Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
7310 Publications
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36804
T. Henksmeier et al., “Remote epitaxy of In(x)Ga(1-x)As(001) on graphene covered GaAs(001) substrates,” Journal of Crystal Growth, vol. 593, Art. no. 126756, 2022, doi: 10.1016/j.jcrysgro.2022.126756.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 31035 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
M. Neukötter, S. Jesinghausen, and H.-J. Schmid, “Model droplet formation in extensional filament stretching within a Filament Extension Atomizer,” Rheologica Acta, 2022, doi: 10.1007/s00397-022-01339-y.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36815
S. Shaqiri, D. Kaczmarek, F. vom Lehn, J. Beeckmann, H. Pitsch, and T. Kasper, “Experimental Investigation of the Pressure Dependence of Iso-Octane Combustion,” Frontiers in Energy Research, vol. 10, 2022, doi: 10.3389/fenrg.2022.859112.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33002
M. Böhnke, E. Unruh, S. Sell, M. Bobbert, D. Hein, and G. Meschut, “Functionality Study of an Optical Measurement Concept for Local Force Signal Determination in High Strain Rate Tensile Tests,” Key Engineering Materials, vol. 926, pp. 1564–1572, 2022, doi: 10.4028/p-wpuzyw.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37240
N. Wallmeier, “Man nehme... den Konjunktiv. Verbformen in Kochrezepten,” Praxis Deutsch, vol. 291, 2022.
LibreCat
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 37428
N. Wallmeier, R. Langhanke, and M.-L. Merten, Eds., Regionales Sprechen und Schreiben, vol. 7. Hildesheim, Zürich, New York: Olms, 2022.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37444
S. Seifert, K. Maitz, S. Riedl, A. Neumaier, I. Stoff, and und B. Gasteiger-Klicpera, “Screening zur Erfassung des Leseverständnisses in den Klassen 6 – 7 (SELV 6 – 7),” Diagnostica, vol. 68, no. 2, pp. 101–112, 2022, doi: 10.1026/0012-1924/a000289.
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37448
S. Seifert, L. Paleczek, and B. Gasteiger-Klicpera, “Diagnostik und Differenzierung,” in Handbuch der sonderpädagogischen Diagnostik. Einführung in die Status- und Prozessdiagnostik sowie Förderplanung, M. Gebhardt and D. Scheer, Eds. Regensburger Beiträge zur Inklusions- und Sonderpädagogik, 2022.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37447
S. Seifert, K. Maitz, D. Pendl, and B. Gasteiger-Klicpera, “Vergleich unterschiedlicher Instrumente zur Messung von Gesundheitskompetenz im Zusammenhang mit Lesekompetenz und kognitiven Fähigkeiten von Jugendlichen,” Diagnostica, vol. 68, no. 4, pp. 197–208, 2022, doi: 10.1026/0012-1924/a000297.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37446
S. Seifert and L. Paleczek, “Comparing tablet and print mode of a german reading comprehension test in grade 3: Influence of test order, gender and language,” International Journal of Educational Research, vol. 113, Art. no. 101948, 2022, doi: 10.1016/j.ijer.2022.101948.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37441
L. Paleczek, D. Ender, A. Kogler, and S. Seifert, “Comparing Student high and low Reading Performance with Differentiated Digital Reading Materials,” European Conference on e-Learning, vol. 21, no. 1, pp. 338–347, 2022, doi: 10.34190/ecel.21.1.680.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37438
A. Kulmhofer-Bommer, S. Seifert, L. Paleczek, and B. Gasteiger-Klicpera, “Bending and Bowing: How Teachers Adapt a Vocabulary-Based Reading Program to Their Students Needs,” Journal of Education, Art. no. 002205742211126, 2022, doi: 10.1177/00220574221112627.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37440
L. Paleczek, D. Ender, J. Berger, K. Prinz, and S. Seifert, “A feasibility study of digital content use in inclusive, Austrian primary school practice,” International Journal of Educational Research, vol. 112, Art. no. 101938, 2022, doi: 10.1016/j.ijer.2022.101938.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37470
M. Liebendörfer, L. Kempen, and S. Schukajlow, “First-year university students’ self-regulated learning during the COVID-19 pandemic: a qualitative longitudinal study,” ZDM – Mathematics Education, 2022, doi: 10.1007/s11858-022-01444-5.
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35871
F. Hellmich, F. K. Hoya, J. R. Schulze, A. Kirsch, E. Blumberg, and S. Schwab, “Kooperatives Unterrichten von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen als Vorbereitung auf den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht,” in Qualifizierung für Inklusion. Grundschule , vol. 2, F. Buchhaupt, J. Becker, D. Katzenbach, D. Lutz, A. Strecker, and M. Urban, Eds. Münster: Waxmann , 2022, pp. 47–61.
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33524
S. Rezat, “ Texte im Deutschunterricht.,” in 12 Perspektiven auf den Deutschunterricht. Wissenswertes für Deutschlehrkräfte. , A. U. Franken and E. Pertzel, Eds. Düsseldorf: Ministerium für Schule und Bildung des Landes NRW/QUA-LiS NRW, 2022, pp. 177–214.
LibreCat
| Files available
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33567
S. Rezat, “Schreiben,” in Basiswissen Lehrerbildung: Deutsch unterrichten, T. von Brand, J. Kilian, A. Sosna, and T. Riecke-Baulecke, Eds. Hannover: Klett/Kallmeyer, 2022, pp. 231–269.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35503
C. Ehland, “’The Continent is Isolated‘. Britische Europavorstellungen zwischen Mythos und Wahrheit.,” in Die Europäische Union: Konfusion und Vision: Interdisziplinäre Fragestellungen, P. M. Lützeler, Ed. Köln und Wien: Böhlau, 2022, pp. 63–79.
LibreCat