Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2283 Publications


2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22473
Mindt, Ilka, and Rebekka Schmidt. “Student Engagement Im Inverted Classrom.” Tagungsband Zur Tagung Inverted Classroom and beyond 2020, edited by G. Brandhofer et al., BoD, 2020, pp. 1–16.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 18686
Kersting, Joschka, and Frederik Simon Bäumer. “SEMANTIC TAGGING OF REQUIREMENT DESCRIPTIONS: A TRANSFORMER-BASED APPROACH.” PROCEEDINGS OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON APPLIED COMPUTING 2020, IADIS, 2020, pp. 119--123.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26684
Steffen, Bianca, et al. “The Contribution of Mental Simulaion to the Development of Intuition.” Intuition Handbook: Bridging Research and Practice, edited by Martha Sinclair, Edgar Elgar, 2020, pp. 241–54.
LibreCat
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 26696
Löper, Marwin Felix. Einstellungen von Kindern gegenüber Peers mit Förderbedarf: Die Rolle persönlicher Ressourcen für die soziale Partizipation. . Springer VS, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26665
Hoya, Fabian Karl, et al. “Unterschiede in den Einstellungen zur Teamarbeit im inklusiven Unterricht zwischen Studierenden des Grund- und Förderschullehramts.” Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?, edited by Michael Grosche et al., Klinkhardt, 2020, pp. 225–29.
LibreCat
 

2020 | Research Data | LibreCat-ID: 26639
Hassani, Sepideh, et al. School-Based Interventions to Support Student Participation. A Comparison of Different Programs. Results from the FRIEND-SHIP Project. University of Vienna, 2020, doi:10.25365/PHAIDRA.147.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27721
Homt, Martina, et al. “Die Einstellung Angehender Lehrkräfte Zu Forschendem Lernen Im Praxissemester Und Referendariat.” Forschendes Lernen in Der Lehrer/Innenbildung. Implikationen Für Wissenschaft Und Praxis, edited by M. Basten et al., 2020, pp. 165–76.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 18996
Peckhaus, Volker. “Hanke, Miroslav, ‘The Probabilistic Logic of Eusebius Amort (1692–1775)’, Early Science and Medicine 24 (2019), 186–211.” Mathematical Reviews [MR3967184], MR3967184, 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 17331
Graf-Schlattmann, Marcel, et al. “Kollektive Veränderungsbereitschaft als zentraler Erfolgsfaktor von Digitalisierungsprozessen an Hochschulen.” Forschungsperspektiven auf Digitalisierung in Hochschulen, Zeitschrift für Hochschulentwicklung, vol. 15, no. 1, 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 18149
Müller, Astrid, and Doris Tophinke. “Grammatik entdecken (Basisartikel).” Praxis Deutsch , vol. 282, 2020, pp. 4–13.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 18738
Peckhaus, Volker. “Van Atten, Mark, Essays on Gödel’s Reception of Leibniz, Husserl, Brouwer, Springer: Cham u.a. 2015 (Logic, Epistemology, and the Unity of Science, 35).” Zentralblatt Für Mathematik Und Ihre Grenzgebiete [DE063408024], DE063408024.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18776
Seng, Eva-Maria, and Frank Göttmann. “Einleitung – Introduction.” Innovation in der Bauwirtschaft – Innovation in the building industry. Wesersandstein vom 16. bis 19. Jahrhundert  – Weser Sandstone form the 16th to the 19th Century, edited by Dies., (im Druck), 2020, pp. 1–78.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18815
Seng, Eva-Maria, and Michael Hilbert. “Die Ulmer Münsterbauhütte.” Europäische Bauhütten – Immaterielles Kulturerbe der Menschheit, edited by Sabine Bengel and Dombaumeister e.V. Europäische Vereinigung der Dombaumeister, Münsterbaumeister und Hüttenmeister, 2020, pp. 107–10.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 18997
Peckhaus, Volker. “Coury, Aline Germano Foseca; Vilela, Denise Silva, ‘Russell’s Paradox: A Historical Study About the Paradox in Frege’s Theories’, Revista Brasileira de História Da Mathématica 19, No. 37, 95–116.” Mathematical Reviews [MR4024871], MR4024871, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19471
Saage, Richard, et al., editors. Politica et Ars. Interdisziplinäre Studien zur politischen Ideen- und Kulturgeschichte (bislang 26 Bände, Herausgebertätigkeit Reihe). LIT, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15582
Buff, Bianca, et al. “Detection of Privacy Disclosure in the Medical Domain: A Survey.” Proceedings of the 9th International Conference on Pattern Recognition Applications and Methods (ICPRAM 2020), SCITEPRESS, 2020, pp. 630--637.
LibreCat | Files available
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19729
Büker, Petra, and Jana Ogrodowski. Mit Viert- und Fünftklässler_innen den Übergang von der Grundschule in die weiterführende Schule reflektieren: Einblicke in eine längsschnittliche Kinderbefragung. Angenommener Beitrag im Rahmen des Symposiums: Die Gestaltung des Übergangs von der Grundschule zur weiterführenden Schule: Entwicklungen, Konzepte und neue Perspektiven aus aktuellen Studien an der DGfE-Sektionstagung Schulpädagogik an der Universität Osnabrück. 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19767
Büker, Petra, and Birgit Hüpping. Als Forscher Einfluss auf Schulentwicklung nehmen – Veränderungen pädagogischer Bezie-hungen durch rechtebasierte Partizipation von Kindern in der Forscherrolle. Angenommener Beitrag im Rahmen des Symposiums: Qualität pädagogischer Beziehungen aus menschen-rechtlicher Perspektive definieren, empirisch erfassen und verbessern an der Tagung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) 2020, Universität zu Köln. 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20707
Herzig, Bardo, et al. “Editorial: Orientierungen in Der Digitalen Welt.” Orientierungen in Der Digitalen Welt, 2020, pp. i–vii, doi:10.21240/mpaed/39/2020.12.12.x.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20860
Strauß, Sara, and Sarah Schäfer-Althaus. “Transient Bodies, Bodies in Transition: An Introduction.” Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture, edited by Sara Strauß and Sarah Schäfer-Althaus, Winter, 2020, pp. 7–22.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22467
Mindt, Ilka, and Yasemin Kaymak. “Digitale Elemente im Englischunterricht.” Mobile Medien im Schulkontext, edited by Dorothee Meister and Ilka Mindt, vol. 41, Springer VS, 2020, pp. 155–74, doi:https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9_8.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26678
Berisha-Gawlowski, Angelina, et al. “Auswikungen der Digitalisierung industrieller Arbeit auf die allgemeine und berufliche Bildung.” Digitalisierung und Berufsbildung 4.0 am Übergang Schule - Beruf, edited by Dietmar Heisler and Jörg Meier, wbv, 2020, pp. 33–52, doi:10.3278/6004725w.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26680
Goller, Michael, et al. “Digitalisierung in der Landwirtschaft. Gründe, Optionen und Bewertungen aus Perspektive von Milchviehlandwirten.” Digitalisierung und Berufsbildung 4.0 am Übergang Schule - Beruf, edited by Dietmar Heisler and Jörg Meier, wbv, 2020, pp. 53–76.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26666
Schulze, Jan Roland, et al. “Kooperatives Arbeiten von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen als Vorbereitung auf den inklusiven Unterricht in der Grundschule.” Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?, edited by Michael Grosche Grosche et al., Klinkhardt, 2020, pp. 230–34.
LibreCat
 

2019 | Special Issue | LibreCat-ID: 13549
Hagengruber, Ruth, and Sarah Hutton, editors. “Women Philosophers in Early Modern Philosophy.” British Journal for the History of Philosophy, vol. 27, no. 4, Routledge, 2019, doi:10.1080/09608788.2019.1610861.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13551
Hagengruber, Ruth. “Emilie Du Châtelet zwischen Leibniz und Kant. Du Châtelet in der Eberhard-Kant-Kontroverse.” Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung, edited by Ruth Hagengruber and Hartmut Hecht, Springer Fachmedien Wiesbaden; Imprint: Springer VS, 2019, pp. 173–96.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8749
Laubenstein, Désirée, et al. “The ‘Learning Office’ as an Approach for Inclusive Education in Mathematics: Opportunities and Challenges.” Inclusive Mathematics Education, 2019, pp. 107–21, doi:10.1007/978-3-030-11518-0_9.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 8958
Goller, Michael, et al. “Becoming a Nurse Aide: An Investigation of an Existing Workplace Curriculum in a Nursing Home.” Vocations and Learning, vol. 12, no. 1, 2019, pp. 67–85, doi:10.1007/s12186-018-9209-z.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 17914
Graf-Schlattmann, Marcel, et al. Digitaler Wandel als strategischer Transformationsprozess – zum allgemeinen und hochschulspezifischen Verständnis der Digitalisierung. 2019, doi:http://doi.org/10.5281/zenodo.2589943.
LibreCat | Files available | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18157
Tophinke, Doris. “Konstruktionale Aspekte schriftkultureller Autozentrierung im Spätmittelalter. Zu einer markanten Neuerung in der Buchführung der Hansekaufleute des 14. Jahrhunderts.” Linguistische Kulturanalyse, edited by Juliane Schröter et al., de Gruyter, 2019, pp. 219–43.
LibreCat
 

2019 | Book Review | LibreCat-ID: 18734
Peckhaus, Volker. “Wille, Matthias, Gottlob Frege. Begriffsschrift, Eine Der Arithmetischen Nachgebildete Formelsprache Des Reinen Denkens, Springer Spektrum: Berlin 2018 (Klassische Texte Der Wissenschaft).” Zentralblatt Für Mathematik Und Ihre Grenzgebiete [Zbl. 1403.01004], Zbl. 1403.01004, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18804
Seng, Eva-Maria, and Richard Saage. “Geometrische Muster zwischen frühneuzeitlicher Utopie und russischer Avantgarde.” Bauen mit Sinn. Schritte zu einer Philosophie der Architektur, edited by Christian Illies, 2019, pp. 73–94.
LibreCat
 

2019 | Book Review | LibreCat-ID: 18993
Peckhaus, Volker. “Vanzo, Alberto, ‘Kant’s False Subtlety of the Four Syllogistic Figures’, in: Marco Sgarbi/Matteo Cosci (Hgg.), The Aftermath of Syllogism, Blumsbury Academic: London 2018 (Bloomsbury Studies in the Aristotelian Tradition), 157–190.” Mathematical Reviews [MR3823401], MR3823401, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19054
Eke, Norbert Otto, and Stefan Elit, editors. Grundthemen der Literaturwissenschaft: Literarische Institutionen. de Gruyter, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19155
Eke, Norbert Otto. “„Einmal furchtlos vor Menschen sein und kühn!“ Max Zweigs Arbeit am Gründungsmythos Israels.” Zwischen den Sprachen – mit der Sprache? Deutschsprachige Literatur in Palästina und Israel, edited by Norbert Otto Eke and Stephanie Willeke, Aisthesis, 2019, pp. 231–50.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19162
Eke, Norbert Otto. “Zersetzung(en) dramatischer Ordnung: Marlene Streeruwitz und Rainald Goetz.” Zersetzung. Automatismen und Strukturauflösung, edited by Norbert Otto Eke and Patrick Hohlweck, Fink/Brill, 2019, pp. 205–22.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19600
Eke, Norbert Otto, et al., editors. Profile der Gegenwartsliteratur (Herausgebertätigkeit von Norbert Otto Eke ab Bd. 1, 2019). Königshausen & Neumann, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19770
Büker, Petra, et al. Wie läuft’s in unserem Kooperationsnetzwerk? Der Paderborner Qualitätsstern© als Selbsteinschätzungsinstrument für Kitas und Grundschulen. Workshop im Rahmen des 8. Paderborner Grundschultages. Universität Paderborn. 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26631
Görel, Gamze, et al. “Sichtweisen von Grundschullehrkräften auf die Qualität inklusiven Unterrichts.” Diversität und soziale Ungleichheit. Jahrbuch Grundschulforschung, edited by Nina Skorsetz et al., Springer VS, 2019, pp. 287–91, doi:10.1007/978-3-658-27529-7_47.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 26706
Hellmich, Frank, and Marwin Felix Löper. “Children’s Attitudes towards Peers with Learning Disabilities - the Role of Perceived Parental Behaviour, Contact Experiences and Self-Efficacy Beliefs.” British Journal of Special Education, vol. 46, no. 2, 2019, pp. 157–79, doi:10.1111/1467-8578.12259.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 26636
Görel, Gamze. Inklusiver Unterricht aus Sicht von Grundschullehrkräften. Die Bedeutung von persönlichen Ressourcen. Springer, 2019, doi:10.1007/978-3-658-26175-7.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 27994
Bloh, Bea, and Stefanie van Ophyusen. “The full range of leadership. Welche Zusammenhänge gibt es zwischen Führungsverhalten und schulischen Qualitätsindikatoren?” Schulmanagement, vol. 3, no. 1, 2019, pp. 23–25.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 12939
Stadler, Peter. “Musikwissenschaft und Digital Humanities.” Historische Musikwissenschaft. Gegenstand – Geschichte – Methodik, edited by Frank Hentschel, vol. 2, Laaber-Verlag, 2019, pp. 330–39.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 12946
Bäumer, Frederik Simon, and Bianca Buff. “How to Boost Customer Relationship Management via Web Mining Benefiting from the Glass Customer’s Openness.” Proceedings of the 8th International Conference on Data Science, Technology and Applications, 2019, doi:10.5220/0007828301290136.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13653
Harteis, Christian, et al. “Die Auswirkungen der Digitalisierung auf die Bedeutung beruflicher Qualifikation aus betrieblicher Sicht.” Beruf, Beruflichkeit, Employability, edited by Jürgen Seifried et al., wbv, 2019, pp. 239–53.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4798
Harteis, Christian. “Supporting Learning at Work in an Era of Digitalization of Work.” Work-Based Learning as a Pathway to Competence-Based Education, edited by Anke Bahl and Anke Dietzen, Barbara Budrich, 2019, pp. 85–97.
LibreCat
 

2019 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 8529
Seemann, Nina, and Marie-Luis Merten. “UPB-Annotate: Ein maßgeschneidertes Toolkit für historische Texte.” DHd 2019 Digital Humanities: multimedial & multimodal. Konferenzabstracts, edited by Patrick Sahle, Zenodo, 2019, pp. 352–53, doi:10.5281/ZENODO.2596094.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18158
Tophinke, Doris. “Muster.” Feilke revisited. 60 Stellenbesuche, edited by Katrin Lehnen et al., Universitätsverlag, 2019, pp. 249–52.
LibreCat | Files available
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 18153
Tophinke, Doris. “„All City“ – Graffiti-Writings als Kommunikate des Urbanen.” Zeitschrift für Germanistische Linguistik, vol. 47 (2), 2019, pp. 355–84.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 18160
Tophinke, Doris. “ «HoPE iS BACK» – Poetisches auf urbanen Wandflächen.” Leseforum.ch – Online-Plattform für Literalität, vol. Heft “Räume der Poesie,” no. 1, 2019, pp. 1–17.
LibreCat | Files available
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed