Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8768 Publications


2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41162
Plöger, Wilfried, Daniel Scholl, and Andreas Seifert. “The Quasi-Experimental Attitude of Teachers: The Development of a Questionnaire.” Journal of Education for Teaching 44, no. 4 (2018): 415–30.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 40492
Sackel, Johanna. “„Rationale Fischerei“? Das Konzept des Maximum Sustainable Yield im Spannungsfeld von Ökonomie und Ökologie.” Vierteljahrschrift für Sozial- und Wirtschaftsgeschichte 105, no. 2 (2018): 183–200. https://doi.org/10.25162/vswg-2018-0005.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28981 | OA
Krüger, Alexander, Jan Tünnermann, Katharina Rohlfing, and Ingrid Scharlau. “Quantitative Explanation as a Tight Coupling of Data, Model, and Theory.” Archives of Data Science, Series A 5 (2018): 1–27. https://doi.org/10.5445/KSP/1000087327/10.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17557
Abramov, Olga, Stefan Kopp, Anne Nemeth, Friederike Kern, Ulrich Mertens, and Katharina Rohlfing. “Towards a Computational Model of Child Gesture-Speech Production.” In KOGWIS2018: Computational Approaches to Cognitive Science, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41156
König, Johannes, Kerstin Darge, Stefan Klemenz, and Andreas Seifert. “Pädagogisches Wissen von Lehramtsstudierenden im Praxissemester: Ziel schulpraktischen Lernens?” In Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung., edited by Johannes König, Martin Rothland, and Niclas Schaper. Wiesbaden: Springer VS, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37748
Görel, Gamze, Fabian Karl Hoya, Marwin Felix Löper, Timm Albers, and Frank Hellmich. “KinU. Kompetenzentwicklung Im Inklusiven Unterricht. Posterpräsentation Bei Der Auftaktveranstaltung Der Förderlinie ‘Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung’ Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF).” Frankfurt am Main: Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37741
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Does the Parental Role Model Behavior Play an Important Role for Children’s Attitudes towards Peers with Learning Disabilities? Paper Presentation. 6th International Conference on Inclusion.” Wuppertal: University of Wuppertal, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37740
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “The Role Of Primary School Students’ Perceptions Of Their Parental Behavior For Their Attitudes Towards Peers With Learning Disabilities. Single Paper. ECER 2018.” Bolzano: Free University Bolzano, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37739
Hoya, Fabian Karl, and Frank Hellmich. “Parental Feedback and Primary School Students’ Reading Competencies. Single Paper. ECER 2018.” Bolzano, Italy: Free University Bolzano, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36404
Hoya, Fabian Karl, and Frank Hellmich. “Feedback Im Elternhaus Und Leseleistungen von Kindern Im Grundschulalter. Vortrag Auf Der 83. Tagung Der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).” Lüneburg: Leuphana Universität Lüneburg, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18970
Bührmann, Thorsten, and Petra Büker. “Bildungshäuser als neue interinstitutionelle Bildungsräume für Kinder und pädagogische Fachkräfte. Ein systemtheoretisches Erklärungsmodell .” In Räume für Bildung – Räume der Bildung. Kongressband zum 25. DGfE-Kongress, edited by Edith Glaser, Hans-Christoph Koller, Werner Thole , and Salome Krumme, 512–19. Opladen: Budrich, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36865
Bock, Karin, Nina Göddertz, Franziska   Heyden, and Miriam   Mauritz. “Die Kinderladenbewegung. Ein ‘gesellschaftliches Erziehungsexperiment’ mit biographischen Auswirkungen als ‘Neue Soziale Bewegung’?” In Soziale Bewegungen und Soziale Arbeit. Von der Kindergartenbewegung zur Homosexuellenbewegung. , edited by Diana Franke-Meyer and Carola Kuhlmann, 225–36. Wiesbaden: Springer VS, 2018. https://doi.org/10.1007/978-3-658-18591-6_18.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 36849
Göddertz, Nina. Antiautoritäre Erziehung in der Kinderladenbewegung. Rekonstruktive Analysen biographischer Entwürfe von Zwei-Generationen-Familien. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften Springer, 2018. https://doi.org/10.1007/978-3-658-21282-7.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41161
Plöger, Wilfried, Daniel Scholl, and Andreas Seifert. “Bridging the Gap between Theory and Practice – The Effective Use of Videos to Assist the Acquisition and Application of Pedagogical Knowledge in Pre-Service Teacher Education.” Studies in Educational Evaluation 58 (2018): 197–204.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41159
Krepf, Matthias, Daniel Scholl, Wilfried Plöger, and Andreas Seifert. “Pedagogical Content Knowledge of Experts and Novices – What Knowledge Do They Activate When Analyzing Science Lessons?” Journal of Research in Science Teaching 55, no. 1 (2018): 44–67.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41154
Bender, Elena, Niclas Schaper, and Andreas Seifert. “Professionelle Überzeugungen und motivationale Überzeugungen von Informatiklehrkräften. .” Journal for Educational Research Online 10, no. 1 (2018): 70–99.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41155
Gembris, Heiner, Andreas Heye, and Andreas Seifert. “Health Problems of Orchestral Musicians from a Life-Span Perspective: Results of a Large Scale Study. .” Music & Science 1 (2018): 1–20.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41163
Schaper, Niclas, and Andreas Seifert. “Die Veränderung der Selbstwirksamkeitserwartungen und der Berufswahlsicherheit im Praxissemester. Empirische Befunde zur Bedeutung von Lerngelegenheiten und berufsspezifischer Motivation der Lehramtsstudierenden.” In Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung., edited by Johannes König, Martin Rothland, and Niclas Schaper. Wiesbaden: Springer VS, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41167
Seifert, Andreas, Niclas Schaper, and Johannes König. “Bildungswissenschaftliches Wissen und Kompetenzeinschätzungen von Studierenden im Praxissemester: Veränderungen und Zusammenhänge.” In Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung., edited by Johannes König, Martin Rothland, and Niclas Schaper. Wiesbaden: Springer VS, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40972
Silvestri, Marco. “Die Ordnung der Stadt – Eine vergleichende Untersuchung zur Residenzarchitektur Bückeburgs in der Frühen Neuzeit.” In 1615 - Recht und Ordnung in Schaumburg, edited by Stefan Brüdermann, 74:317–347. Schaumburger Studien, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41175
Wapulski, Maik, Andreas Seifert, and Johannes König. “Kompetenzorientierung – Was angehende Lehrkräfte können und können sollten.” SCHULENRW – Amtsblatt des Ministerium für Schule und Bildung., 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41177
Wolf, Jörgen, Joanna Seiffert, Andreas Seifert, Martin Rothland, and Nicola Brauch. “Das geschichtsdidaktische Planungswissen von angehenden Geschichtslehrer/innen – Entwicklung und Pilotierung eines Testinstruments zur Messung des fachdidaktischen Planungswissens von Lehramtsstudierenden im Fach Geschichte.” Geschichte in Wissenschaft und Unterricht 69, no. 7/8 (2018): 373–92.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 24926
Mertens, Ulrich J., Kirsten Bergmann, Nils Frederik Tolksdorf, and Katharina J. Rohlfing. “Can the Reduction of an Iconic Gesture Aid Long-Term Learning? A Pilot Child-Robot-Study,” 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 24924
Tolksdorf, Nils Frederik, Ulrich J. Mertens, and Katharina J. Rohlfing. “Multimodal Response Behavior of Children during Word Learning with a Robot,” 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 20227
Rączaszek-Leonardi, Joanna, Iris Nomikou, Katharina Rohlfing, and Terrence W. Deacon. “Language Development from an Ecological Perspective: Ecologically Valid Ways to Abstract Symbols.” Ecological Psychology 30 (2018): 39–73.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 20225
Nomikou, Iris, Katharina Rohlfing, Philipp Cimiano, and Jean M. Mandler. “Evidence for Early Comprehension of Action Verbs.” Language Learning and Development, 2018, 1–11.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41376
Seifert, Andreas, and Michael Ahlers. “Evaluation künstlerischen Unterrichts an einer Universität: Einblicke in die Entwicklung von Erhebungsinstrumenten, Prozesse, sowie erste Daten. .” In Jahrestagung der Arbeitsgruppe musikpädagogische Forschung (AMPF), 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41379
Ricken, Britta, Niclas Schaper, and Andreas Seifert. “Learning Culture in Health Care.” In ISSOTL 2018 Conference (International Society for the Scholarship of Teaching and Learning), 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41377
Decius, Julian, Niclas Schaper, and Andreas Seifert. “The Role of Informal Learning as a Mediator Between Learning Culture and Work-Related Learning Outcomes.” In JURE Congress, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41378
Decius, Julian, Niclas Schaper, and Andreas Seifert. “Personal and Organizational Antecedents of Informal Learning in the Workplace.” In EARLI SIG 14 Conference, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41380
Seifert, Andreas. “Aspekte bildungswissenschaftlicher Kompetenz. Ansätze, Ergebnisse, Implikationen.” In Arbeitsgruppe der Didaktik der Physik, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17179
Abramov, Olga, Stefan Kopp, Anne Nemeth, Friederike Kern, Ulrich Mertens, and Katharina Rohlfing. “Towards a Computational Model of Child Gesture-Speech Production.” In KOGWIS2018: Computational Approaches to Cognitive Science, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41645
Duscha, Annemarie, Kathrin Klein-Zimmer, Matthias Klemm, and Anna Spiegel. “Understanding Transnational Knowledge.” Transnational Social Review 8, no. 1 (2018): 2–6. https://doi.org/10.1080/21931674.2018.1427680.
LibreCat | DOI
 

2018 | Special Issue | LibreCat-ID: 41646
Duscha, Annamarie, Katrhin Klein-Zimmer, Matthias Klemm, and Anna Spiegel, eds. Transnational Knowledge. Transnational Social Review. Vol. 8. Taylor {&} Francis, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 41647
Spiegel, Anna, Ursula Mense-Petermann, and Bastian Bredenkötter. Expatriate Managers: The Paradoxes of Working and Living Abroad. Routledge, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 41845
Harnack, Maria. Niederländische Maler in Italien. Künstlerreisen und Kunstrezeption im 16. Jahrhundert. Vol. 6. Reflexe der immateriellen und materiellen Kultur. Berlin, 2018.
LibreCat
 

2018 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 41857
Duschner, Paul. “Neuer Zugang zur Geschichte.” Neue Westfälische, 2018.
LibreCat
 

2018 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 41859
Duschner, Paul. “Wie Handys ins Museum kamen.” Neue Westfälische, 2018.
LibreCat
 

2018 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 41858
Duschner, Paul. “Was Museumsbesucher sagen.” Neue Westfälische, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41851
Duschner, Paul. “Exponate und Ausstellungen in den Augen ihrer Besucher. Vier Beobachtungen aus der Stadtschreiberei Paderborn.” Paderborner Historische Mitteilungen 31 (2018): 32–49.
LibreCat
 

2018 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 41856
Duschner, Paul. “Museen sollen viele Geschichte erzählen.” Neue Westfälische, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41944
Topalović, Elvira, and Ksenia Kuzminykh. “Mehrsprachiges Lesen Mit Brechts „Vergnügungen“. Mit Sprache(n) Lesefreude Anregen. .” Leseförderung. DaZ Sekundarstufe. Konzepte Und Materialien, no. 3 (2018): 21–27.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41933
Hufeisen, Britta, and Elvira Topalović. “ Mehrsprachige Literacy: Potentiale Eines Gesamtsprachencurriculums in Einer Pluralen Mehrsprachigkeitsdidaktik.” In Atlas Der Mehrsprachigkeit in Europa. Mehrsprachigkeit Als Chance, edited by Elisabeth Gessner, Jenny Giambalvo-Rode, and Horst Paul Kuhley, 15–29. Leipzig: Leipziger Universitätsverlag, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 42334
Ghaffar, Zishan. Der historische Muhammad in der islamischen Theologie. Zur Kriterienfrage in der Leben-Muhammad-Forschung. Vol. 31. Beiträge zur Komparativen Theologie. Paderborn: Brill | Schöningh, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 41721
Foerster, Anne. “Fleiner, Carey / Woodacre, Elena : Virtuous or Villainess? The Image of the Royal Mother from the Early Medieval to the Early Modern Era.” Sehepunkte, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 40926
Foerster, Anne. “The King’s Wife in Wessex: The Tale of Wicked Queen Eadburh.” Mittelalter. Interdisziplinäre Forschung Und Rezeptionsgeschichte 1 (2018): 169–73.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 40929
Foerster, Anne. “Female Rulership: The Case of Seaxburh, Queen of Wessex.” Mittelalter. Interdisziplinäre Forschung Und Rezeptionsgeschichte 1 (2018): 164–68.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 31655
Scharlau, Ingrid. “Einheitlich, doch nicht ganz: Zur Fachdidaktik des Hochschul- und Schulfachs Psychologie.” Psychologieunterricht 51 (2018): 35–38.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 40139
Fuchs Christian. 社交媒体 批判导言. Beijing: Communication University of China Press, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 40126 | OA
Fuchs, Christian. The Online Advertising Tax. A Digital Policy Innovation. CAMRI Policy Briefs No. 1. (Short Version). London: University of Westminster Press, 2018. https://doi.org/10.16997/book24.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed