Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

161 Publications


2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31660
Psychologie als Unterrichtsfach: Konzeption des Curriculums an der Universität Paderborn
H.M. Buhl, I. Scharlau, J. Patrzek, S. Hiller, K.B. Klingsieck, in: M. Krämer (Ed.), Psychologiedidaktik und Evaluation XIII, Shaker, Aachen, 2020, pp. 83–91.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 32154 | OA LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32157
Blätterwald zur Positionierung in akademischen Texten
A. Karsten, in: C. Wymann (Ed.), Praxishandbuch Schreibdidaktik. Übungen zur Vermittlung wissenschaftlicher Schreibkompetenzen, Barbara Budrich, Leverkusen, 2019, pp. 158–163.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31658
Schnelles inhaltliches Feedback zu Entwürfen
I. Scharlau, C. Heuer, in: C. Wymann (Ed.), Wissenschaftliches Lesen und Schreiben vermitteln, Budrich Verlag, Leverkusen, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31682
Psychological Feasibility of a Virtual Cycling Environment for Human-in-the-Loop Experiments
L. Stratmann, D.S. Buse, J. Heinovski, F. Klingler, C. Sommer, J. Tünnermann, I. Scharlau, F. Dressler, in: C. Draude, M. Lange, B. Sick (Eds.), INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft Für Informatik – Informatik Für Gesellschaft (Workshop-Beiträge), Gesellschaft für Informatik e.V., Bonn, 2019, pp. 185–194.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28687 | OA
Plunging into a world? A novel approach to undergraduates’ metaphors of reading
I. Scharlau, M. Körber, A. Karsten, Frontline Learning Research 9 (2019) 25–57.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28986 | OA
Welche Rolle spielen Fachkulturen heute? Bericht von einer Erkundungsstudie.
I. Scharlau, L. Huber, die hochschullehre 5 (2019).
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28982 | OA
The Role of Saliency in Learning First Words
E. Wildt, K. Rohlfing, I. Scharlau, Frontiers in Psychology (2019).
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28992
Assessing Self-Efficacy for Self-Regulation of Academic Writing: Development and validation of a scale
C. Golombek, K.B. Klingsieck, I. Scharlau, European Journal of Psychological Assessment 35 (2019) 751–761.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31657
Zur Positionierung der Forschung an Schreibzentren
I. Scharlau, K.B. Klingsieck, in: A. Hirsch-Weber, C. Loesch, S. Scherer (Eds.), Forschung für die Schreibdidaktik: Voraussetzung oder institutioneller Irrweg?, Beltz (Juventa), Weinheim, 2019, pp. 207–226.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=424

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed