Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

253 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35926
Modellieren im Stochastikunterricht: Annahmen hinterfragen, Ergebnisse validieren
R. Biehler, B. Griese, Mathematik Lehren 2022 (2022) 2–6.
LibreCat
 

2022 | Research Data | LibreCat-ID: 35698
Dokumentation der Erhebungsinstrumente des Projekts WiGeMath
M. Schürmann, C. Büdenbender-Kuklinski, E. Lankeit, M. Liebendörfer, R. Hochmuth, R. Biehler, N. Schaper, Dokumentation Der Erhebungsinstrumente Des Projekts WiGeMath, LibreCat University, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39062
Enriching videos with interactive questions to enhance students’ cognitive activity: concept and implementation
M. Liebendörfer, A. Profeta, S. Krämer, S. Schlüter, S. Becher, R. Biehler, T. Mai, A. Schmitz, in: 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39058 LibreCat | Files available
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39064
An example of rich, real and multivariate survey data for use in school
S. Podworny, Y. Fleischer, D. Stroop, R. Biehler, in: 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40312
Inclusive math practices in primary school. Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, F. Ferretti, Free University of Bozen-Bolzano and ERME (Eds.), Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), 2022, pp. 1–8.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35674
Jupyter Notebooks for Teaching, Learning, and Doing Data Science
Y. Fleischer, S. Hüsing, R. Biehler, S. Podworny, C. Schulte, in: S.A. Peters, L. Zapata-Cardona, F. Bonafini, A. Fan (Eds.), Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics, International Association for Statistical Education, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35672
Teaching and Learning Data-Driven Machine Learning with Educationally Designed Jupyter Notebooks
Y. Fleischer, R. Biehler, C. Schulte, Statistics Education Research Journal 21 (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34413 | OA
Multiplikative Beziehungen erkennen und nutzen – Initiierung von Lernprozessen durch Entdeckervideos
U. Häsel-Weide, I. Wienhues, L. Kordes, in: J. Bonow, T. Dexel, R. Rink, Chr. Schreiber, D. Walter (Eds.), Digitale Medien und Heterogenität – Chancen und Herausforderungen für die Mathematikdidaktik, WTM-Verlag, Münster, 2022, pp. 27–42.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42654 | OA
Ein Rahmenmodell für hochschuldidaktische Maßnahmen in der Mathematik
M. Liebendörfer, R. Hochmuth, R. Biehler, N. Schaper, C. Büdenbender-Kuklinski, E. Lankeit, J. Ruge, M. Schürmann, in: R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, N. Schaper (Eds.), Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, Springer, Berlin, Heidelberg, 2022, pp. 33–65.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=98

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed