftlichen Studium an der Universität Paderborn: Ansatz, Ergebnisse, Implikationen, Verbesserungsmöglichkeiten.
A. Seifert, in: Forschungskolloquium der Psychologie, 2017.
LibreCat
A. Seifert, in: Forschungskolloquium der Psychologie, 2017.
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40932
Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. Band 1: Basale Sprachfähigkeiten. DaM – DaZ – DaF.
E. Topalović, B. Uhl, eds., Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. Band 1: Basale Sprachfähigkeiten. DaM – DaZ – DaF., Paderborn: Westermann Schöningh, 2017.
LibreCat
E. Topalović, B. Uhl, eds., Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. Band 1: Basale Sprachfähigkeiten. DaM – DaZ – DaF., Paderborn: Westermann Schöningh, 2017.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41846
Das immaterielle Kulturerbe in Nordrhein-Westfalen. Bewerbungs- und Auswahlverfahren
M. Harnack, Heimatpflege in Westfalen 30 (2017) 5–7.
LibreCat
M. Harnack, Heimatpflege in Westfalen 30 (2017) 5–7.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41946
Richtig schreiben.
E. Topalović, B. Uhl, in: E. Topalović, B. Uhl (Eds.), Deutsch Lernen: Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. , Westermann Schöningh, Paderborn, 2017, pp. 139–184.
LibreCat
E. Topalović, B. Uhl, in: E. Topalović, B. Uhl (Eds.), Deutsch Lernen: Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. , Westermann Schöningh, Paderborn, 2017, pp. 139–184.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41947
Lesen und schreiben lernen.
E. Topalović, in: E. Topalović, B. Uhl (Eds.), Deutsch Lernen: Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. , Westermann Schöningh, Paderborn, 2017, pp. 65–138.
LibreCat
E. Topalović, in: E. Topalović, B. Uhl (Eds.), Deutsch Lernen: Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. , Westermann Schöningh, Paderborn, 2017, pp. 65–138.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41936
Sprachsensibler Mathematikunterricht in Hauptschulen. Sprache im Fach aus Sicht von Sprachfördercoaches, Lehrkräften und Lernenden in einem BiSS-Projekt.
J. Jörg, E. Topalović, B. Uhl, in: B. Ahrenholz, B. Hövelbrinks, C. Schmellentin (Eds.), Fachunterricht Und Sprache in Schulischen Lehr-/Lernprozessen., Narr, Tübingen, 2017, pp. 161–182.
LibreCat
J. Jörg, E. Topalović, B. Uhl, in: B. Ahrenholz, B. Hövelbrinks, C. Schmellentin (Eds.), Fachunterricht Und Sprache in Schulischen Lehr-/Lernprozessen., Narr, Tübingen, 2017, pp. 161–182.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41938
Schuld und Wahrheit in der sprachlichen Konstruktion von Hexen. Ein interdisziplinärer Zugang zu Kassibern und Protokollen.
E. Topalović, in: H. Sieburg, R. Voltmer, B. Weimann (Eds.), Wissenstransfer – Interdisziplinäre Zugänge Zur Vermittlung von Magie- Und Zauberei-Imaginationen, Luxemburg, 2017, pp. 169–178.
LibreCat
E. Topalović, in: H. Sieburg, R. Voltmer, B. Weimann (Eds.), Wissenstransfer – Interdisziplinäre Zugänge Zur Vermittlung von Magie- Und Zauberei-Imaginationen, Luxemburg, 2017, pp. 169–178.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41935
Gemeinsames Lernen im Sprachunterricht: Wie können Lernaufgaben sprachlich variiert werden?
B. Uhl, E. Topalović, in: F. Hellmich, E. Blumberg (Eds.), Inklusiver Unterricht in Der Grundschule, Kohlhammer, Stuttgart, 2017, pp. 155–169.
LibreCat
B. Uhl, E. Topalović, in: F. Hellmich, E. Blumberg (Eds.), Inklusiver Unterricht in Der Grundschule, Kohlhammer, Stuttgart, 2017, pp. 155–169.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41934
Texte zu Hexenverfolgungen des 17. Jahrhunderts im integrativen Unterricht. Ansätze für die Sekundarstufe in den Fächern Deutsch und Geschichte.
A. Blachut, E. Topalović, in: M. Denkler, S. Elspaß, D. Hüpper, E. Topalović (Eds.), Deutsch Im 17. Jahrhundert. Studien Zu Sprachkontakt, Sprachvariation Und Sprachwandel Im Deutschen, Winter, Heidelberg, 2017, pp. 103–128.
LibreCat
A. Blachut, E. Topalović, in: M. Denkler, S. Elspaß, D. Hüpper, E. Topalović (Eds.), Deutsch Im 17. Jahrhundert. Studien Zu Sprachkontakt, Sprachvariation Und Sprachwandel Im Deutschen, Winter, Heidelberg, 2017, pp. 103–128.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42332
Mit Bildern sprechen (Modul 4)
A. Blachut, in: E. Topalović, B. Uhl (Eds.), Deutsch Lernen: Sprechen – Zuhören – Lesen – Schreiben. DaM – DaZ – DaF, Schöningh, Paderborn, 2017, pp. 185–218.
LibreCat
A. Blachut, in: E. Topalović, B. Uhl (Eds.), Deutsch Lernen: Sprechen – Zuhören – Lesen – Schreiben. DaM – DaZ – DaF, Schöningh, Paderborn, 2017, pp. 185–218.
2017 | Book | LibreCat-ID: 40134
Marx lesen im Informationszeitalter: Eine medien- und kommunikationswissenschaftliche Perspektive auf „Das Kapital Band 1“
C. Fuchs, Marx lesen im Informationszeitalter: Eine medien- und kommunikationswissenschaftliche Perspektive auf „Das Kapital Band 1“, Unrast, Münster, 2017.
LibreCat
C. Fuchs, Marx lesen im Informationszeitalter: Eine medien- und kommunikationswissenschaftliche Perspektive auf „Das Kapital Band 1“, Unrast, Münster, 2017.
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 42847
Marx and the political economy of the media. Studies in critical social sciences. Volume 79. Paperback
C. Fuchs, ed., Marx and the Political Economy of the Media. Studies in Critical Social Sciences. Volume 79. Paperback, IL: Haymarket Books, Chicago, 2017.
LibreCat
C. Fuchs, ed., Marx and the Political Economy of the Media. Studies in Critical Social Sciences. Volume 79. Paperback, IL: Haymarket Books, Chicago, 2017.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41555 |
Information Technology and Sustainability in the Information Society
C. Fuchs, International Journal of Communication 11 (2017) 2431–2461.
LibreCat
| Download (ext.)
C. Fuchs, International Journal of Communication 11 (2017) 2431–2461.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41553 |
Fascism 2.0: Twitter Users’ Social Media Memories of Hitler on his 127th Birthday
C. Fuchs, Fascism: Journal of Comparative Fascist Studies 6 (2017) 228–263.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, Fascism: Journal of Comparative Fascist Studies 6 (2017) 228–263.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41554
The Information Economy and the Labor Theory of Value
C. Fuchs, International Journal of Political Economy 46 (2017) 65–89.
LibreCat
C. Fuchs, International Journal of Political Economy 46 (2017) 65–89.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41552
Raymond Williams’ Communicative Materialism
C. Fuchs, European Journal of Cultural Studies 20 (2017) 744–762.
LibreCat
C. Fuchs, European Journal of Cultural Studies 20 (2017) 744–762.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41557
Critical Social Theory and Sustainable Development: The Role of Class, Capitalism and Domination in a Dialectical Analysis of Un/Sustainability
C. Fuchs, Sustainable Development 25 (2017) 443–458.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, Sustainable Development 25 (2017) 443–458.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41556
The Praxis School’s Marxist Humanism and Mihailo Marković’s Theory of Communication
C. Fuchs, Critique 45 (2017) 159–182.
LibreCat
C. Fuchs, Critique 45 (2017) 159–182.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41559
Sustainability and Community Networks
C. Fuchs, Telematics and Informatics 34 (2017) 628–639.
LibreCat
C. Fuchs, Telematics and Informatics 34 (2017) 628–639.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41561
信息时代重读马克思的《资本论》[J]
Fuchs C., 国外理论动 (Foreign Theoretical Trends) 2017 (12) (2017) 34–46.
LibreCat
Fuchs C., 国外理论动 (Foreign Theoretical Trends) 2017 (12) (2017) 34–46.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42378
Herbert Marcuse and the Dialectics of Social Media
C. Fuchs, in: A. T. Lamas, T. Wolfson, P. Funke (Eds.), The Great Refusal: Herbert Marcuse and Contemporary Social Movements, PA: Temple University Press, Philadelphia, 2017, pp. 241–257.
LibreCat
C. Fuchs, in: A. T. Lamas, T. Wolfson, P. Funke (Eds.), The Great Refusal: Herbert Marcuse and Contemporary Social Movements, PA: Temple University Press, Philadelphia, 2017, pp. 241–257.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42547 |
Preface: Horst Holzer’s Marxist Theory of Communication [Preface to Christian Fuchs’ translation of Horst Holzer’s article “The Forgotten Marxist Theory of Communication & Society“]
C. Fuchs, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 15 (2017) 686–706.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 15 (2017) 686–706.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42548 |
The Relevance of Franz L. Neumann’s Critical Theory in 2017: “Anxiety and Politics“ in the New Age of Authoritarian Capitalism
C. Fuchs, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 15 (2017) 637–650.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 15 (2017) 637–650.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42549 |
Günther Anders’ Undiscovered Critical Theory of Technology in the Age of Big Data Capitalism
C. Fuchs, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 15 (2017) 584–613.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 15 (2017) 584–613.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42554
The Financialisation of Digital Capitalism in China
C. Fuchs, B. Xia, Westminster Advanced Studies Research Paper 4 (2017).
LibreCat
C. Fuchs, B. Xia, Westminster Advanced Studies Research Paper 4 (2017).
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42550 |
Die Kritik der Politischen Ökonomie der Medien/Kommunikation: ein hochaktueller Ansatz
C. Fuchs, Publizistik 62 (2017) 255–272.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, Publizistik 62 (2017) 255–272.
2017 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42553 |
YouTube’da reklamlar faşizmle buluşunca: Yeni Google skandalı bize büyük veri kapitalizmi hakkında ne söylüyor?
C. Fuchs, Sendika.org (2017).
LibreCat
| Download (ext.)
C. Fuchs, Sendika.org (2017).
2017 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42551 |
When Ads Meet Fascism On YouTube: What The Recent Google-Scandal Tells Us About Big Data Capitalism (Long version)
C. Fuchs, Medium.Com (2017).
LibreCat
| Download (ext.)
C. Fuchs, Medium.Com (2017).
2017 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42552 |
When Ads Meet Fascism On YouTube: What The Recent Google-Scandal Tells Us About Big Data Capitalism (Short version)
C. Fuchs, Huffington Post (2017).
LibreCat
| Download (ext.)
C. Fuchs, Huffington Post (2017).
2017 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42942
Zero-Hour Contracts are Turning University Lecturers Off the Jo
T. Allmer, The Conversation (2017).
LibreCat
T. Allmer, The Conversation (2017).
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 43152
"Niemand kennt die Jugendlichen besser als wir". Zur Differenz zwischen Selbst- und Fremdwahrnehmung junger Erwachsener in beruflichen Integrationsmaßnahmen.
B. Niemeyer-Jensen, Sebastian Zick, L. Dehmel, Forum Erwachsenenbildung 50 (2017) 22–26.
LibreCat
B. Niemeyer-Jensen, Sebastian Zick, L. Dehmel, Forum Erwachsenenbildung 50 (2017) 22–26.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 43151
"Ihr seid irgendwie mit involviert". Das Verhältnis von Wissenschaft und Praxis in der Berufsvorbereitung aus Perspektive der Praxis
S. Zick, L. Dehmel, bwp@ - Berufs- und Wirtschaftspädagogik online (2017) 33.
LibreCat
S. Zick, L. Dehmel, bwp@ - Berufs- und Wirtschaftspädagogik online (2017) 33.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43354
Integrating volunteers: the operationalization of resilience in German civil security research
J. Hälterlein, L. Madsen, A. Schuchardt, R. Peperhove, L. Gerhold, in: Urban Disaster Resilience and Security – Novel Approaches for Dealing with Risks in Societies, Springer , 2017, pp. 113–128.
LibreCat
J. Hälterlein, L. Madsen, A. Schuchardt, R. Peperhove, L. Gerhold, in: Urban Disaster Resilience and Security – Novel Approaches for Dealing with Risks in Societies, Springer , 2017, pp. 113–128.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 43355
Habermas und der Neoliberalismus. Zum Diskurs der Konsumkritik und seinen Effekten
J. Hälterlein, kultuRRevolution, nr. 72 (2017) 60–68.
LibreCat
J. Hälterlein, kultuRRevolution, nr. 72 (2017) 60–68.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41564
Internet Surveillance After Snowden: A Critical Empirical Study of Computer Experts’ Attitudes On Commercial And State Surveillance of the Internet and Social Media Post-Edward Snowden
C. Fuchs, D. Trottier, Journal of Information, Communication & Ethics in Society 15 (2017) 412–444.
LibreCat
C. Fuchs, D. Trottier, Journal of Information, Communication & Ethics in Society 15 (2017) 412–444.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41558
From Digital Positivism and Administrative Big Data Analytics Towards Critical Digital and Social Media Research!
C. Fuchs, European Journal of Communication 32 (2017) 37–49.
LibreCat
C. Fuchs, European Journal of Communication 32 (2017) 37–49.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41560
Marx’s Capital in the Information Age
C. Fuchs, Capital & Class 41 (2017) 51–67.
LibreCat
C. Fuchs, Capital & Class 41 (2017) 51–67.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41588
卡尔·马克思与当代媒介和文化研究 [J]
Fuchs C., 国外理论动态 (Foreign Theoretical Trends) 2017 (6) (2017) 41–56.
LibreCat
Fuchs C., 国外理论动态 (Foreign Theoretical Trends) 2017 (6) (2017) 41–56.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41614 |
Hacia un estudio Marxiano del Internet. Translated by Adrián Montero Morera
C. Fuchs, Revista de Ciencias Sociales Universidad de la Universidad de Costa Rica 155 (2017) 63–89.
LibreCat
| Download (ext.)
C. Fuchs, Revista de Ciencias Sociales Universidad de la Universidad de Costa Rica 155 (2017) 63–89.
2017 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42543 |
Fake News Is Not Just The Word Of The Year, But A Danger To Democracy That Can Only Be Overcome By Adequate Legal And Media Reforms
C. Fuchs, Huffington Post (2017).
LibreCat
| Download (ext.)
C. Fuchs, Huffington Post (2017).
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42558 |
What is to Be Done? The Role of the New and the Old in Media Theory – The Moment for Critical Digital and Social Media Studies
C. Fuchs, Westminster Papers in Communication and Culture 12 (2017) 38–39.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, Westminster Papers in Communication and Culture 12 (2017) 38–39.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42555 |
Donald Trump: A Critical Theory-Perspective on Authoritarian Capitalism
C. Fuchs, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 15 (2017) 1–72.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 15 (2017) 1–72.
2017 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42556 |
How the Frankfurt School Helps Us to Understand Donald Trump’s Twitter Populism
C. Fuchs, The Huffington Post (2017).
LibreCat
| Download (ext.)
C. Fuchs, The Huffington Post (2017).
2017 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42557
Donald Trumps Schlachtfeld: Der neue Präsident nützt Twitter als populistische Waffe. Warum ist er damit so erfolgreich?
C. Fuchs, Der Falter 5/2017 (2017) 21–23.
LibreCat
C. Fuchs, Der Falter 5/2017 (2017) 21–23.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42545 |
Towards the Public Service Internet as Alternative to the Commercial Internet
C. Fuchs, in: ORF Texte No. 20 – Öffentlich-Rechtliche Qualität Im Diskurs, ORF, Vienna, 2017, pp. 43–50.
LibreCat
| Download (ext.)
C. Fuchs, in: ORF Texte No. 20 – Öffentlich-Rechtliche Qualität Im Diskurs, ORF, Vienna, 2017, pp. 43–50.
2017 | Report | LibreCat-ID: 42544 |
Written Evidence Submitted to the House of Commons-Digital, Culture, Media and Sport Select Committee’s Inquiry on Fake News. Published on November 28, 2017
C. Fuchs, Written Evidence Submitted to the House of Commons-Digital, Culture, Media and Sport Select Committee’s Inquiry on Fake News. Published on November 28, 2017, 2017.
LibreCat
| Download (ext.)
C. Fuchs, Written Evidence Submitted to the House of Commons-Digital, Culture, Media and Sport Select Committee’s Inquiry on Fake News. Published on November 28, 2017, 2017.
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 42846
Marx in the age of digital capitalism. Studies in critical social sciences, Volume 80. Paperback
C. Fuchs, ed., Marx in the Age of Digital Capitalism. Studies in Critical Social Sciences, Volume 80. Paperback, IL: Haymarket Books, Chicago, 2017.
LibreCat
C. Fuchs, ed., Marx in the Age of Digital Capitalism. Studies in Critical Social Sciences, Volume 80. Paperback, IL: Haymarket Books, Chicago, 2017.
2017 | Book | LibreCat-ID: 40130
Social Media. A Critical Introduction. Second edition
C. Fuchs, Social Media. A Critical Introduction. Second Edition, Sage, London, 2017.
LibreCat
C. Fuchs, Social Media. A Critical Introduction. Second Edition, Sage, London, 2017.
2017 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42934
Facts: Handle with care
T. Matzner, Medium.Com (2017).
LibreCat
T. Matzner, Medium.Com (2017).
2017 | Book Review | LibreCat-ID: 42961
PostCapitalism: A Guide to Our Future
T. Allmer, The Journal of Contemporary Community Education Practice Theory 8 (2017) 1–4.
LibreCat
T. Allmer, The Journal of Contemporary Community Education Practice Theory 8 (2017) 1–4.
2017 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 43040
Privatheit in öffentlichen WLANs
D. Eisele, O. Grigorjew, M. Karaboga, T. Matzner, T. Morlok, M. Nebel, C. Ochs, R. Robrahn, C. Rzepka, H. Simo Fhom, Whitepaper des Forums Privatheit und Selbstbestimmung in der digitalen Welt (2017).
LibreCat
D. Eisele, O. Grigorjew, M. Karaboga, T. Matzner, T. Morlok, M. Nebel, C. Ochs, R. Robrahn, C. Rzepka, H. Simo Fhom, Whitepaper des Forums Privatheit und Selbstbestimmung in der digitalen Welt (2017).
2017 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42933
Notification services and our hidden dependence on proprietary network infrastructures
T. Matzner, Medium.Com (2017).
LibreCat
T. Matzner, Medium.Com (2017).
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42914
Sorting Things Out Ethically – Privacy as a Research Issue Beyond the Individual
T. Matzner, C. Ochs, in: K. Kinder-Kurlanda, M. Zimmer (Eds.), Internet Research Ethics for the Social Age: New Cases and Challenges, Peter Lang, New York, 2017.
LibreCat
T. Matzner, C. Ochs, in: K. Kinder-Kurlanda, M. Zimmer (Eds.), Internet Research Ethics for the Social Age: New Cases and Challenges, Peter Lang, New York, 2017.