Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3431 Publications


2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18165
Tophinke, Doris. “Erzählen im Internet.” Erzählen. Ein interdisziplinäres Handbuch, edited by Matias Martinez, Metzler, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18178
Tophinke, Doris. “Medialer Wandel.” Handbuch Deutschunterricht, edited by Jürgen Baumann u. a., Klett/Kallmeyer, 2017, pp. 347–50.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18175
Tophinke, Doris. “Sprachwandel.” Handbuch Deutschunterricht, edited by Jürgen Baumann u. a., Klett/Kallmeyer, 2017, pp. 342–47.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 18180
Feilke, Helmuth, and Doris Tophinke. “Materialgestütztes Argumentieren (Basisartikel).” Praxis Deutsch , vol. 262, 2017, pp. 4–13.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18181
Tophinke, Doris. “Rechnungsbuch.” Wörterbücher zur Sprach- und Kommunikationswissenschaft. Bd. 3: Historische Sprachwissenschaft, edited by Mechthild Habermann, de Gruyter, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25246
Seemann, Nina, et al. “Annotation Challenges for Reconstructing the Structural Elaboration of Middle Low German.” Proceedings of the Joint SIGHUM Workshop on Computational Linguistics for Cultural Heritage, Social Sciences, Humanities and Literature, 2017, pp. 40–45.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 18460
Lieb, Ludger, et al., editors. Graffiti. Deutschsprachige Auf- und Inschriften in sprach- und literaturwissenschaftlicher Perspektive. Praesens, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8570
Liebendörfer, Michael, et al. “A Framework for Goal Dimensions of Mathematics Learning Support in Universities.” Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017), edited by T. Dooley and Ghislaine Gueudet, DCU Institute of Education & ERME, 2017, pp. 2177–84.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34127
Alptekin, Mesut, and Katrin Temmen. “Möglichkeiten und Grenzen von Virtual-und Augmented Reality im Laborpraktikum.” Digitalisierung in der Techniklehre - ihr Beitrag zum Profil technischer Bildung, vol. 12, Gudrun Kammasch, Henning Klaf e, Sönke Knutzen (Hrsg.), 2017, pp. 91–98.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 37456
Paleczek, Lisa, et al. “INFLUENCES ON TEACHERS’ JUDGMENT ACCURACY OF READING ABILITIES ON SECOND AND THIRD GRADE STUDENTS: A MULTILEVEL ANALYSIS.” Psychology in the Schools, vol. 54, no. 3, Wiley, 2017, pp. 228–45, doi:10.1002/pits.21993.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32073
Blumberg, Eva, and Constanze Niederhaus. “Naturwissenschaftlicher Sachunterricht in der internationalen Vorbereitungsklasse: Sprachliches und fachliches Lernen geflüchteter Kinder fördern – Ein Lehr-Lernprojekt zur sprachsensiblen Entwicklung und Erprobung naturwissenschaftlich-technischen Sachunterrichts in der universitären Ausbildung zukünftiger Sachunterrichtslehrkräfte.” Wie schaffen wir das? Materialien Deutsch als Zweit- und Fremdsprache 97, edited by Annegret Middeke et al., Universitätsverlag, 2017, pp. 51–71.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39645
Morrien, Rita. “‘Gehen am äußersten Rand der Fußsohlen’: Zur Adaption des Flanerietopos in Herta Müllers Reisende auf einem Bein und Angela Krauß’ Milliarden neuer Sterne.” Die Lust zu gehen. Weibliche Flanerie in Literatur und Film, edited by Georgiana Banita et al., vol. 3, Wilhelm Fink, 2017, pp. 59–75.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 37977
Büttner, Hendrik, et al. “Recent Developments in the Synthesis of Cyclic Carbonates from Epoxides and CO2.” Topics in Current Chemistry, vol. 375, no. 3, 50, Springer Science and Business Media LLC, 2017, doi:10.1007/s41061-017-0136-5.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 37972
Li, Wu, et al. “B(C6F5)3-Catalyzed Regioselective Deuteration of Electron-Rich Aromatic and Heteroaromatic Compounds.” Organic Letters, vol. 19, no. 21, American Chemical Society (ACS), 2017, pp. 5768–71, doi:10.1021/acs.orglett.7b02701.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 37976
Li, Wu, and Thomas Werner. “B(C6F5)3-Catalyzed Michael Reactions: Aromatic C–H as Nucleophiles.” Organic Letters, vol. 19, no. 10, American Chemical Society (ACS), 2017, pp. 2568–71, doi:10.1021/acs.orglett.7b00720.
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37780
Hellmich, Frank, et al. Unter Welchen Voraussetzungen Kooperieren Grundschullehrkräfte Im Inklusiven Unterricht? – Eine Studie Zu Den Bedingungen Der Kooperationsbereitschaft von Grundschullehrerinnen Und -Lehrern Im Inklusiven Unterricht. Vortrag Auf Der 5. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Universität Heidelberg, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37781
Ort, Margarita, and Frank Hellmich. Feedback Als Prädiktor Für Leseverständnis, Kausalattributionen Und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen Bei Kindern in Der Zweiten Hälfte Der Grundschulzeit. Vortrag Auf Der 5. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Universität Heidelberg, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 35769
Klein, Alexandra, and Sandra Landhäußer. “Children’s Voice in “Nurseries of Democracy“. Participation in Early Childhood Institutions .” Social Work and Society International Online Journal, vol. Vol 15, no. No 2, 2017, doi:https://ejournals.bib.uni-wuppertal.de/index.php/sws/article/view/527.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20250
Gaspers, Judith, et al. “Constructing a Language From Scratch: Combining Bottom–Up and Top–Down Learning Processes in a Computational Model of Language Acquisition.” IEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems, vol. 9, 2017, pp. 183–96, doi:10.1109/TCDS.2016.2614958.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20245
Nomikou, Iris, et al. “Taking Up an Active Role: Emerging Participation in Early Mother–Infant Interaction during Peekaboo Routines.” Frontiers in Psychology, 2017, doi:10.3389/fpsyg.2017.01656.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-615-12704-5

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed