Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8767 Publications


2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45063
Knickenberg, M., Koskela, T., & Hanna-Maija, S. (2018). Perceptions of Inclusion Questionnaire in Finland – Adaption and examination of the student version. EARLI SIG 15 ‘Special Educational Needs’. “Inclusive education: An integrated research framework on disability, diversity and heterogeneity in education,” Potsdam.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45062
Knickenberg, M., Zurbriggen, C., Venetz, M., Schwab, S., & Gebhardt, M. (2018). Assessing dimensions of inclusion – Measurement invariance between students with/without disabilities. EARLI SIG 15 ‘Special Educational Needs’. “Inclusive education: An integrated research framework on disability, diversity and heterogeneity in education,” Potsdam.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45064
Knickenberg, M., Marwin Felix, L., & Frank, H. (2018). Prerequisites of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education – Results from a Qualitative Study. Conference on Teacher Efficacy and Inclusive Education., Wuppertal.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45065
Knickenberg, M., & Hellmich, F. (2018). Selbst- und fremdbezogene Kausalattributionen bei Kindern im Mathematikunterricht der Grundschule. 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Basel, Schweiz.
LibreCat
 

2018 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 49924 | OA
Hoyer, I., Corves, A., Nyquist, E., & Reis, O. (2018). Reziprozität zwischen Lehrenden und Studierenden als Kern der Kompetenzorientierung – eine didaktisch-praktische Anwendung. In Neues Handbuch Hochschullehre.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 49921 | OA
Hoyer, I., Corves, A., Nyquist, E., & Reis, O. (2018). Reziprozität zwischen Lehrenden und Studierenden als Kern der Kompetenzorientierung – eine Grundsatzklärung. In Neues Handbuch Hochschullehre.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19773
Büker, P., Ogrodowski, J., Seibel, M., & Weiß, C. (2018). Inklusion vom Kind aus denken: Förderplanung im Übergang. Fortbildung für das Paderborner Netzwerk der Bildungshauspartner „Marien“ im Rahmen des Weiterbildungsprogramms zur Qualitätsentwicklung im Übergang mit dem Paderborner Qualitätsstern: Professionelle Wege der Zusammenarbeit zwischen Kita und Grundschule des Bildungsbüros Kind & Ko der Stadt Paderborn.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19775
Büker, P., & Ogrodowski, J. (2018). Zur Bedeutung von Integrationserfahrungen in der Grundschulzeit aus der Retroperspektive junger Erwachsener. Eine Interviewstudie. Vortrag an der 27. Jahrestagung der Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der Goethe Universität Frankfurt.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 50602
Hälterlein, J., & Ostermeier, L. (2018). Special Issue: Predictive Security Technologies (Editorial). European Journal for Security Research, 3(2), 91–94. https://doi.org/10.1007/s41125-018-0034-z
LibreCat | DOI
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50632
Albus, V. (Ed.). (2018). Phänomenologie, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik (Vol. 3).
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 50684 | OA
Albus, V., & Philipp, T. (2018). Phänomenologie und Philosophiedidaktik. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 3, 3–8.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50686
Albus, V. (2018). Bochumer Werkstatt der philosophischen Bildung. In H.-U. Lessing, M. Tiedemann, & J. Siebert (Eds.), Kultur der philosophischen Bildung. Volker Steenblock zum 60. Geburtstag (pp. 142–146).
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 50685
Albus, V., & Meyer-Drawe, K. (2018). Im Gespräch mit … Käte Meyer-Drawe. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 3, 64–71.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 51611 | OA
Degeling, J., & Horn, S. (2018). ,Queer‘ aufs Spiel gesetzt: Über Beißreflexe, queere Bewegungsgeschichte und gegenwärtige Affektkulturen. (Best Publication Award Gender&Medien 2019). onlinejournal kultur&geschlecht 21.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51613
Degeling, J. (2018). Kritisches Leben. Schlingensiefs Selbstsorge. In N. Müller-Schöll & et al. (Eds.), Theater als Kritik. transcript.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51614
Degeling, J. (2018). Dramaturgie der Sorge und Ästhetik des Pathos. Christoph Schlingensiefs Eine Kirche der Angst vor dem Fremden in mir. In G. Hiß & et al. (Eds.), Das Theater der Ruhrtriennale. Athena.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 18161
Papenbrock, M., & Tophinke, D. (2018). Graffiti digital. Das Informationssystem Graffiti in Deutschland (INGRID). Zeithistorische Forschungen , 15, 159–172.
LibreCat | Files available
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 41127
Meyer-Hamme, J., Albers, H., Hinz, F., & Wosnitza, C. (2018). Schulpraktika im Fach Geschichte betreuen. Konzeption und Reflexion fachdidaktischer Lehrveranstaltungen .
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52544
Drossel, K. (2018). Voluntary Work for Children and Young People as an Informal Learning Arena – Exclusion Because of Full-Day Schools? ECER 2018 (European Conference on Educational Research). Bozen, Italy. ECER 2018 (European Conference on Educational Research), Bozen, Italy.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52595
Tatari, M. (2018). Reason and Revelation: A Meaningful Contribution to Contemporary Ethical Debates in a Secular Context. In R. Ahmad, I. Nassery, & M. Tatari (Eds.), The Objectives of Islamic Law. The Promises and Challenges of the Maqasid al-Shari’a (pp. 157–173). Rowman/Littlefield.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed