Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9335 Publications


2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40297
Herzig, B., & Martin, A. (2020). Schulische Medienbildung im Spannungsfeld von Medienpädagogik und Fachdidaktik. Medienpädagogik. Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, 37, 283–298.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40311
Herzig, B., Klar, T.-M., Martin, A., & Meister, D. M. (Eds.). (2020). Orientierungen in der digitalen Welt (1st ed., Vol. 39). Hochschule Zürich. https://doi.org/10.21240/mpaed/39/2020.12.12.X
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39817
Kottmann, B., & Pieper, C. (2020). Project “Schule für alle” as a mentoring programme in university teacher education: Professionalization processes of student teachers in different practical university phases. Hungarian Educational Research Journal, 10(3), 232–251. https://doi.org/10.1556/063.2020.00022
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39823
Pieper, C., & Kottmann, B. (2020). Kindliche Lebenswirklichkeit aus der Perspektive von Lehramtsstudierenden: „Ich verstehe jetzt, warum er in der Schule so motiviert ist!“. In N. Skorsetz, M. Bonanati, & D. Kucharz (Eds.), Diversität und soziale Ungleichheit. Herausforderungen an die Integrationsleistung der Grundschule (pp. 310–314). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-27529-7_50
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39816
Kottmann, B., & Alena, L. (2020). Die Lernwerkstatt und der Studiengang „Integrierte Sonderpädagogik“ an der Universität Bielefeld: Impulse, Synergien und Reflexionen. In D. Rumpf, K. Kramer, M. Schöps, & S. Winter (Eds.), Hochschul­lernwerkstätten – Elemente von Hochschulentwicklung? Ein Rückblick auf 15 Jahre Hochschul­lernwerkstatt in Halle und andernorts (pp. 216–225). Klinkhardt.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37544
Vochatzer, S. (2020). Lehrideale und ihre Rolle in der (Ver-)Achtung der Pädagogik. In S. Engelmann (Ed.), Friedrich Wilhelm Dörpfeld Lehrerideale im 19. Jahrhundert . Brill | Schöningh .
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40977
Silvestri, M., & Seng, E.-M. (2020). Die Wiedereinrichtung der Dombauhütten in Europa im 19. und 20. Jahrhundert. In I. Chave et. al. (Ed.), Le chantier cathédral en Europe. Diffusion et sauvegarde des savoirs, savoir-faire et matériaux du Moyen Âge à nos jours (pp. 57–69).
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39960
Sackel, J. (2020). Solidarität vs. Ressourcensouveränität? Die dritte Seerechtskonferenz als Herausforderung für die Süd-Süd-Beziehungen . In S. Fiebrig, J. Dinkel, & F. Reichherzer (Eds.), Nord/Süd Perspektiven auf eine globale Konstellation (1st ed., p. 455). De Gruyter Oldenbourg.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20210
Rohlfing, K., Grimminger, A., & Wrede, B. (2020). The role of caregivers in keeping a child-robot interaction going. In K. Rohlfing & C. Müller-Brauers (Eds.), International perspectives on digital media and early literacy: The impact of digital devices on learning, language acquisition and social interaction.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24458
Tolksdorf, N. F., Siebert, S., Zorn, I., Horwath, I., & Rohlfing, K. J. (2020). Ethical Considerations of Applying Robots in Kindergarten Settings: Towards an Approach from a Macroperspective. International Journal of Social Robotics, 129–140. https://doi.org/10.1007/s12369-020-00622-3
LibreCat | Files available | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20257
Kohlmeyer, T., Reis, O., Viertel, F., & Rohlfing, K. (2020). Wie meinst du das? - Begriffserwerb im Religionsunterricht . Theo Web. https://doi.org/10.23770/tw0137
LibreCat | DOI
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 20256
Rohlfing, K. J., & Müller-Brauers, C. (Eds.). (2020). International Perspectives on Digital Media and Early Literacy. https://doi.org/10.4324/9780429321399
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20241
Tolksdorf, N. F., Siebert, S., Zorn, I., Horwarth, I., & Rohlfing, K. (2020). Ethical considerations of applying robots in kindergarten settings: Towards an approach from a macroperspective. International Journal of Social Robotics. https://doi.org/10.1007/s12369-020-00622-3
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20198
Lüke, C., Ritterfeld, U., Grimminger, A., Rohlfing, K., & Liszkowski, U. (2020). Integrated Communication System: Gesture and language acquisition in typically developing children and children with LD and DLD. Frontiers in Psychology 11. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.00118
LibreCat | DOI
 

2020 | Misc | LibreCat-ID: 40924
Topalović, E., & Uhl, B. (2020). Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. Basale Sprachfähigkeiten. Braunschweig: Westermann.
LibreCat
 

2020 | Misc | LibreCat-ID: 40923
Topalović, E., & Uhl, B. (2020). Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. Basale Sprachfähigkeiten. Braunschweig: Westermann.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40925
Topalović, E. (Ed.). (2020). Digitales Lesen (Vol. 4). Friedrich Verlag.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41478
Jacke, C. (2020). “Nous sommes embarqués” oder “Wie wir wurden, was wir sind, indem wir hörten, was die Tonträger uns zutrugen” - Kurze Anmerkungen zu Musik, Kultur und Wissenschaft. In K. D. Haensch, D. Kuka, E. Dellasega, & E. Düllo (Eds.), Texturen. Nr. 7 - Wandeln.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41484
Jacke, C. (2020). SJS80CJ - Perspektiven und Perspektiven auf Perspektiven auf/in/aus Kulturen. In B. Scheffer & R. Viehoff (Eds.), Festschrift für Siegfried J. Schmidt zum 80. Geburtstag. Private Festschrift.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 41479
Jacke, C. (2020). „I Am Just A Broken Heart” – Zum Tod von Dave Kusworth. Kaput - Magazin für Insolvenz & Pop.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41860
Duschner, P. (2020). Kat.-Nr.23. Nigerianische Helmmaske. In L. Westfalen Lippe (Ed.), Geschichte der Dinge. Zur Herkunft der Objekte in nordrhein-westfälischen Sammlungen.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 41854
Duschner, P. (2020). 3. Alles unter dem Himmel - Das Museum für Ostasiatische Kunst in Köln. Köln 2019. Hrsg. Museum für Ostasiatische Kunst Köln. Texte von Adele Schlombs, Christel und Dieter Schürzeberg, Helwig Schmidt-Glintzer, u.a. In Ostasiatische Zeitschrift (Vol. 39, pp. 50–52).
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 41853
Duschner, P. (2020). 27. Regionalgeschichtstagung: Mythos und historische Wahrheit – ein prekäres Verhältnis. Paderborner Historische Mitteilungen, 33, 111–115.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 41943
Topalović, E., & Uhl, B. (2020). Lernaufgaben im inklusiven Sprachunterricht. Inklusion Und Kooperation. Fördermagazin Grundschule, 1, 7–10.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 41949
Topalović, E. (2020). Digitales Lesen: Empirische Evidenzen für den Deutschunterricht. Der Deutschunterricht, 4, 49–57.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41931
Topalović, E., & Diederichs, L. (2020). Sprachliches und literarisches Lernen mit Texten in einfacher Sprache. Deutschdidaktische Kontroversen am Beispiel des Romans „Tschick“. . In J. Brüggemann & B. Mesch (Eds.), Sprache als Herausforderung – Literatur als Ziel. Kinder- und jugendliterarische Texte und Medien als Ressource für sprachsensibles Lernen. (Vol. 1, pp. 97–113). Schneider Verlag Hohengehren.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 41941
Lang, S., & Topalović, E. (2020). Wortgruppen entdecken. Praxis Deutsch, 282, 20–23.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 41942
Topalović, E., & Lang, S. (2020). Die Wortgruppe als Rechtschreib- und Lesestrategie. In: Lernen Lernen. Fördermagazin Grundschule, 3, 25–29.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 42098
Kamcili-Yildiz, N. (2020). „Andere Religionen“ in den Curricula der islamischen Religionslehrerausbildung. Theo-Web. Zeitschrift für Religionspädagogik, 19(1), 215–229.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42230
Aghaei Abrandabadi, S. A. (2020). Qur’anic Intertextuality with Jewish-Rabbinic Tradition: the Case of ‘the Cow’ in Q 2:67-74. In The Centre for Muslim-Christian Studies (Ed.), Reading the Bible in the Context of Islam.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42225
Aghaei Abrandabadi, S. A. (2020). The Common Link and its Relation to the Hadith Terminology. In C. Melchert, B. Abu-Alabbas, & M. Dann (Eds.), Modern Hadith Studies: Continuing Debates and New Approaches (pp. 97–128). Edinburgh University Press.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42331
Blachut, A. (2020). Bilder verstehen – Bilder gebrauchen (Modul 4). In E. Topalović & B. Uhl (Eds.), Deutsch lernen: Sprechen – Zuhören – Lesen – Schreiben. DaM – DaZ – DaF. Arbeitsheft 2 (pp. 6–17). Schöningh.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 41715
Foerster, A. (2020). Schutte, Valerie / Paranque, Estelle:  Forgotten Queens in Medieval and Early Modern Europe. Political Agency, Myth-Making, and Patronage. In Das Mittelalter (Vol. 25, Issue 1).
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 41718
Foerster, A. (2020). Kane, Bronach C: Popular Memory and Gender in Medieval England. Men, Women and Testimony in the Church Courts, c.1200–1500. In H-Soz-Kult.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31662
Scharlau, I., & Schreiber, C. (2020). In Zeiten von p-hacking und fake science: Wissenschaftsorientierung als Herausforderung an die Psychologiedidaktik. In P. G. Geiß & M. Tulis-Oswald (Eds.), Psychologie unterrichten in Deutschland, Österreich und der Schweiz: Leitlinien und Grundlagen (pp. 67–85). Budrich UniPress.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31661
Scharlau, I., Schreiber, C., & Patrzek, J. (2020). Psychologiedidaktik durch Kommunikationsanalyse. In M. Krämer (Ed.), Psychologiedidaktik und Evaluation XIII (pp. 23–31). Shaker. https://doi.org/10.23668/PSYCHARCHIVES.4238
LibreCat | DOI
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 37196
Fuchs, C. (2020). Communication and Capitalism. A Critical Theory. University of Westminster Press. https://doi.org/10.16997/book45
LibreCat | DOI
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 37197
Fuchs, C. (2020). Marxism. Karl Marx’s Fifteen Key Concepts for Cultural and Communication Studies. Key Ideas in Media & Cultural Studies Series. Routledge.
LibreCat
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 37198
Fuchs, C. (2020). Nationalism on the Internet: Critical Theory and Ideology in the Age of Social Media and Fake News. Routledge.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 38144 | OA
Fuchs, C. (2020). Towards a Critical Theory of Communication as Renewal and Update of Marxist Humanism in the Age of Digital Capitalism. Journal for the Theory of Social Behaviour, 50(3), 335–356. https://doi.org/10.1111/jtsb.12247
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 38139 | OA
Fuchs, C. (2020). Communicative Socialism/Digital Socialism. TripleC: Communication, Capitalism & Critique, 18(1), 1–31. https://doi.org/10.31269/triplec.v18i1.1144
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 38132
Fuchs, C. (2020). Marx heute. Eine Einführung in die kritische Theorie der Kommunikation, der Kultur, der digitalen Medien und des Internets. UVK, utb.
LibreCat
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 38131
Fuchs, C. (2020). Kommunikation und Kapitalismus. Eine kritische Theorie. UVK, utb.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 38163 | OA
Fuchs, C. (2020). Alltagsleben und Alltagskommunikation im Coronavirus-Kapitalismus. tripleC: Communication, Capitalism & Critique, 18(1), 400–428. https://doi.org/10.31269/triplec.v18i1.1168
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 38161 | OA
Fuchs, C. (2020). Everyday Life and Everyday Communication in Coronavirus Capitalism. TripleC: Communication, 18(1), 375–399. https://doi.org/10.31269/triplec.v18i1.1167
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 38140 | OA
Fuchs, C. (2020). The Utopian Internet, Computing, Communication, and Concrete Utopias. TripleC: Communication, Capitalism & Critique, 18(1), 146–186. https://doi.org/10.31269/triplec.v18i1.1143
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 38142 | OA
Fuchs, C. (2020). Erich Fromm and the Critical Theory of Communication. Humanity & Society, 44(3), 298–325. https://doi.org/10.1177/0160597620930157
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 38137 | OA
Fuchs, C. (2020). The Ethics of the Digital Commons. Journal of Media Ethics, 35(2), 112–126. https://doi.org/10.1080/23736992.2020.1736077
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 40131
Fuchs, C. (2020). Sosyal Medya: Eleştirel Bir Giriş. Nota Bene.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 41551
Fuchs C. (2020). 数字时代的资本主义、父权制、奴隶制与种族主义. 国外社会科学前沿 (Studies on Foreign Social Sciences), 9, 73–94.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed