Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

38 Publications


2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 9261 LibreCat | Files available
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 9778
The Virtues of Anonymity - An Empirical Investigation of the Relationship between B2B Online Ratings and Reviewer Self-Disclosure
D. Gutt, J. Neumann, in: Proceedings of the Twenty-Seventh European Conference on Information Systems (ECIS), 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 9773
Gib anderen dein Zuhause - Eine deskriptive Analyse der Ausbuchungsrate von Inseraten auf Airbnb
M. Yilmaz, Gib anderen dein Zuhause - Eine deskriptive Analyse der Ausbuchungsrate von Inseraten auf Airbnb, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 9850
Can stimuli improve business model idea generation? Developing software-based tools for business model innovation
D. Szopinski, in: Proceedings of the ACM Creativity & Cognition 2019, 2019.
LibreCat | Files available
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 9515
Entwicklung eines Frameworks für Geschäftsmodelle im On-The-Fly Computing
D. Dirksen, Entwicklung eines Frameworks für Geschäftsmodelle im On-The-Fly Computing, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 9779
He Who Pays the Piper Calls the Tune: Online Review Elicitation by Sellers and Third-Party Platforms in B2B Markets
J. Neumann, D. Gutt, in: Proceedings of the Twenty-Seventh European Conference on Information Systems (ECIS), 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 9774
Money Makes the Reviewer Go Round – Ambivalent Effects of Online Review Elicitation in B2B Markets
J. Neumann, D. Gutt, in: Proceedings of the Twenty-Fifth Americas Conference on Information Systems (AMCIS), 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 8955
Vertrauensbildung und Reputationssysteme auf digitalen B2B-Märkten - Ein klassifizierender Überblick
M. Kilic, Vertrauensbildung und Reputationssysteme auf digitalen B2B-Märkten - Ein klassifizierender Überblick, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 9263
Because your taxonomy is worth it: Towards a framework for taxonomy evaluation
D. Szopinski, T. Schoormann, D. Kundisch, in: Proceedings of the Twenty-Seventh European Conference on Information Systems (ECIS), 2019.
LibreCat | Files available
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 9775
When does Local Status Matter? – The Relationship between Reviewer Location and Perceived Usefulness of Online Reviews
J. Neumann, D. Gutt, T. Görzen, D. Kundisch, in: Proceedings of the Twenty-Fifth Americas Conference on Information Systems (AMCIS), 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 8800
Conception of a digital Sales Bonus System based on Blockchain Technology
L.M. Rodehutskors, Conception of a Digital Sales Bonus System Based on Blockchain Technology, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 9675
Entwicklung eines Rahmenwerks zur Evaluation von Geschäftsmodellen zur Entscheidungsunterstützung für Kooperationen mit Startups am Beispiel der Schüco International KG
M. Golis, Entwicklung eines Rahmenwerks zur Evaluation von Geschäftsmodellen zur Entscheidungsunterstützung für Kooperationen mit Startups am Beispiel der Schüco International KG, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 9776
Reviewing the Vendor or the Product – Analyzing Vendor versus Product Representation in B2B Review Systems
M. Poniatowski, J. Neumann, D. Kundisch, in: Proceedings of the Twenty-Fifth Americas Conference on Information Systems (AMCIS), 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 9853
Squaring the circle: Business model teaching in large classroom settings
D. Szopinski, Journal of Business Models (2019).
LibreCat | Files available
 

2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 6627
The effects of driver variables on online review metrics: A meta-analysis
M.J. Selig, The Effects of Driver Variables on Online Review Metrics: A Meta-Analysis, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 9777
Organizing Their Thoughts – How Online Review Templates Affect the Review Text
M. Poniatowski, J. Neumann, T. Görzen, D. Kundisch, in: Proceedings of the Twenty-Seventh European Conference on Information Systems (ECIS), 2019.
LibreCat
 

2018 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 2943
Die Wirkung von Garantieverlängerungen auf das Kaufverhalten von Kunden am Beispiel von gastro-hero.de
J. Funke, Die Wirkung von Garantieverlängerungen auf das Kaufverhalten von Kunden am Beispiel von gastro-hero.de, Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
 

2018 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 3554
Heute schon bewertet? - Eine deskriptive Analyse der dynamischen Entwicklung von Online-Bewertungen
J. Schürmeyer, Heute schon bewertet? - Eine deskriptive Analyse der dynamischen Entwicklung von Online-Bewertungen, Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
 

2018 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 2486
Immer J-Shape? Eine deskriptive Analyse von Online-Produktbewertungen am Beispiel Amazon
K. Brennig, Immer J-Shape? Eine deskriptive Analyse von Online-Produktbewertungen am Beispiel Amazon, Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
 

2018 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 4560
Zu Hause ist es am schönsten? Eine deskriptive Analyse des Online-Bewertungsverhaltens von Einheimischen und Reisenden
M.A. Jongen, Zu Hause ist es am schönsten? Eine deskriptive Analyse des Online-Bewertungsverhaltens von Einheimischen und Reisenden, Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=484

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed