Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9830 Publications
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42652
E. Lankeit and R. Biehler, “Vorkurse und ihre Wirkungen im Übergang Schule – Hochschule,” in Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, and N. Schaper, Eds. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022, pp. 293–363.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42651
R. Hochmuth et al., “Einführung in das WiGeMath-Projekt: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase,” in Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, H. Reinhard, R. Biehler, M. Liebendörfer, and N. Schaper, Eds. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022, pp. 3–31.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42654 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
M. Liebendörfer et al., “Ein Rahmenmodell für hochschuldidaktische Maßnahmen in der Mathematik,” in Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, and N. Schaper, Eds. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022, pp. 33–65.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46160
L. Wessel and T. Leuders, “Profession-Specific Curriculum Design in Mathematics Teacher Education: Connecting Disciplinary Practice to the Learning of Group Theory,” in Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, R. Biehler, M. Liebendörfer, G. Gueudet, C. Rasmussen, and C. Winslow, Eds. Cham: Springer International Publishing, 2022, pp. 349–368.
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43231
S. Podworny, D. Frischemeier, and R. Biehler, “Civic Statistics for Prospective Teachers: Developing Content and Pedagogical Content Knowledge Through Project Work,” in Statistics for Empowerment and Social Engagement, Cham: Springer International Publishing, 2022.
LibreCat
| Files available
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43230
D. Frischemeier, S. Podworny, and R. Biehler, “Data Visualization Packages for Non-inferential Civic Statistics in High School Classrooms,” in Statistics for Empowerment and Social Engagement, Cham: Springer International Publishing, 2022, pp. 199–236.
LibreCat
| Files available
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42655 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
M. Schürmann et al., “Evaluation von Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen,” in Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, and N. Schaper, Eds. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022, pp. 67–113.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 53803 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
J. Kersting, Ed., PATTERNS 2022 The Fourteenth International Conferences on Pervasive Patterns and Applications. Barcelona, Spain: IARIA, 2022.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41293
B. Flath, “Transdisziplinäre Eventforschung als Möglichkeitswissenschaft. Überlegungen zum Vermittlungs- und Moderationspotential von Events,” in Druckwellen. Eskalationskulturen und Kultureskalationen in Pop, Gesellschaft und Politik , B. Flath, I. Heinrich, C. Jacke , and M. Momen Pour Tafreshi , Eds. transcript , 2022, pp. 83–96.
LibreCat
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 37244 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
B. Flath, C. Jacke, and M. Troike, Eds., Transformational POP: Transitions, Breaks, and Crises in Popular Music (Studies), vol. 2. Berlin: International Association for the Study of Popular Music Deutschland-Austria-Confoederation Helvetica, 2022.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41292
B. Flath, “4 Minuten 33 Sekunden - Klangvignetten,” in Musik als Lebensmittel. Kulturwissenschaftlich-theologische Rationen für ein Jahr. Festschrift zum 60. Geburtstag von Prof. Dr. Harald Schroeter-Wittke, R. Janus and M. Keuchen, Eds. LIT-Verlag, 2022, pp. 62–65.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48687
S. Herbst and P. Gosmann, “Künstlerisch-pädagogischer Musizierunterricht an musiklehrerbildenden Hochschulen und Universitäten in Nordrhein-Westfalen,” in Musikland NRW. Identität, kulturelle Praxis, Traditionen, vol. 4, T. Erlach, T. Krettenauer, K. Oehl, and B. Sauerwald, Eds. LIT Verlag, 2022, pp. 147–166.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53607
R. Janus, “Nicht aufzuhalten – Im Labyrinth der Suche nach dem Ursprung der Pandemie: „Twelve Monkeys“,” in Pandemie im Film. Religiöse und ästhetische Transformationen in der Popularkultur, I. Kirsner and H. Schroeter-Wittke, Eds. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022, pp. 175–183.
LibreCat
| DOI
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 54055
F. Markewitz, S. Holtfreter, I. Kroll, and G. Lisek, Eds., Sprache - Text - System. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50795
U. Qudus, M. Röder, M. Saleem, and A.-C. N. Ngomo, “HybridFC: A Hybrid Fact-Checking Approach for Knowledge Graphs,” in The Semantic Web – ISWC 2022, 2022, pp. 462–480, doi: 10.1007/978-3-031-19433-7_27.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 54205
D. Bartlitz, “Leistungsverweigerungsrecht des Darlehensgebers aus §§ 358, 357 Abs. 4 Satz 1 BGB auch hinsichtlich vom Darlehensnehmer nach Widerruf erbrachter Leistungen. Anmerkung zu OLG Stuttgart, Urt. v. 22.03.2022 - 6 U 79/19,” Entscheidungen zum Wirtschaftsrecht (EWiR), no. 19, pp. 577–579, 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40452
F. Hellmich, F. K. Hoya, J. R. Schulze, and E. Blumberg, “The composition of pre-service teacher teams and primary school students’ competencies in (non-)inclusive science lessons. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022), Polytechnic of Porto, Centre for Research and Innovation in Education (inED) of the School of Education,” 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35920
M. F. Löper, G. Görel, and F. Hellmich, “Determinants for primary school teachers’ inclusive practices in heterogenous classes. Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2022 `Special Educational Needs´. ‘A Village to Teach a Child – The Influence of Contextual Factors on Learning and Development,’” 2022.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54232
D. Bartlitz, “§ 2 eWpG (Elektronisches Wertpapier),” in eWpG - Gesetz über elektronische Wertpapiere - mit weiterführenden Vorschriften - Kommentar, C. Conreder and J. Meier, Eds. Berlin: Erich Schmidt, 2022, p. 610.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54308
R. Janus, “Pfingstmontag. Johannes 4, 19-26,” in Er ist unser Friede. Lesepredigten 1. Advent 2022 bis Pfingstmontag 2023. Textreihe V/1, M. Schult, Ed. Leipzig: Evangelischer Verlagsanstalt, 2022, pp. 249–254.
LibreCat