Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8958 Publications


2017 | Book | LibreCat-ID: 37303
Dahmen, S. (2017). Reformieren durch Investieren?: Chancen und Grenzen des Sozialinvestitionsstaats in der Schweiz. Seismo Verlag.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37304
Dahmen, S., & Bonvin, J.-M. (2017). The Swiss Welfare State System: With Special Reference to Education Policy. In C. Aspalter (Ed.), The Routledge International Handbook to Welfare State Systems (pp. 274–290). Routledge.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37305
Dahmen, S. (2017). The dynamics of youth policies in Switzerland: between participation and activation. In Empowering Young People in Disempowering Times. Fighting Inequality Through Capability Oriented Policy (pp. 144–159). Edward Elgar. https://doi.org/10.4337/9781788110860.00015
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 37456
Paleczek, L., Seifert, S., & Gasteiger-Klicpera, B. (2017). INFLUENCES ON TEACHERS’ JUDGMENT ACCURACY OF READING ABILITIES ON SECOND AND THIRD GRADE STUDENTS: A MULTILEVEL ANALYSIS. Psychology in the Schools, 54(3), 228–245. https://doi.org/10.1002/pits.21993
LibreCat | DOI
 

2017 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37509 | OA
Weber, J. (2017). Feministische STS. Einführung. In S. Bauer, T. Heinemann, & T. Lemke (Eds.), Science and Technology Studies – Klassische Positionen und aktuelle Perspektiven (pp. 339–368). suhrkamp.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Special Issue | LibreCat-ID: 37556 | OA
Tracking and Targeting: Sociotechnologies of (In)security. Special Issue of ‘Science, Technology & Human Values.’ (2017). In J. Weber, K. Follis, & L. Suchman (Eds.), Science, Technology & Human Values.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32073
Blumberg, E., & Niederhaus, C. (2017). Naturwissenschaftlicher Sachunterricht in der internationalen Vorbereitungsklasse: Sprachliches und fachliches Lernen geflüchteter Kinder fördern – Ein Lehr-Lernprojekt zur sprachsensiblen Entwicklung und Erprobung naturwissenschaftlich-technischen Sachunterrichts in der universitären Ausbildung zukünftiger Sachunterrichtslehrkräfte. In A. Middeke, A. Eichstaedt, M. Jung, & G. Kniffka (Eds.), Wie schaffen wir das? Materialien Deutsch als Zweit- und Fremdsprache 97 (pp. 51–71). Universitätsverlag.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35515
Ehland, C. (2017). The Scott Monument and Scottish Cultural Memory. In M. Irimia (Ed.), Literature and Cultural Memory (pp. 232–249). Brill.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39645
Morrien, R. (2017). “Gehen am äußersten Rand der Fußsohlen”: Zur Adaption des Flanerietopos in Herta Müllers Reisende auf einem Bein und Angela Krauß’ Milliarden neuer Sterne. In G. Banita, J. Ellenbürger, & J. Glasenapp (Eds.), Die Lust zu gehen. Weibliche Flanerie in Literatur und Film (Vol. 3, pp. 59–75). Wilhelm Fink.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36864
Bock, K., & Göddertz, N. (2017). Neue Erziehung, neuer Mensch, neue Gesellschaft. Die Kinderladenbewegung. In H. Barz (Ed.), Handbuch Bildungsreform und Reformpädagogik (pp. 359–365). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-07491-3_30
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37780
Hellmich, F., Hoya, F. K., Görel, G., & Schwab, S. (2017). Unter welchen Voraussetzungen kooperieren Grundschullehrkräfte im inklusiven Unterricht? – Eine Studie zu den Bedingungen der Kooperationsbereitschaft von Grundschullehrerinnen und -lehrern im inklusiven Unterricht. Vortrag auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37781
Ort, M., & Hellmich, F. (2017). Feedback als Prädiktor für Leseverständnis, Kausalattributionen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen bei Kindern in der zweiten Hälfte der Grundschulzeit. Vortrag auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37779
Hellmich, F., & Löper, M. F. (2017). Teacher Behavior as a Prerequisite of Children`s Attitudes Towards Peers with Social or Emotional Disorders. Oral paper presentation. Mini Conference: “The Social Inclusion of Students with Disabilities in General Education.”
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37768
Hoya, F. K., & Hellmich, F. (2017). Effort Feedback as a Prerequisite for Primary School Students’ Implicit Theories and their Reading Motivation. Single Paper. ECER 2017 (European Conference on Educational Research).
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37767
Hoya, F. K., & Hellmich, F. (2017). Effects of Parental and Teachers` Positive Feedback on their Children`s Reading Motivation. Single Paper. 17th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction).
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37769
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2017). Determinants of Primary School Students’ Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Single Paper. ECER 2017 (European Conference on Educational Research).
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37771
Hellmich, F., & Schwab, S. (2017). Prerequisites of Primary School Teachers` Willingness to Cooperate in Inclusive Education. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE).
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37776
Hellmich, F. (2017). Erklärungsfaktoren für Einstellungen von Grundschullehrkräften zur Inklusion - Qualitative und quantitative Befunde.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37774
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2017). Primary School Students` Perceived Teacher Behavior and their Attitudes towards Peers with Social or Emotional Disabilities.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36396
Karolus, J., Landhäußer, S., Treptow, R., & Wlassow, N. (2017). Forschung und Entwicklung im Hinblick auf Beteiligung und Beschwerde in der Heimerziehung. In C. Equit, G. Flößer , & M. Witzel (Eds.), Beteiligung und Beschwerde in der Heimerziehung (p. 56). IGfH Eigenverlag.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed