Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9037 Publications


2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34507 | OA
J. Gorges, P. Neumann, B. Lütje-Klose, and E. Wild, “Dimensionen inklusionsbezogener Fortbildungsmotivation von Sonderpädagoginnen und Sonderpädagogen und Lehrkräften allgemeiner Schulen,” Empirische Sonderpädagogik, vol. 9, no. 3, pp. 199–214, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34548 | OA
B. Lütje-Klose, P. Neumann, and B. Streese, “Schulische Inklusion in Nordrhein-Westfalen (NRW) – sieben Jahre nach Ratifizierung der UN-BRK,” Zeitschrift für Inklusion, no. 2, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Report | LibreCat-ID: 34504 | OA
E. Wild, B. Lütje-Klose, M. Schwinger, J. Gorges, and P. Neumann, Bielefelder Längsschnittstudie zum Lernen in inklusiven und exklusiven Förderarrangements (BiLieF). Technical Report. Bielefeld: Universität Bielefeld , 2017.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34550 | OA
B. Lütje-Klose, J. M.-A. Boger, B. Hopmann, and P. Neumann, Eds., Leistung inklusive? Inklusion in der Leistungsgesellschaft. Band I: Menschenrechtliche, sozialtheoretische und professionsbezogene Perspektiven. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34543 | OA
B. Lütje-Klose, J. M.-A. Boger, B. Hopmann, and P. Neumann, “Leistung inklusive? Inklusion in der Leistungsgesellschaft. Zur Einführung in Band I,” in Leistung inklusive? Inklusion in der Leistungsgesellschaft. Band I: Menschenrechtliche, sozialtheoretische und professionsbezogene Perspektiven, vol. 1, B. Lütje-Klose, M.-A. Boger, B. Hopmann, and P. Neumann, Eds. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2017, pp. 11–14.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 12780
R. E. Hagengruber and K. Karpenko, “Ecofeminist Standpoint of Economic Growth,” in Gender. Ecologia, K. Karpenko, Ed. Charkiw, 2017, pp. 15–18.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 36097
H. Kamp, “Friedensstiftung und Autonomiebestrebungen in den Städte des hohen Mittelalters. Zur Bedeutung ritueller Unterwerfungen vor dem bischöflichen Stadtherren,” Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, vol. 72, pp. 31–55, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35217
D. Laubenstein, “Sonderpädagogische Förderung,” in Irgendwie anders. Inklusionsaspekte in den künstlerischen Fächern und der ästhetischen Bildung, M. Blohm, A. Brenne, and S. Hornäk, Eds. Hannover: Fabrico, 2017, pp. 41–44.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36276 | OA
J. Weber, “Pleasing Little Sister. Big Data und Social Media Surveillance,” in Bedeutende Daten. Modelle, Verfahren und Praxis der Vermessung und Verdatung im Netz, T. Mämecke, J.-H. Passoth, and J. Wehner, Eds. Berlin: Springer, 2017, pp. 91–104.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36281
J. Weber, “Feministische STS,” in Science and Technology Studies – Klassische Positionen und aktuelle Perspektiven, S. Bauer, T. Heinemann, and T. Lemke, Eds. Berlin: suhrkamp, 2017, pp. 339–368.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 12083
R. Hagengruber and K. Karpenko, “Ecofeminist Standpoint of Economic Growth,” in Gender. Ecologia., Medical University, Charkiw, 2017, pp. 15–18.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 36449 | OA
R. Becker, “Byzanz um 1200,” in Handbuch zur Mittelalternumismatik, J. Sarnowsky, Ed. 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8570
M. Liebendörfer et al., “A framework for goal dimensions of mathematics learning support in universities,” in Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017), T. Dooley and G. Gueudet, Eds. Dublin: DCU Institute of Education & ERME, 2017, pp. 2177–2184.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37300
S. Dahmen, J.-M. Bonvin, and B. Beuret, “Analysing inequality and disadvantage from a capability perspective,” in Empowering Young People in Disempowering Times Fighting Inequality Through Capability Oriented Policy, H.-U. Otto, V. Edgell, J.-M. Bonvin, and R. Atzmüller, Eds. Edward Elgar, 2017, pp. 23–38.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37301
S. Dahmen and J.-M. Bonvin, “Est-il souhaitable de s´engager dans la voie de l´investissement social?,” in Reformieren durch Investieren?: Chancen und Grenzen des Sozialinvestitionsstaats in der Schweiz, J.-M. Bonvin and S. Dahmen, Eds. Seismo, 2017, pp. 125–140.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37302
S. Dahmen and J.-M. Bonvin, “Est-il souhaitable de s´engager dans la voie de l´investissement social?,” in Reformieren durch Investieren?: Chancen und Grenzen des Sozialinvestitionsstaats in der Schweiz, J.-M. Bonvin and S. Dahmen, Eds. Seismo, 2017, pp. 125–140.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 37303
S. Dahmen, Reformieren durch Investieren?: Chancen und Grenzen des Sozialinvestitionsstaats in der Schweiz. Seismo Verlag, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37304
S. Dahmen and J.-M. Bonvin, “The Swiss Welfare State System: With Special Reference to Education Policy,” in The Routledge International Handbook to Welfare State Systems, C. Aspalter, Ed. Routledge, 2017, pp. 274–290.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37305
S. Dahmen, “The dynamics of youth policies in Switzerland: between participation and activation,” in Empowering Young People in Disempowering Times. Fighting Inequality Through Capability Oriented Policy, Edward Elgar, 2017, pp. 144–159.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 37456
L. Paleczek, S. Seifert, and B. Gasteiger-Klicpera, “INFLUENCES ON TEACHERS’ JUDGMENT ACCURACY OF READING ABILITIES ON SECOND AND THIRD GRADE STUDENTS: A MULTILEVEL ANALYSIS,” Psychology in the Schools, vol. 54, no. 3, pp. 228–245, 2017, doi: 10.1002/pits.21993.
LibreCat | DOI
 

2017 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37509 | OA
J. Weber, “Feministische STS. Einführung,” in Science and Technology Studies – Klassische Positionen und aktuelle Perspektiven, S. Bauer, T. Heinemann, and T. Lemke, Eds. Berlin: suhrkamp, 2017, pp. 339–368.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Special Issue | LibreCat-ID: 37556 | OA
J. Weber, K. Follis, and L. Suchman, Eds., Tracking and Targeting: Sociotechnologies of (In)security. Special Issue of ‘Science, Technology & Human Values.’ 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32073
E. Blumberg and C. Niederhaus, “Naturwissenschaftlicher Sachunterricht in der internationalen Vorbereitungsklasse: Sprachliches und fachliches Lernen geflüchteter Kinder fördern – Ein Lehr-Lernprojekt zur sprachsensiblen Entwicklung und Erprobung naturwissenschaftlich-technischen Sachunterrichts in der universitären Ausbildung zukünftiger Sachunterrichtslehrkräfte,” in Wie schaffen wir das? Materialien Deutsch als Zweit- und Fremdsprache 97, A. Middeke, A. Eichstaedt, M. Jung, and G. Kniffka, Eds. Göttingen: Universitätsverlag, 2017, pp. 51–71.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35515
C. Ehland, “The Scott Monument and Scottish Cultural Memory,” in Literature and Cultural Memory, M. Irimia, Ed. Leiden and Boston: Brill, 2017, pp. 232–249.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39645
R. Morrien, “‘Gehen am äußersten Rand der Fußsohlen’: Zur Adaption des Flanerietopos in Herta Müllers Reisende auf einem Bein und Angela Krauß’ Milliarden neuer Sterne,” in Die Lust zu gehen. Weibliche Flanerie in Literatur und Film, vol. 3, G. Banita, J. Ellenbürger, and J. Glasenapp, Eds. Paderborn: Wilhelm Fink, 2017, pp. 59–75.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36864
K. Bock and N. Göddertz, “Neue Erziehung, neuer Mensch, neue Gesellschaft. Die Kinderladenbewegung.,” in Handbuch Bildungsreform und Reformpädagogik, H. Barz, Ed. Wiesbaden: Springer VS, 2017, pp. 359–365.
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37780
F. Hellmich, F. K. Hoya, G. Görel, and S. Schwab, “Unter welchen Voraussetzungen kooperieren Grundschullehrkräfte im inklusiven Unterricht? – Eine Studie zu den Bedingungen der Kooperationsbereitschaft von Grundschullehrerinnen und -lehrern im inklusiven Unterricht. Vortrag auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF),” 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37781
M. Ort and F. Hellmich, “Feedback als Prädiktor für Leseverständnis, Kausalattributionen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen bei Kindern in der zweiten Hälfte der Grundschulzeit. Vortrag auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF),” 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37779
F. Hellmich and M. F. Löper, “Teacher Behavior as a Prerequisite of Children`s Attitudes Towards Peers with Social or Emotional Disorders. Oral paper presentation. Mini Conference: ‘The Social Inclusion of Students with Disabilities in General Education,’” 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37768
F. K. Hoya and F. Hellmich, “Effort Feedback as a Prerequisite for Primary School Students’ Implicit Theories and their Reading Motivation. Single Paper. ECER 2017 (European Conference on Educational Research),” 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37767
F. K. Hoya and F. Hellmich, “Effects of Parental and Teachers` Positive Feedback on their Children`s Reading Motivation. Single Paper. 17th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction),” 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37769
M. F. Löper and F. Hellmich, “Determinants of Primary School Students’ Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Single Paper. ECER 2017 (European Conference on Educational Research),” 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37771
F. Hellmich and S. Schwab, “Prerequisites of Primary School Teachers` Willingness to Cooperate in Inclusive Education. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE),” 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37776
F. Hellmich, “Erklärungsfaktoren für Einstellungen von Grundschullehrkräften zur Inklusion - Qualitative und quantitative Befunde,” 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37774
M. F. Löper and F. Hellmich, “Primary School Students` Perceived Teacher Behavior and their Attitudes towards Peers with Social or Emotional Disabilities,” 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36396
J. Karolus, S. Landhäußer, R. Treptow, and N. Wlassow, “Forschung und Entwicklung im Hinblick auf Beteiligung und Beschwerde in der Heimerziehung,” in Beteiligung und Beschwerde in der Heimerziehung, C. Equit, G. Flößer , and M. Witzel, Eds. Frankfurt am Main: IGfH Eigenverlag, 2017, p. 56.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 35769
A. Klein and S. Landhäußer, “Children’s Voice in “Nurseries of Democracy“. Participation in Early Childhood Institutions ,” Social Work and Society International Online Journal, vol. Vol 15, no. No 2, 2017, doi: https://ejournals.bib.uni-wuppertal.de/index.php/sws/article/view/527.
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 40622
S. Miller et al., Eds., Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs, vol. 22. Wiesbaden: Springer VS, 2017, p. 301.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40623
B. Kottmann, “"Also ich hab´ mir immer gewünscht im GU tätig zu sein!“ – Ergebnisse der AbsolventInnenbefragung des Studiengangs „Integrierte Sonderpädagogik“ in Bielefeld,” in Leistung inklusive? Inklusion in der Leistungsgesellschaft, vol. 1, B. Lütje-Klose, M.-A. Boger, B. Hopmann, and P. Neumann, Eds. Bad Heilbrunn : Klinkhardt, 2017, pp. 224–232.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40621
B. Kottmann, “‘Ich sehe mich eher als Lehrerin für alle...’ - Ergebnisse der AbsolventInnenbefragungs ‘Integrierte Sonderpädagogik’ in Bielefeld,” in Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs, vol. 22, S. Miller, B. Holler-Nowitzki, B. Kottmann, S. Lesemann, B. Letmathe-Henkel, N. Meyer, R. Schroeder, and K. Velten, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2017, pp. 138–144.
LibreCat
 

2017 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 36251
R. Meier, Empathie: Hilfe oder Hindernis bei aktuellen Integrationsaufgaben und dem Umgang mit Radikalisierung? Paderborn, 2017.
LibreCat | Files available | DOI
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 40625
B. Kottmann, “Rezension des Buches ‘Sonderschullehrerausbildung im Nationalsozialismus’ (2014) von Dagmar Hänsel,” Behindertenpädagogik, vol. 56, no. 1. pp. 55–58, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41183
W. Christina, A. Seifert, and N. Schaper, “Die Nutzung institutioneller Lerngelegenheiten und die Entwicklung bildungswissenschaftlichen Wissens angehender Lehrkräfte.,” Zeitschrift für Erziehungswissenschaften, vol. 3, no. 13, pp. 1–24, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 40493
J. Sackel, “Food justice, common heritage and the oceans: Resource narratives in the context of the Third United Nations Conference on the Law of the Sea,” International Journal of Maritime History, vol. 29, no. 3, pp. 645–659, 2017, doi: 10.1177/0843871417713682.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41185
J. Wolf, J. Seiffert, A. Seifert, M. Rothland, and N. Brauch, “Unterrichtsplanung im Fach Geschichte – Modellierung und Erfassung geschichtsdidaktischen Planungswissens von Lehramtsstudierenden,” in Die Unterrichtsplanung: Ein in Vergessenheit geratener Kompetenzbereich?! Status und Perspektiven aus der Sicht der empirischen Forschung., S. Wernke and K. Zierer, Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20250
J. Gaspers, P. Cimiano, K. Rohlfing, and B. Wrede, “Constructing a Language From Scratch: Combining Bottom–Up and Top–Down Learning Processes in a Computational Model of Language Acquisition,” IEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems, vol. 9, pp. 183–196, 2017, doi: 10.1109/TCDS.2016.2614958.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20245
I. Nomikou, G. Leonardi, A. Radkowska, J. Rączaszek-Leonardi, and K. Rohlfing, “Taking Up an Active Role: Emerging Participation in Early Mother–Infant Interaction during Peekaboo Routines,” Frontiers in Psychology, 2017, doi: 10.3389/fpsyg.2017.01656.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20246
I. Nomikou, M. Koke, and K. Rohlfing, “Verbs in mothers’ input to six-month-olds: Synchrony between presentation, meaning, and actions Is related to later verb acquisition.,” Brain Sciences , 2017, doi: 10.3390/brainsci7050052.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20204
A. Grimminger and K. Rohlfing, “‘Can you teach me?’ – Children teaching new words to a robot in a book reading scenario.,” Proceedings of the 6th International Workshop on Child Computer Interaction (WOCCI 2017), pp. 28–33, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 17875
C. Lüke, A. Grimminger, K. Rohlfing, U. Liszkowski, and U. Ritterfeld, “In Infants’ Hands: Identification of Preverbal Infants at Risk for Primary Language Delay,” CHILD DEVELOPMENT, vol. 88, no. 2, pp. 484–492, 2017, doi: 10.1111/cdev.12610.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed