Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

69 Publications


2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 6628
Bewertung von Maschinen-generierten Geschäftsmodell-Ideen: Eine experimentelle Untersuchung
J. Seutter, Bewertung von Maschinen-generierten Geschäftsmodell-Ideen: Eine experimentelle Untersuchung, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 8530
There's an App for that - Ein Literaturüberblick über Erfolgsfaktoren für App-Downloads
Y.M. Beckhoff, There’s an App for that - Ein Literaturüberblick über Erfolgsfaktoren für App-Downloads, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 7413
Design of Review Systems – A Strategic Instrument to shape Online Reviewing Behavior and Economic Outcomes
D. Gutt, J. Neumann, S. Zimmermann, D. Kundisch, J. Chen, Journal of Strategic Information Systems (n.d.).
LibreCat | Files available
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6857
A Semi-Automated Approach for Generating Online Review Templates,
M. Poniatowski, J. Neumann, T. Görzen, D. Kundisch, in: Wirtschaftsinformatik Proceedings 2019, 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 7628
Modeling Crypto API usages in OpenSSL's EVP library
N. Selbach, Modeling Crypto API Usages in OpenSSL’s EVP Library, 2019.
LibreCat
 

2019 | Report | LibreCat-ID: 7630
Credence Goods Markets with Heterogeneous Experts
J.M.J. Heinzel, Credence Goods Markets with Heterogeneous Experts, CIE Working Paper Series, Paderborn University, 2019.
LibreCat | Files available
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 6202
Software tools for business model innovation: Current state and future challenges
D. Szopinski, T. Schoormann, T. John, R. Knackstedt, D. Kundisch, Electronic Markets (2019).
LibreCat | Files available
 

2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 6627
The effects of driver variables on online review metrics: A meta-analysis
M.J. Selig, The Effects of Driver Variables on Online Review Metrics: A Meta-Analysis, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2018 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 2486
Immer J-Shape? Eine deskriptive Analyse von Online-Produktbewertungen am Beispiel Amazon
K. Brennig, Immer J-Shape? Eine deskriptive Analyse von Online-Produktbewertungen am Beispiel Amazon, Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
 

2018 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 2943
Die Wirkung von Garantieverlängerungen auf das Kaufverhalten von Kunden am Beispiel von gastro-hero.de
J. Funke, Die Wirkung von Garantieverlängerungen auf das Kaufverhalten von Kunden am Beispiel von gastro-hero.de, Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
 

2018 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 3554
Heute schon bewertet? - Eine deskriptive Analyse der dynamischen Entwicklung von Online-Bewertungen
J. Schürmeyer, Heute schon bewertet? - Eine deskriptive Analyse der dynamischen Entwicklung von Online-Bewertungen, Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 4564
The Generalized Nash Bargaining Solution for Transfer Price Negotiations under Incomplete Information
C.-J. Haake, S. Recker, Group Decision and Negotiation 27 (2018) 905–932.
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4999
Do Android taint analysis tools keep their promises?
F. Pauck, E. Bodden, H. Wehrheim, in: Proceedings of the 2018 26th ACM Joint Meeting on European Software Engineering Conference and Symposium on the Foundations of Software Engineering  - ESEC/FSE 2018, ACM Press, 2018.
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 2660
The Traveling Reviewer Problem - Exploring the Relationship Between Offline Locations and Online Rating Behavior
J. Neumann, D. Gutt, D. Kundisch, in: Conference Abstracts of the Symposium on Statistical Challenges in Electronic Commerce Research (SCECR), 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 2944
Die Wirkung von Zusatzgarantien auf das Kaufverhalten von Kunden am Beispiel von gastro-hero.de
D. Piasecki, Die Wirkung von Zusatzgarantien auf das Kaufverhalten von Kunden am Beispiel von gastro-hero.de, Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3098
Thoughts on Social Design
W. Trockel, C.-J. Haake, in: J.-F. Laslier, H. Moulin, R. Sanver, W. Zwicker (Eds.), Studies in Economic Design, Springer, Heidelberg, n.d.
LibreCat | Files available
 

2018 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 4560
Zu Hause ist es am schönsten? Eine deskriptive Analyse des Online-Bewertungsverhaltens von Einheimischen und Reisenden
M.A. Jongen, Zu Hause ist es am schönsten? Eine deskriptive Analyse des Online-Bewertungsverhaltens von Einheimischen und Reisenden, Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4577
An Extended Perspective of Technology Pivots in Software Startups: Towards a Theoretical Model
N. Bohn, D. Kundisch, in: Proceedings of the Thirty Ninth International Conference on Information Systems (ICIS), 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 5203
CrySL: An Extensible Approach to Validating the Correct Usage of Cryptographic APIs
S. Krüger, J. Späth, K. Ali, E. Bodden, M. Mezini, in: European Conference on Object-Oriented Programming (ECOOP), 2018, pp. 10:1-10:27.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 5330
Maintaining vs. Milking Good Reputation when Customer Feedback is Inaccurate
B. Mir Djawadi, R. Fahr, C.-J. Haake, S. Recker, PLoS ONE 13 (2018).
LibreCat | Files available | DOI
 

Filters and Search Terms

department=484

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed