Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

30892 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37240
Wallmeier, Nadine. “Man Nehme... Den Konjunktiv. Verbformen in Kochrezepten.” Praxis Deutsch 291 (2022).
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36866
Ott, Manuel, Niclas Meihöfener, and Rainer Koch. “Neuronale Netze in der Konstruktion zur Ausschöpfung der Potentiale additiver Fertigungstechnologien.” In Bericht 407 - 7. Tagung des DVM-Arbeitskreises Additiv gefertigte Bauteile und Strukturen, edited by Deutscher Verband für Materialforschung und -prüfung e.V. , 7:91–106. Bericht 407 - 7. Tagung des DVM-Arbeitskreises Additiv gefertigte Bauteile und Strukturen. Berlin, 2022. https://doi.org/10.48447/ADD-2022-014.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 37258
Haller, Sebastian, Steffen Rainer Tinkloh, Thomas Tröster, and Robert Brandt. “The Environmental Impact on the Strain Rate Dependent Energy Absorption Capability of a Hybrid Crash Absorber Element.” In 5th International Conference Hybrid 2022 Material & Structures, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33839
Soyka, Chantal, Niclas Schaper, Elena Bender, Michael Striewe, and Meike Ullrich. “Toward a Competence Model for Graphical Modeling.” ACM Transactions on Computing Education 23, no. 1 (2022). https://doi.org/10.1145/3567598.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33760
Ullrich, Meike, Peter Pfeiffer, Gunther Schiefer, Chantal Soyka, Tobias Stottrop, Michael Striewe, Peter Fettke, Peter Loos, Andreas Oberweis, and Niclas Schaper. “Piloteinsatz einer E-Assessment-Plattform für die grafische Modellierung.” In 20. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI), edited by Peter A. Henning, Michael Striewe, and Matthias Wölfel, 233–34. Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V., 2022. https://doi.org/ 10.18420/delfi2022-047 .
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33764
Ullrich, Meike, Peter Pfeiffer, Gunther Schiefer, Chantal Soyka, Tobias Stottrop, Michael Striewe, Peter Fettke, Peter Loos, Andreas Oberweis, and Niclas Schaper. “E-Assessment-Plattform für die grafische Modellierung.” In 20. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI), edited by Peter A. Henning, Michael Striewe, and Matthias Wölfel, 247–48. Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V., 2022. https://doi.org/ 10.18420/delfi2022-053 .
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37271
Dahmen, Stephan. “Organisationen Als Kompromissmaschinen: Zur Mikrofundierung von Organisationen Im Neo-Institutionalismus Und Der Soziologie Der Konventionen Am Beispiel Sozialer Hilfen Am Übergang von Der Schule in Den Beruf.” In Steuerung von Bildungseinrichtungen. Theoretische Analysen Erziehungswissenschaftlicher Organisationsforschung, 279–302. Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-658-35825-9_12.
LibreCat | DOI
 

2022 | Working Paper | LibreCat-ID: 37088
Gulenko, Maryna, Saskia Kohlhase, and Urska Kosi. CSR Reporting under the Non-Financial Reporting Directive: Evidence from Non-Publicly Listed Firms, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 32819
Pfeifer, Florian, Thomas Tröster, Thorsten Marten, André Dietrich, Bernard Nacke, and Guido Grundmeier. “Investigation on Hot Sheet Metal Forming by Means of a Longitudinal Flux Inductor.” In Proceedings of the 6th International Conference on Steels in Cars and Trucks, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 37428
Wallmeier, Nadine, Robert Langhanke, and Marie-Luis Merten, eds. Regionales Sprechen und Schreiben. Vol. 7. Kleine und regionale Sprachen. Hildesheim, Zürich, New York: Olms, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37434
Bender, Michael, Noah Bubenhofer, Philipp Dreesen, Christopher Georgi, Jan Oliver Rüdiger, and Friedemann Vogel. “Techniken und Praktiken der Verdatung.” In Diskurse – digital, 137–157. Berlin, Boston: De Gruyter, 2022. https://doi.org/10.1515/9783110721447-007.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37444
Seifert, Susanne, Katharina Maitz, Sylvia Riedl, Arnold Neumaier, Ilona Stoff, and und Barbara Gasteiger-Klicpera. “Screening zur Erfassung des Leseverständnisses in den          Klassen 6 – 7 (SELV 6 – 7).” Diagnostica 68, no. 2 (2022): 101–12. https://doi.org/10.1026/0012-1924/a000289.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37448
Seifert, Susanne, Lisa Paleczek, and Barbara Gasteiger-Klicpera. “Diagnostik und Differenzierung.” In Handbuch der sonderpädagogischen Diagnostik. Einführung in die Status- und Prozessdiagnostik sowie Förderplanung, edited by Markus Gebhardt and David Scheer. Regensburger Beiträge zur Inklusions- und Sonderpädagogik, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37447
Seifert, Susanne, Katharina Maitz, Dominik Pendl, and Barbara Gasteiger-Klicpera. “Vergleich unterschiedlicher Instrumente zur Messung von Gesundheitskompetenz          im Zusammenhang mit Lesekompetenz und kognitiven Fähigkeiten von          Jugendlichen.” Diagnostica 68, no. 4 (2022): 197–208. https://doi.org/10.1026/0012-1924/a000297.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37446
Seifert, Susanne, and Lisa Paleczek. “Comparing Tablet and Print Mode of a German Reading Comprehension Test in Grade 3: Influence of Test Order, Gender and Language.” International Journal of Educational Research 113 (2022). https://doi.org/10.1016/j.ijer.2022.101948.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37441
Paleczek, Lisa, Daniela Ender, Andrea Kogler, and Susanne Seifert. “Comparing Student High and Low Reading Performance with Differentiated Digital Reading Materials.” European Conference on E-Learning 21, no. 1 (2022): 338–47. https://doi.org/10.34190/ecel.21.1.680.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37438
Kulmhofer-Bommer, Andrea, Susanne Seifert, Lisa Paleczek, and Barbara Gasteiger-Klicpera. “Bending and Bowing: How Teachers Adapt a Vocabulary-Based Reading Program to Their Students Needs.” Journal of Education, 2022. https://doi.org/10.1177/00220574221112627.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37440
Paleczek, Lisa, Daniela Ender, Jessica Berger, Katharina Prinz, and Susanne Seifert. “A Feasibility Study of Digital Content Use in Inclusive, Austrian Primary School Practice.” International Journal of Educational Research 112 (2022). https://doi.org/10.1016/j.ijer.2022.101938.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37470
Liebendörfer, Michael, Leander Kempen, and Stanislaw Schukajlow. “First-Year University Students’ Self-Regulated Learning during the COVID-19 Pandemic: A Qualitative Longitudinal Study.” ZDM – Mathematics Education, 2022. https://doi.org/10.1007/s11858-022-01444-5.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37472
Büdenbender-Kuklinski, Christiane, Reinhard Hochmuth, and Michael Liebendörfer. “Exploring the Perceived Relevance of University Mathematics Studies by First-Semester Teaching Students.” International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, 2022. https://doi.org/10.1007/s40753-022-00188-7.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=44

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed