Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3676 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48081
Göddertz, Nina. “Didaktik Der Sozialpädagogik – Entwicklungslinien, Diskurse Und Herausforderungen. .” Zeitschrift Für Pädagogikunterricht.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49545
Freitag, Christine, and Annegret Thiem. “Transformation Durch Vermittlung. Das Heilige in Der Geschichte Pädagogischen Und Literarischen Wirkens Der Jesuiten in Lateinamerika .” (Un)Verfügbar - Kulturen Des Heiligen, edited by Margreth Egidi et al., 1st ed., University Press, 2024, pp. 253–72.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50531
Sahli Lozano, Caroline, et al. How Do Attitudes and Self-Efficacy Predict Teachers‘ Intentions to Teach in Inclusive Classrooms? A Cross-National Comparison between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland. . 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50798
Widmann, Manuel, et al. “COVID-19 in Female and Male Athletes: Symptoms, Clinical Findings, Outcome, and Prolonged Exercise Intolerance—A Prospective, Observational, Multicenter Cohort Study (CoSmo-S).” Sports Medicine, Springer Science and Business Media LLC, 2024, doi:10.1007/s40279-023-01976-0.
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50973
Knickenberg, Margarita, et al. Teachers’ Individual and Collective Efficacy in Relation to Their Attitudes towards Inclusion –Analyses from an International Study Comprising Canada, Germany & Switzerland.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50972
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Examining Aspects of Students’ Current Academic Motivation in Relation to Peer Interactions and Social Environment in the Classroom Using the Experience Sampling Method.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50974
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Effects of Peer Interactions and the Social Environment on Students’ Current Academic Motivation in the Classroom: An Experience Sampling Study. . 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51008
Wells, Aaron. “Du Châtelet, Induction, and Newton’s Rules for Reasoning.” European Journal of Philosophy, 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51126
Raneck-Kuhlmann, A., et al. “Was motiviert CoP-Mitglieder? Motivationale Bedingungsfaktoren für die Mitarbeit in Communities of Practice in der Lehrkräftebildung.” Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, edited by B. Herzig et al., Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51127
Niemann, Jan, et al. “Determinanten und Typen phasenübergreifenden Transfers in Communities of Practice der Lehrkräftebildung.” Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, edited by B. Herzig et al., Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51125
Schulze, J., et al. “Schulentwicklung, Chancengerechtigkeit und Digitalität – Verbindung zentraler Metathemen in einer zeitgemäßen Lehrkräftebildung.” Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, edited by B. Herzig et al., Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 51129
Herzig, Bardo, et al., editors. Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 51132
Seitz, Simone, et al. Qualitätsoffensive Ganztag - Praktische Methoden Für Den Weg Zur Guten Ganztagsbildung. Debus Pädagogik, 2024.
LibreCat
 

2024 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 17740 | OA
Peckhaus, Volker. “Leibniz’s Influence on 19th Century Logic.” The Stanford Encyclopedia of Philosophy, First Published Sep 4, 2009, Substantive Revision Feb 2, 2024, edited by Edward N.. Zalta and Uri Nodelman, 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51843
Büker, Petra, and Julia Höke. “Reflexion im Dialog. Ein Modell für eine Kinder, Eltern, Teams und Schule stärkende Bildungsdokumentation .” Grundschule aktuell, vol. 165, 2024, pp. 12–15.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52087
Meier, Jana, et al. “‘Das Berufsfeldpraktikum empfinde ich als nicht notwendig im Studium’ - Evaluationsergebnisse zum Berufsfeldpraktikum aus Sicht von Lehramtsstudierenden.” Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, edited by Anke Schöning et al., Verlag Julius Klinkhardt, 2024, pp. 310–24, doi:10.35468/6068.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52088
Vogelsang, Christoph, and Jana Meier. “Sinnvolle Ergänzung oder bewusster Bruch? - Tätigkeitsfelder im Berufsfeldpraktikum innerhalb des Lehramtsstudiums.” Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, edited by Anke Schöning et al., Verlag Julius Klinkhardt, 2024, pp. 277–93, doi:10.35468/6068.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51099
Welsandt, N. J., et al. “Mediennutzung von Jugendlichen zu sozialen und politischen Fragen, schulische Aktivitäten und Lehrkräftefortbildungen.” ICCS 2022. Schulische Sozialisation und politische Bildung von 14-Jährigen im internationalen Vergleich, edited by H.J. Abs et al., Waxmann Verlag GmbH, 2024, pp. 239–76.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52252
Tophinke, Doris, and Alexander Dübbert. “„4 THe BoYZ“ – Widmungen im Szene-Graffiti aus konstruktionsgrammatischer Perspektive. Die multimodale Relator-Konstruktion als grammatische Musterbildung im Horizont des Textes.” Konstruktionsgrammatik X. Textsorten und Textmuster als Konstruktionen?, edited by Sören Stumpf and Stephan Stein, Stauffenburg, 2024, pp. 89–112.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51130
Eickelmann, Birgit, et al. “Perspectives of children and young people on their education as preparing for their future in the digital age: In-depth qualitative study in five European countries.” Understanding the everyday digital lives of children and young people, edited by H.B. Holmarsdottir et al., Palgrave Macmillan, 2024, doi:10.1007/978-3-031-46929-9.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed