Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3668 Publications


2022 | Misc | LibreCat-ID: 30194
Blogpost "Nahtoderfahrungen und ihre Deutungen"
S. Lebock, Blogpost “Nahtoderfahrungen Und Ihre Deutungen,” 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27995
Die Gestaltung des Übergangs zur Weiterführenden Schule – Welche Maßnahmen wurden und werden an Grundschulen in NRW praktiziert?
S. van Ophuysen, S. Schürer, B. Bloh, Zeitschrift für Grundschulforschung (2021) 149–167.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27997 LibreCat
 
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 28253
Arbeitsbuch Judith Kuckart. Erzählen – Theater – Tanz
S. Elit, J. Canaris, eds., Arbeitsbuch Judith Kuckart. Erzählen – Theater – Tanz, 1st ed., Peter Lang, Berlin, Bern, Bruxelles, New York, Oxford, Warszawa, Wien, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 28349
Digitale Räume geben und nehmen: Unterrichtsinteraktion in DSH-Kursen während der COVID-19-Pandemie
S. Drumm, M. Müller, N. Stenzel, Informationen Deutsch als Fremdsprache 48 (2021) 496–515.
LibreCat | DOI
 
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28701
Kollektive Reflexionsphasen
T. Bloh, in: 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24539
Constructions of a National Threat: Contextualising the Rhetorical Management of the COVID-19 Pandemic in Britain
M. Tönnies, in: P. Jacobi, A. Pankratz (Eds.), Mentalities and Materialities: Essays in Honour of Jürgen Kamm, Königshausen & Neumann, Würzburg, 2021, pp. 149–163.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25831
Attitudes of German high school students toward different varieties of English
P. Meer, J. Hartmann, D. Rumlich, Applied Linguistics (ahead of print) (2021).
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25832
Attention to diversity in German CLIL classrooms: Multi-perspective research on students’ and teachers’ perceptions
P. Siepmann, D. Rumlich, F. Matz, R. Römhild, International Journal of Bilingual Education and Bilingualism (ahead of print) (2021).
LibreCat | DOI
 

2021 | Special Issue | LibreCat-ID: 25845
Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen und neue Chancen
B. Diehr, D. Rumlich, eds., Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen Und Neue Chancen, 2021.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25847
Freies Format 2: Nachwuchs-Café (reloaded): Auf dem Weg zur Professur...
D. Rumlich, F. Matz, C. Juchem-Grundmann, in: M. Eisenmann, J. Steinbock (Eds.), Sprache, Kulturen, Identitäten : Umbrüche Durch Digitalisierung: 28. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Fremdsprachenforschung. Würzburg, 25.-28. September 2019, Schneider Verlag Hohengehren, Baltmannsweiler, 2021, pp. 347–350.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 26656
Quellen der Selbstwirksamkeitsüberzeugung von Grundschullehrkräften im Kontext inklusiver Erziehung und Bildung
K. Franzen, Quellen der Selbstwirksamkeitsüberzeugung von Grundschullehrkräften im Kontext inklusiver Erziehung und Bildung, Springer, Wiesbaden, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26686
The concept of a digital twin and its potential for learning organizations
A. Berisha-Gawlowski, C. Caruso, C. Harteis, in: D. Ifenthaler (Ed.), Digital Transformation of Learning Organizations, Springer, Cham, 2021, pp. 95–113.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26690
Die Forderung nach Lebenslangem Lernen: Zwischen Banalität, Herausforderung und Zumutung
C. Harteis, in: H. Gembris, S. Herbst, J. Menze, T. Krettenauer (Eds.), Lebenslanges Lernen in der Musikpädagogik. Theorie und Praxis , Lit, Münster, 2021, pp. 37–50.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26697 LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26700
The role of students’ experiences in attitude formation towards peers with non-compliant classroom behaviour in inclusive primary schools
M.F. Löper, S. Schwab, M. Lehofer, F. Hellmich, European Journal of Special Needs Education (2021) 1–15.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26876
Effects of pre-service teachers’ collaboration on children’s competencies and motivation in (non-)inclusive primary school science lessons
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, International Journal of Inclusive Education (2021) 1–15.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29061
Etwas anarchischer, freier, ungewohnter (Ein Gespräch mit Birgit Eickelmann)
B. Eickelmann, in: Vodafone Stiftung Deutschland (Ed.), Chancen denken. Impulse für eine offene und mutige Gesellschaft im 21. Jahrhundert, 2021, pp. 24–35.
LibreCat | Files available
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29062
Ungleichheiten im Bildungssystem – eine unangenehme Konstante. Sinnvolle Maßnahmen und die Grenzen des Möglichen
B. Eickelmann, K. Maaz, in: K. Maaz, M. Becker-Mrotzek (Eds.), Schule weiter denken, Duden-Verlag, Berlin, 2021, pp. 132–150.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29064
Blinde Flecken und die Hoffnung auf einen Innovationsschub. Schule in der digitalen Welt
B. Eickelmann, K. Maaz, in: K. Maaz, M. Becker-Mrotzek (Eds.), Schule weiter denken, Duden-Verlag, Berlin, 2021, pp. 91–104.
LibreCat
 

2021 | Misc | LibreCat-ID: 29066
Wie Lernen in digitalen Lernumgebungen motivieren kann – Stichwort: Gamification
S. Bonanati, H.M. Buhl, B. Eickelmann, Wie Lernen in digitalen Lernumgebungen motivieren kann – Stichwort: Gamification, Hogrefe, 2021.
LibreCat | Files available
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29067
Schule und Lernen angesichts der Digitalisierung – Konzepte und Befunde
J. Gerick, B. Eickelmann, in: G. Brägger, H.-G. Rolff (Eds.), Handbuch Lernen mit digitalen Medien, Beltz, Weinheim, 2021, pp. 60–79.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29068
Chancengerechter Zugang zum Lernen in der digitalen Welt
B. Eickelmann, SchulVerwaltung NRW. Fachzeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement 32 (2021) 106–108.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29069
Re-Definition der digitalisierungsbezogenen Schulleitungsfunktionen in der Pandemie-Zeit und danach
B. Eickelmann, PlanBD #2. Fachmagazin für Schule in der digitalen Welt (2021).
LibreCat | Files available
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29070 LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 29153
Ästhetik im Vormärz.
N.O. Eke, M. Famula, eds., Ästhetik im Vormärz., Aisthesis  , Bielefeld, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29159
Der ‚Grund‘ des Erzählens. Norbert Scheuers „Reigen aus unendlich vielen vergessenen Geschichten“.
N. Eke, Schatten aus den Felswänden. Eine Hommage an Norbert Scheuer und die Eifel. Hg. von Andreas Erb und Christof Hamann (2021) S. 216-227.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27870
Gelingensbedingungen digitaler Optimalschulen
B. Eickelmann, K. Drossel, SchulVerwaltung BW 6 (2021) 174–188.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27871
Quality criteria for conceptual technology integration models in education: bridging research and practice
J. Tondeur, D. Petko, R. Christensen, K. Drossel, L. Starkey, G. Knezek, D.A. Schmidt-Crawford, Educational Technology Research and Development 69 (2021) 2187–2208.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 27872
ICILS 2018 #Deutschland. Dokumentation der Erhebungsinstrumente der zweiten Computer and Information Literacy Study
M. Vennemann, B. Eickelmann, A. Labusch, K. Drossel, ICILS 2018 #Deutschland. Dokumentation der Erhebungsinstrumente der zweiten Computer and Information Literacy Study, Waxmann, Münster, 2021.
LibreCat
 

2021 | Research Data | LibreCat-ID: 27874
Digital diversity across Europe. Policy brief September 2021 of Working Package 2 'Mapping digital transformations across Europe' in Horizon-2020-Project DigiGen
S. Ayllón, G. Casamassima, K. Drossel, B. Eickelmann, C. Hyggen, S. Lado, S. Port, N. Broekstra, Digital Diversity across Europe. Policy Brief September 2021 of Working Package 2 “Mapping Digital Transformations across Europe” in Horizon-2020-Project DigiGen, DigiGen - working paper series, 2021.
LibreCat
 

2021 | Research Data | LibreCat-ID: 27875
The younger generation’s views on how their education is preparing them for the digital age against the background of COVID-19
B. Eickelmann, M. Barbovschi, G. Casamassima, K. Drossel, G.B. Gudmundsdottir, H.B. Holmarsdottir, A. Kazani, L. Mifsud, D. Parsanoglou, S. Port, M. Sisask, M. Symeonaki, G. Teidla-Kunitsõn, The Younger Generation’s Views on How Their Education Is Preparing Them for the Digital Age against the Background of COVID-19, DigiGen - working paper series, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27876
Digitale Transformation aus der Perspektive von Kindern und Jugendlichen in Europa gestalten – das Horizon-Projekt DigiGen. PlanBD #4 Around the World
B. Eickelmann, K. Drossel, G. Casamassima, A. Labusch, Fachmagazin für Schule in der digitalen Welt 19–25 (2021).
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27877
ICT in teacher education and ICT-related teacher professional development in Germany
B. Eickelmann, K. Drossel, M. Heldt, in: J. Chi-Kin Lee, T. Ehmke (Eds.), Quality in Teacher Education and Professional Development, Routledge, Abington, 2021, pp. 107–124.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 27878
Typen unterrichtsbezogener Lehrerkooperation und ihr Zusammenhang mit Einstellungen und der Nutzung digitaler Medien
M. Heldt, K. Drossel, Typen unterrichtsbezogener Lehrerkooperation und ihr Zusammenhang mit Einstellungen und der Nutzung digitaler Medien, Empirische Pädagogik, n.d.
LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 21276
Women Philosophers from the Renaissance to the Enlightenment
R. Hagengruber, S. Hutton, eds., Women Philosophers from the Renaissance to the Enlightenment, 1st ed., Routledge, London, n.d.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17905
Towards Aspect Extraction and Classification for Opinion Mining with Deep Sequence Networks
J. Kersting, M. Geierhos, in: R. Loukanova (Ed.), Natural Language Processing in Artificial Intelligence -- NLPinAI 2020, Springer, Cham, 2021, pp. 163--189.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 18748
Kulturelle Vielfalt. Kinderstärkende Pädagogik
P. Büker, B. Hüpping, Kulturelle Vielfalt. Kinderstärkende Pädagogik, Kohlhammer, Stuttgart, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21815 | OA LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 21825
Gattung und Geschlecht: Konventionen und Transformationen eines Paradigmas
M. Tönnies, H. Schlieper, eds., Gattung Und Geschlecht: Konventionen Und Transformationen Eines Paradigmas, Harrassowitz, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21826
The Black British Bildungsroman: Gender-specific Plot Models?
M. Tönnies, in: M. Tönnies, H. Schlieper (Eds.), Gattung Und Geschlecht: Konventionen Und Transformationen Eines Paradigmas, Harrassowitz, 2021, pp. 235-263.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21914
Folklinguistic perceptions of Global Englishes among German learners of English
P. Meer, J. Hartmann, D. Rumlich, European Journal of Applied Linguistics 9 (2021) 391–416.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21922 LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21927
Review of Liss Kerstin Sylvén (Ed.). (2019). Investigating content and language integrated learning. Insights from Swedish high schools
D. Rumlich, Journal of Immersion and Content-Based Language Education 9 (2021) 150–154.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 22051
Well-being in Plastic Surgery: Deep Learning Reveals Patients' Evaluations
J. Kersting, M. Geierhos, in: Proceedings of the 10th International Conference on Data Science, Technology and Applications (DATA 2021), SCITEPRESS, Online, 2021, pp. 275--284.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 29183
Das paderbörnische Platt. Niederdeutsch im Gebiet der Kreise Paderborn und Höxter
D. Tophinke, N. Wallmeier, M.-L. Merten, Das paderbörnische Platt. Niederdeutsch im Gebiet der Kreise Paderborn und Höxter, Aschendorff Verlag, Münster, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29244
‘Who’s Going to Mobilise Darkness and Silence?’ The Construction of Dystopian Spaces in Contemporary British Drama
M. Tönnies, A. Sierz, Journal of Contemporary Drama in English 9 (2021) 20–42.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed