Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

131 Publications


2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29707
Bechinie, Dominik, et al. “Geometrielernen digital unterstützen - Räumliche Kompetenzen und individuelle Lernwege mittels adaptierbarer algorithmischer Rückmeldemöglichkeiten fördern.” Beiträge zum Mathematikunterricht 2021, WTM Verlag, Münster, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29708
Gerstenberger, Dietrich Karl-Heinz, et al. “Nutzung der Personas-Methode zum Umgang mit der Heterogenität von Informatik-Studierenden.” 9. Fachtagung Hochschuldidaktik Informatik (HDI), 2021, p. 49.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25520
Höper, Lukas, et al. “Zur neuen Bedeutung von Daten in Data Science und künstlicher Intelligenz.” 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, INFOS 2021, Wuppertal, Germany, September 8-10, 2021, edited by Ludger Humbert, vol. P-313, Gesellschaft für Informatik, Bonn, 2021, p. 345, doi:10.18420/infos2021\_a230.
LibreCat | DOI
 

2021 | Dissertation | LibreCat-ID: 27499
Budde, Lea. Entwicklung und Rekonstruktion einer interaktionsgeprägten Sichtweise auf das komplementäre Mensch-Maschine-Verhältnis. University of Paderborn, Germany, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29720
Passey, Don, et al. “Computers and Education – Recognising Opportunities and Managing Challenges.” Advancing Research in Information and Communication Technology, edited by Michael Goedicke et al., vol. AICT-600, Springer, Cham, 2021, pp. 129–52, doi:10.1007/978-3-030-81701-5_5.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29710
Podworny, Susanne, et al. “Data Science Ab Klasse 5–Konkrete Unterrichtsvorschläge Für Künstliche Intelligenz Unplugged Und Datenbewusstsein.” INFOS 2021–19. GI-Fachtagung Informatik Und Schule, Gesellschaft für Informatik, Bonn, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29712
Höper, Lukas, et al. “Zur Neuen Bedeutung von Daten in Data Science Und Künstlicher Intelligenz.” INFOS 2021–19. GI-Fachtagung Informatik Und Schule, Gesellschaft für Informatik, Bonn, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 40512
Hüsing, Sven, et al. “Faszination 3D-Film: Entwicklung Einer 3D-Konstruktion.” Mathematik Lehren, vol. 2021, no. 228, Friedrich Verlag, 2021, pp. 23–27.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24456 | OA
Rohlfing, Katharina J., et al. “Explanation as a Social Practice: Toward a Conceptual Framework for the Social Design of AI Systems.” IEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems, vol. 13, no. 3, 2021, pp. 717–28, doi:10.1109/tcds.2020.3044366.
LibreCat | Files available | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21268
Huhmann, Tobias, et al. “Der Darstellungsflüchtigkeit im Geometrieunterricht durch digitale Unterstützung entgegenwirken.” Digitales Lernen in der Grundschule II: Aktuelle Trends in Forschung und Praxis, Waxmann Verlag, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 20335
Winkelnkemper, Felix, et al. “The Interdisciplinary Development of an Educational Game for Primary School Children--Lessons Learned.” EdMedia+ Innovate Learning, 2020, pp. 522–29.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 20452
Terfloth, Lutz, et al. Combining Ideas and Artifacts: An Interaction-Focused View on Computing Education Using a Cybersecurity Example. Association for Computing Machinery, 2020, doi:10.1145/3428029.3428052.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20834
Webb, Mary E., et al. “Machine Learning for Human Learners: Opportunities, Issues, Tensions and Threats.” Educational Technology Research and Development, Springer, 2020, pp. 1–22, doi:10.1007/s11423-020-09858-2.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20835
Magenheim, Johannes. “< Big Data> aus der Perspektive von Informatischer Bildung und Medienpädagogik.” MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, vol. 37, 2020, pp. 139–63, doi:10.21240/mpaed/37/2020.07.08.X.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20836
Magenheim, Johannes, and Carsten Schulte. “Data Science Education.” Encyclopedia of Education and Information Technologies. Cham: Springer, 2020, doi:10.1007/978-3-030-10576-1_253.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20840
Schulte, Carsten, et al. “Programmieren - Lehren Und Lernen Mit Und Über Medien.” Mobile Medien Im Schulkontext, Springer, 2020, pp. 215–40, doi:10.1007/978-3-658-29039-9.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29298 | OA
Opel, Simone Anna, and Michael Schlichtig. “Data Science und Big Data in der beruflichen Bildung – Konzeption und Erprobung eines Projektkurses für die Sekundarstufe II.” Sammelband der 27. Fachtagung der BAG Berufliche Bildung, edited by Thomas Vollmer et al., vol. 55, wbv Media GmbH & Co. KG, 2020, pp. 176–94, doi:https://doi.org/10.3278/6004722w.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21267
Budde, Lea, et al. “Understanding and Explaining Digital Artefacts - the Role of a Duality (Accepted Paper - Digital Publication Follows).” Seventh International Conference on Learning and Teaching in Computing and Engineeringe, (IEEE), 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35814
Biehler, Rolf, et al. “Data Science Education in Secondary Schools: Teaching and Learning Decision Trees with CODAP and Jupyter Notebooks as an Example of Integrating Machine Learning into Statistics Education.” New Skills in the Changing World of Statistics Education Proceedings of the Roundtable Conference of the International Association for Statistical Education (IASE), edited by P. Arnold, ISI/IASE, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35821
Budde, Lea, et al. “Data Science Education in Secondary School: How to Develop Statistical Reasoning When Exploring Data Using CODAP.” New Skills in the Changing World of Statistics Education: Proceedings of the Roundtable Conference of the International Association for Statistical Education (IASE), July 2020, edited by P. Arnold, ISI/IASE, 2020.
LibreCat | Files available
 

Filters and Search Terms

department=67

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed