Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3154 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 29156
Eke, N. (2022). Schweigen, Erzählen (und Lieben). Judith Kuckarts Roman Lenas Liebe (2002) und seine Verfilmung Bittere Kirschen (2011). Arbeitsbuch Judith Kuckart: Erzählen – Theater – Tanz. Hg. von Johanna Canaris und Stefan Elit. Berlin u.a.: , S. 241-266.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 29157
Eke, N. (2022). „Das Grundelement von Theater ist Verwandlung“. Heiner Müllers Idee des Theaters als Krise (und Störung). Theater und Krise. Paradigmen der Störung in Dramentexten und Bühnenkonzepten nach 2000. Hg. von Marta Famula und Verena Witschel. , S. 3-19.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 29158
Eke, N. (2022). „Ich glaube, der Melancholiker ist jemand, der die Fremde lies, der sie nicht gestalten will und sich von ihr nicht gestalten lässt, sondern der sie wie ein Buch aufschlägt…“. Ein Gespräch mit Michael Roes. Literatur in Westfalen. Beiträge Zur Forschung 18. Hg. von Walter Gödden Und Arnold Maxwill. , S. 325-331.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29355
Mildorf, J. (2022). Durch Andere sich selbst erzählen: Figuren der Selbststilisierung in autobiographischen Schriften von Alan Bennett und Candia McWilliam. In C. Schachtner & A. Drews (Eds.), Erzählte Welt: Sinnstiftung in Zeiten kultureller und politischer Umbrüche (1st ed., Vol. 9, pp. 167–194). Evangelische Akademie Loccum.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29104
Harteis, C., Goller, M., & Gerholz, K.-H. (2022). Digitalization of work: Challenges for workplace learning. In M. Malloch, L. Cairns, K. Evans, & B. N. O’Connor (Eds.), The SAGE Handbook of Learning and Work (pp. 329–342). SAGE Publications.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 29103
Caruso, C., & Goller, M. (2022). Die Relevanz von Mentor*innen für die Professionalisierung von angehenden Lehrkräften im Praxissemester: Forschungsdesiderate und Handlungsoptionen. Die Deutsche Schule, 114(4).
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26657
Albers, T., Filipiak, A., Franzen, K., & Hellmich, F. (2022). Kompetenzentwicklung im inklusiven Unterricht (KinU) – eine internationale Perspektive. In B. Schimek, G. Kremsner, M. Proyer, R. Grubich, F. Paudel, & R. Grubich-Müller (Eds.), Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten. Kontroversen – Entwicklungen  – Perspektiven der Inklusionsforschung (pp. 207–214). Klinkhardt.
LibreCat
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 29143
Peckhaus, V. (2022). De Mol, Liesbeth / Bullynck, Maarten, “Making the History of Computing. The History of Computing in the History of Technology and the History of Mathematics”, Revue de Synthèse (7) 139 (2018). In Mathematical Reviews [4162129] (No. 4162129).
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30105
Kärner, T., Goller, M., Bonnes, C., & Maué, E. (2022). Die professionelle pädagogische Beziehung zwischen Referendar*innen und ihren Seminarlehrkräften: Belastungsfaktor oder Ressource? Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. https://doi.org/10.1007/s11618-022-01065-4
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 30194
Lebock, S. (2022). Blogpost “Nahtoderfahrungen und ihre Deutungen.”
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29139
Peckhaus, V. (n.d.). Ernst Schöder’s Algebra of Logic and the “Logic of the Ancient.” In L. M. Verburgt & M. Cosci (Eds.), Aristotle’s Syllogism and the Creation of Modern Logic: Between Tradition and Innovation 1820-1930 (Bloomsbury Studies in the Aristotelian Tradition). Bloomsbury Academic.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 30281
Fuchs, C. (2022). Digital Fascism. : Vol. Volume Four. Routledge.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 30282
Fuchs, C. (2022). Digital Capitalism: Vol. Volume Three. Routledge.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 30283
Fuchs, C. (2022). Verschwörungstheorien in der Pandemie. UVK/utb.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30286
Fuchs, C., & Unterberger, K. (2022). Occupy the Internet: Why we need a Public Service Internet. In A. Baratsits (Ed.), Building a European Digital Public Space: Strategies for Taking Back Control from Big Tech Platforms (pp. 243–256). iRights.Media.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30285
Fuchs, C. (2022). Social Media, Alienation, and the Public Sphere. In D. Rosen (Ed.), The Social Media Debate: Unpacking the Social, Psychological, and Cultural Effects of Social Media (pp. 53–76). Routledge.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 30291
Harteis, C., Gijbels, D., & Kyndt, E. (Eds.). (2022). Research Approaches on Workplace Learning. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-89582-2
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30289
Goller, M., & Paloniemi, S. (2022). Agency: Taking Stock of Workplace Learning Research. In Research Approaches on Workplace Learning. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-89582-2_1
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30290
Harteis, C. (2022). Research on Workplace Learning in Times of Digitalisation. In Research Approaches on Workplace Learning. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-89582-2_19
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30913
Goller, M. (2022). Supporting Young Immigrants in Their Transition From School to Work? A Staff Perspective on Challenges of Vocational Integration Classes. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 9(1), 92–119. https://doi.org/10.13152/IJRVET.9.1.5
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed