Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

31024 Publications


2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45476
A.-K. Joswig and J. Riese, “Die Veränderung physikdidaktischen Wissens im Lehr-Lern-Seminar,” in Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, 2019, vol. 39, pp. 141–144.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45471
C. Vogelsang et al., “Performance-Oriented Testing and Training in Teacher Education,” in Student Learning Outcomes Assessment in Higher Education – Perspectives, Concepts and Approaches for Research, Transfer and Implementation (KoKoHs Working Papers, 12), O. Zlatkin-Troitschanskaia, M. Toepper, H. A. Pant, C. Lautenbach, and C. Kuhn, Eds. 2019, pp. 40–43.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45470
A.-K. Joswig-Käfer and J. Riese, “Development of Prospective Physics Teachers’ Pedagogical Content Knowledge While preparing for an Internship,” in E-Book Proceedings of the ESERA 2019 Conference: The beauty and pleasure of understanding: engaging with contemporary challenges through science education, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45469
J. Schröder, C. Vogelsang, and J. Riese, “Assessing Student Teachers‘ Skills to plan Physics Lessons,” in E-Book Proceedings of the ESERA 2019 Conference: The beauty and pleasure of understanding: engaging with contemporary challenges through science education, 2019, vol. 13, pp. 1477–1485.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45472
S. Bechstein, A. Stahl, and J. Riese, “Didaktische Rekonstruktion der Beschleunigerphysik und Entwicklung eines Lehr-Linearbeschleunigers,” in PhyDid B, Didaktik der Physik, Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2019 in Aachen, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45473
A.-K. Joswig and J. Riese, “Veränderung des physikdidaktischen Wissens im Verlauf eines Lehr-Lern-Seminars,” in PhyDid B, Didaktik der Physik, Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2019 in Aachen, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45546
I. Krumphals and J. Riese, “Professionswissen von Physiklehramtsstudierenden in Österreich,” in Forschungsperspektiven 11: Lehrerinnen und Lehrerbildung in der Sekundarstufe, C. Fridrich, G. Frühwirth, R. Potzmann, W. Greller, and R. Petz, Eds. 2019, pp. 103–124.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 14898
P. Schubert, R. Leer, B. Hermann, and E. Bodden, “Know your analysis: how instrumentation aids understanding static analysis,” 2019, doi: 10.1145/3315568.3329965.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 45689
J. Bruns and L. Eichen, “Frühe mathematische Bildung im elementarpädagogischen Alltag,” KiTa aktuell Österreich, vol. 7, no. 5, pp. 85–86, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36529 | OA
J. Bruns and H. Gasteiger, “VimaS_num: Measuring situational perception in mathematics of early childhood teachers,” in Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Pretoria, South Africa, 2019, vol. 2, pp. 129–136.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 21531
H. Gasteiger, J. Bruns, C. Benz, E. Brunner, and P. Sprenger, “Mathematical pedagogical content knowledge of early childhood teachers: a standardized situation-related measurement approach,” ZDM, vol. 52, pp. 193–205, 2019, doi: 10.1007/s11858-019-01103-2.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36542 | OA
J. Bruns and H. Gasteiger, “Mathematikdidaktischen Wissen von frühpädagogischen Fachkräften aus kognitiv-situationsbezogener Perspektive – Theoretisches Konstrukt und empirische Erfassung,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2019, Regensburg, 2019, pp. 169–172, doi: 10.17877/DE290R-20771.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 45331
J. Schönherr, Selbst erstellte Skizzen beim mathematischen Modellieren: Ergebnisse einer empirischen Untersuchung [Self-generated drawings for modelling problems: Findings of an empirical study]. Wiesbaden: Springer Spektrum, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45316
S. J. Schemmer and D. Heisler, “Sprachentwicklung und Aufbau sozialer Netzwerke von Jugendlichen mit Fluchterfahrungen: Zur Wirksamkeit von Angeboten zur Förderung von Sprache und gesellschaftlicher Integration,” in Berichte zur Beruflichen Bildung. Berufliche Integration durch Sprache, T. Hochleitner and J. Roche, Eds. Leverkusen: Verlag Barbara Budrich, 2019, pp. 86–107.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45699
S. A. Aghaei Abrandabadi, “Abraham soll seinen Sohn opfern,” in Koran erklärt. Wichtige Verse kurz und verständlich erläutert, A.-P. Weber, Ed. Berlin: Suhrkamp, 2019, pp. 75–77.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 22541
I. Giner et al., “Water adsorption and capillary bridge formation on silica micro-particle layers modified with perfluorinated organosilane monolayers,” Applied Surface Science, pp. 873–879, 2019, doi: 10.1016/j.apsusc.2018.12.221.
LibreCat | DOI
 

2019 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 14903
S. Asenkerschbaumer and C. Sureth-Sloane, “Aus Daten müssen Informationen werden,” Frankfurter Allgemeine Zeitung, no. 209, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28945
E. Grimminger-Seidensticker and F. Lautenbach, “Entwicklung von Einstellungen, Selbstwirksamkeitserwartungen und Stressbewertung in Bezug auf Inklusion bei angehenden Sportlehrkräften –Vorläufige Ergebnisse einer hochschuldidaktischen Interventionsstudie,” in Professionalisierung in der Sportlehrer*innenbildung – Konzepte und Forschungen im Rahmen der Qualitätsoffensive Lehrerbildung, M. Hartmann, R. Laging, and C. Schreinert, Eds. Baltmannsweiler: Schneider, 2019, pp. 217–229.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28925
E. Grimminger-Seidensticker, M. Aceti, G. Vieille Marchiset, and S. Knobé, “Emprise normative et déprise suggérée : des inégalités sociales dans l’injonction au vieillir actif en Europe,” in Figures du vieillir et formes de déprise, A. Meidani and S. Cavalli, Eds. Toulouse: eres, 2019, pp. 237–277.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28868
E. Grimminger-Seidensticker, J. Korte, A. J. Möhwald, and J. Trojan, “Körperunzufriedenheit, Angsterleben und Präferenzen didaktischer Inszenierungen im Sportunterricht der Grundschule,” Zeitschrift für sportpädagogische Forschung, vol. 7, no. 2, pp. 73–87, 2019.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=44

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed