Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9797 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42649 | OA
Bauer, Thomas, et al. “Mini-Aufgaben in mathematischen Übungsgruppen zur Analysis: Charakteristika von Aufgaben und Abstimmungsverhalten von Studierenden.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth et al., Springer Berlin Heidelberg, 2022, pp. 515–43, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_19.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42652
Lankeit, Elisa, and Rolf Biehler. “Vorkurse und ihre Wirkungen im Übergang Schule – Hochschule.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth et al., Springer, 2022, pp. 293–363, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_12.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42651
Hochmuth, Reinhard, et al. “Einführung in das WiGeMath-Projekt: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Hochmuth Reinhard et al., Springer, 2022, pp. 3–31, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42654 | OA
Liebendörfer, Michael, et al. “Ein Rahmenmodell für hochschuldidaktische Maßnahmen in der Mathematik.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth et al., Springer, 2022, pp. 33–65, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_2.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46160
Wessel, Lena, and Timo Leuders. “Profession-Specific Curriculum Design in Mathematics Teacher Education: Connecting Disciplinary Practice to the Learning of Group Theory.” Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, edited by Rolf Biehler et al., Springer International Publishing, 2022, pp. 349–68, doi:10.1007/978-3-031-14175-1_17.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43231
Podworny, Susanne, et al. “Civic Statistics for Prospective Teachers: Developing Content and Pedagogical Content Knowledge Through Project Work.” Statistics for Empowerment and Social Engagement, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-031-20748-8_15.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43230
Frischemeier, Daniel, et al. “Data Visualization Packages for Non-Inferential Civic Statistics in High School Classrooms.” Statistics for Empowerment and Social Engagement, Springer International Publishing, 2022, pp. 199–236, doi:10.1007/978-3-031-20748-8_9.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42655 | OA
Schürmann, Mirko, et al. “Evaluation von Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth et al., Springer, 2022, pp. 67–113, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_3.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 53803 | OA
Kersting, Joschka, editor. PATTERNS 2022 The Fourteenth International Conferences on Pervasive Patterns and Applications. IARIA, 2022.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41293
Flath, Beate. “Transdisziplinäre Eventforschung als Möglichkeitswissenschaft. Überlegungen zum Vermittlungs- und Moderationspotential von Events.” Druckwellen. Eskalationskulturen und Kultureskalationen in Pop, Gesellschaft und Politik , edited by Beate Flath et al., transcript , 2022, pp. 83–96.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53944
Jaecks, Petra, and Kristina Jonas. “Digital Assessment of Acquired Alexia and Agraphia: On the Relevance of Written Discourse.” Frontiers in Communication, vol. 7, Frontiers Media SA, 2022, doi:10.3389/fcomm.2022.798143.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 37244 | OA
Flath, Beate, et al., editors. Transformational POP: Transitions, Breaks, and Crises in Popular Music (Studies). International Association for the Study of Popular Music Deutschland-Austria-Confoederation Helvetica, 2022.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41292
Flath, Beate. “4 Minuten 33 Sekunden - Klangvignetten.” Musik als Lebensmittel. Kulturwissenschaftlich-theologische Rationen für ein Jahr. Festschrift zum 60. Geburtstag von Prof. Dr. Harald Schroeter-Wittke, edited by Richard Janus and Marion Keuchen, LIT-Verlag, 2022, pp. 62–65.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48687
Herbst, Sebastian, and Phillip Gosmann. “Künstlerisch-pädagogischer Musizierunterricht an musiklehrerbildenden Hochschulen und Universitäten in Nordrhein-Westfalen.” Musikland NRW. Identität, kulturelle Praxis, Traditionen, edited by Thomas Erlach et al., vol. 4, LIT Verlag, 2022, pp. 147–66.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53607
Janus, Richard. “Nicht aufzuhalten – Im Labyrinth der Suche nach dem Ursprung der Pandemie: „Twelve Monkeys“.” Pandemie im Film. Religiöse und ästhetische Transformationen in der Popularkultur, edited by Inge Kirsner and Harald Schroeter-Wittke, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022, pp. 175–83, doi:10.1007/978-3-658-38127-1_13.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 54055
Markewitz, Friedrich, et al., editors. Sprache - Text - System. Vandenhoeck & Ruprecht, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50795
Qudus, Umair, et al. “HybridFC: A Hybrid Fact-Checking Approach for Knowledge Graphs.” The Semantic Web – ISWC 2022, edited by Ulrike Sattler et al., Springer International Publishing, 2022, pp. 462–480, doi:10.1007/978-3-031-19433-7_27.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 54205
Bartlitz, David. “Leistungsverweigerungsrecht des Darlehensgebers aus §§ 358, 357 Abs. 4 Satz 1 BGB auch hinsichtlich vom Darlehensnehmer nach Widerruf erbrachter Leistungen. Anmerkung zu OLG Stuttgart, Urt. v. 22.03.2022 - 6 U 79/19.” Entscheidungen zum Wirtschaftsrecht (EWiR), no. 19, 2022, pp. 577–79.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40452
Hellmich, Frank, et al. The Composition of Pre-Service Teacher Teams and Primary School Students’ Competencies in (Non-)Inclusive Science Lessons. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022), Polytechnic of Porto, Centre for Research and Innovation in Education (InED) of the School of Education. Polytechnic of Porto, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35920
Löper, Marwin Felix, et al. Determinants for Primary School Teachers’ Inclusive Practices in Heterogenous Classes. Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2022 `Special Educational Needs´. “A Village to Teach a Child – The Influence of Contextual Factors on Learning and Development.” Ghent University, 2022.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-86776-582-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed