Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

12193 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53331
Wang, Yulan, and Michael Winkler. “Finite-Time Blow-up in a Repulsive Chemotaxis-Consumption System.” Proceedings of the Royal Society of Edinburgh: Section A Mathematics, vol. 153, no. 4, Cambridge University Press (CUP), 2022, pp. 1150–66, doi:10.1017/prm.2022.39.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 49825
Lehmann, Isabell, et al. “Multi-Task FMRI Data Fusion Using IVA and PARAFAC2.” ICASSP 2022 - 2022 IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP), IEEE, 2022, doi:10.1109/icassp43922.2022.9747662.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53247
Shahvari, Omid, et al. “An Efficient Model-Based Branch-and-Price Algorithm for Unrelated-Parallel Machine Batching and Scheduling Problems.” Journal of Scheduling, vol. 25, no. 5, Springer Science and Business Media LLC, 2022, pp. 589–621, doi:10.1007/s10951-022-00729-7.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53248
Ebrahimnejad, Ali, et al. “Analytics under Uncertainty: A Novel Method for Solving Linear Programming Problems with Trapezoidal Fuzzy Variables.” Soft Computing, vol. 26, no. 1, Springer Science and Business Media LLC, 2022, pp. 327–47, doi:10.1007/s00500-021-06389-7.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47831
Ködding, Patrick, and Roman Dumitrescu. “Szenario-Technik Mit Digitalen Technologien.” Digitalisierung Souverän Gestalten II, edited by Ernst A. Hartmann, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35672
Fleischer, Yannik, et al. “Teaching and Learning Data-Driven Machine Learning with Educationally Designed Jupyter Notebooks.” Statistics Education Research Journal, vol. 21, no. 2, 7, International Association for Statistical Education, 2022, doi:10.52041/serj.v21i2.61.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42653 | OA
Lankeit, Elisa, and Rolf Biehler. “Mathematik-Vorkurse zur Vorbereitung auf das Studium – Zielsetzungen und didaktische Konzepte.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth et al., Springer, 2022, pp. 117–41, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_4.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 42650 | OA
Hochmuth, Reinhard, et al., editors. Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse. Springer, 2022, doi:10.1007/978-3-662-64833-9.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43232
Ridgway, Jim, et al. “Data Science, Statistics, and Civic Statistics: Education for a Fast Changing World.” Statistics for Empowerment and Social Engagement, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-031-20748-8_22.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42649 | OA
Bauer, Thomas, et al. “Mini-Aufgaben in mathematischen Übungsgruppen zur Analysis: Charakteristika von Aufgaben und Abstimmungsverhalten von Studierenden.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth et al., Springer Berlin Heidelberg, 2022, pp. 515–43, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_19.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42652
Lankeit, Elisa, and Rolf Biehler. “Vorkurse und ihre Wirkungen im Übergang Schule – Hochschule.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth et al., Springer, 2022, pp. 293–363, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_12.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42651
Hochmuth, Reinhard, et al. “Einführung in das WiGeMath-Projekt: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Hochmuth Reinhard et al., Springer, 2022, pp. 3–31, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42654 | OA
Liebendörfer, Michael, et al. “Ein Rahmenmodell für hochschuldidaktische Maßnahmen in der Mathematik.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth et al., Springer, 2022, pp. 33–65, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_2.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35674
Fleischer, Yannik, et al. “Jupyter Notebooks for Teaching, Learning, and Doing Data Science.” Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics, edited by S. A. Peters et al., International Association for Statistical Education, 2022, doi:10.52041/iase.icots11.t10e3.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46160
Wessel, Lena, and Timo Leuders. “Profession-Specific Curriculum Design in Mathematics Teacher Education: Connecting Disciplinary Practice to the Learning of Group Theory.” Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, edited by Rolf Biehler et al., Springer International Publishing, 2022, pp. 349–68, doi:10.1007/978-3-031-14175-1_17.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43231
Podworny, Susanne, et al. “Civic Statistics for Prospective Teachers: Developing Content and Pedagogical Content Knowledge Through Project Work.” Statistics for Empowerment and Social Engagement, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-031-20748-8_15.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43230
Frischemeier, Daniel, et al. “Data Visualization Packages for Non-Inferential Civic Statistics in High School Classrooms.” Statistics for Empowerment and Social Engagement, Springer International Publishing, 2022, pp. 199–236, doi:10.1007/978-3-031-20748-8_9.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42655 | OA
Schürmann, Mirko, et al. “Evaluation von Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth et al., Springer, 2022, pp. 67–113, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_3.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 53803 | OA
Kersting, Joschka, editor. PATTERNS 2022 The Fourteenth International Conferences on Pervasive Patterns and Applications. IARIA, 2022.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53952
Massacci, Fabio, et al. “‘Free’ as in Freedom to Protest?” IEEE Security & Privacy, vol. 20, no. 5, Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), 2022, pp. 16–21, doi:10.1109/msec.2022.3185845.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-642-53741-7

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed