Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9798 Publications


2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 49825
Lehmann, I., Acar, E., Hasija, T., Akhonda, M. A. B. S., Calhoun, V. D., Schreier, P., & Adali, T. (2022). Multi-Task fMRI Data Fusion Using IVA and PARAFAC2. ICASSP 2022 - 2022 IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP). https://doi.org/10.1109/icassp43922.2022.9747662
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53236
Tavana, M., Shaabani, A., Di Caprio, D., & Bonyani, A. (2022). A novel Interval Type-2 Fuzzy best-worst method and combined compromise solution for evaluating eco-friendly packaging alternatives. Expert Systems with Applications, 200, Article 117188. https://doi.org/10.1016/j.eswa.2022.117188
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53251
Afrasiabi, A., Tavana, M., & Di Caprio, D. (2022). An extended hybrid fuzzy multi-criteria decision model for sustainable and resilient supplier selection. Environmental Science and Pollution Research, 29(25), 37291–37314. https://doi.org/10.1007/s11356-021-17851-2
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42653 | OA
Lankeit, E., & Biehler, R. (2022). Mathematik-Vorkurse zur Vorbereitung auf das Studium – Zielsetzungen und didaktische Konzepte. In R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, & N. Schaper (Eds.), Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse (pp. 117–141). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_4
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 42650 | OA
Hochmuth, R., Biehler, R., Liebendörfer, M., & Schaper, N. (Eds.). (2022). Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43232
Ridgway, J., Campos, P., & Biehler, R. (2022). Data Science, Statistics, and Civic Statistics: Education for a Fast Changing World. In Statistics for Empowerment and Social Engagement. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-20748-8_22
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42649 | OA
Bauer, T., Biehler, R., & Lankeit, E. (2022). Mini-Aufgaben in mathematischen Übungsgruppen zur Analysis: Charakteristika von Aufgaben und Abstimmungsverhalten von Studierenden. In R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, & N. Schaper (Eds.), Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse (pp. 515–543). Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_19
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42652
Lankeit, E., & Biehler, R. (2022). Vorkurse und ihre Wirkungen im Übergang Schule – Hochschule. In R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, & N. Schaper (Eds.), Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse (pp. 293–363). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_12
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42651
Hochmuth, R., Biehler, R., Schaper, N., Liebendörfer, M., Büdenbender-Kuklinski, C., Lankeit, E., Ruge, J., & Schürmann, M. (2022). Einführung in das WiGeMath-Projekt: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase. In H. Reinhard, R. Biehler, M. Liebendörfer, & N. Schaper (Eds.), Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse (pp. 3–31). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_1
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42654 | OA
Liebendörfer, M., Hochmuth, R., Biehler, R., Schaper, N., Büdenbender-Kuklinski, C., Lankeit, E., Ruge, J., & Schürmann, M. (2022). Ein Rahmenmodell für hochschuldidaktische Maßnahmen in der Mathematik. In R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, & N. Schaper (Eds.), Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse (pp. 33–65). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_2
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46160
Wessel, L., & Leuders, T. (2022). Profession-Specific Curriculum Design in Mathematics Teacher Education: Connecting Disciplinary Practice to the Learning of Group Theory. In R. Biehler, M. Liebendörfer, G. Gueudet, C. Rasmussen, & C. Winslow (Eds.), Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education (pp. 349–368). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-14175-1_17
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43231
Podworny, S., Frischemeier, D., & Biehler, R. (2022). Civic Statistics for Prospective Teachers: Developing Content and Pedagogical Content Knowledge Through Project Work. In Statistics for Empowerment and Social Engagement. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-20748-8_15
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43230
Frischemeier, D., Podworny, S., & Biehler, R. (2022). Data Visualization Packages for Non-inferential Civic Statistics in High School Classrooms. In Statistics for Empowerment and Social Engagement (pp. 199–236). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-20748-8_9
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53036
Mellentin, F., & Reis, O. (2022). Wie steht es mit der Situationsorientierung der Religionspädagogik? unterwegs 2/2022, 3–8.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 53040 | OA
Reis, O. (2022). Lernstandserhebung/-diagnostik, wissenschaftstheoretisch. In WiReLex 2/2022 (pp. 1–15).
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42655 | OA
Schürmann, M., Liebendörfer, M., Büdenbender-Kuklinski, C., Lankeit, E., Ruge, J., Schaper, N., Biehler, R., & Hochmuth, R. (2022). Evaluation von Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen. In R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, & N. Schaper (Eds.), Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse (pp. 67–113). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_3
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 53803 | OA
Kersting, J. (Ed.). (2022). PATTERNS 2022 The Fourteenth International Conferences on Pervasive Patterns and Applications. IARIA.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41293
Flath, B. (2022). Transdisziplinäre Eventforschung als Möglichkeitswissenschaft. Überlegungen zum Vermittlungs- und Moderationspotential von Events. In B. Flath, I. Heinrich, C. Jacke , & M. Momen Pour Tafreshi (Eds.), Druckwellen. Eskalationskulturen und Kultureskalationen in Pop, Gesellschaft und Politik (pp. 83–96). transcript .
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40986
Nowakowski, M., Kalinko, A., Szlachetko, J., Fanselow, R., & Bauer, M. (2022). High resolution off resonant spectroscopy as a probe of the oxidation state. Journal of Analytical Atomic Spectrometry, 37(11), 2383–2391. https://doi.org/10.1039/d2ja00232a
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 41282
Flath, B., & Momen Pour Tafreshi , M. (2022). Zwischen teilhaben und Teil sein. Ein Gespräch über kulturelle Teilhabe im Kontext transdisziplinärer Forschung. Transformational  POP: Transitions, Breaks, and Crises in Popular Music (Studies) (Vibes - The IASPM D-A-CH Series 2), 2, 19–32.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-642-15762-2

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed