Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9841 Publications


2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 52938
Janus, R., Schroeter-Wittke, H., & Fuchs, F. (Eds.). (2017). Massen und Masken. Kulturwissenschaftliche und theologische Annäherungen. SpringerVS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-16400-3
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37769
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2017). Determinants of Primary School Students’ Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Single Paper. ECER 2017 (European Conference on Educational Research). „Reforming Education and the Imperative of Constant Change: Ambivalent Roles of Policy and the Role of Educational Research“.
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 54267
Janus, R. (2017). Andrzej Michalczyk, Heimat, Kirche und Nation. Deutsche und polnische Nationalisierungsprozesse im geteilten Oberschlesien (1922-1939), Köln 2010. In Jahrbuch für Schlesische Kirchengeschichte (Vol. 95/96, pp. 299–301). Evangelischer Verlagsanstalt.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 53774
Berendsen, A. A. M., Kang, J. H., van de Rest, O., Jankovic, N., Kampman, E., Kiefte-de Jong, J. C., Franco, O. H., Ikram, M. A., Pikhart, H., Nilsson, L. M., Brenner, H., Boffetta, P., Rafnsson, S. B., Gustafson, D., Kyrozis, A., Trichopoulou, A., Feskens, E. J. M., Grodstein, F., & de Groot, L. C. P. G. M. (2017). Association of Adherence to a Healthy Diet with Cognitive Decline in European and American Older Adults: A Meta-Analysis within the CHANCES Consortium. Dementia and Geriatric Cognitive Disorders, 43(3–4), 215–227. https://doi.org/10.1159/000464269
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 17815
Peckhaus, V. (2017). William Ewald and Wilfried Sieg (eds.), Michael Hallett (associate ed.), David Hilbert’s Lectures on the Foundations of Arithmetic and Logic 1917–1933, in collaboration with Ulrich Majer and Dirk Schlimm (David Hilbert’s Lectures on the Foundations of Mathematics and Physics, 1891–1933, Vol. 3), Springer-Verlag: Berlin and Heidelberg 2013. In Studia Logica (Vol. 105, pp. 669–671).
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 18916
Peckhaus, V. (2017). Caminada, Martin W.A., Dvořák, Wolfgang, und Vesic, Srdjan, “Preferred Semantics as Socratic Discussion”, J. Logic Comput. 26 (2016), no. 4, 1257–1292. In Mathematical Reviews, MR3566658 (No. MR3566658).
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Special Issue | LibreCat-ID: 9190
Narrating Selves in Everyday Contexts: Art, the Literary and Life Experience. (2017). In M. Hatavara, M. Hyvärinen, & J. Mildorf (Eds.), Style (Vol. 51, Issue 3). Style 51(3).
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 55033
Kanning, J. (2017). Innovation des Dramas im Vormärz: Grabbe und Büchner. In ZfdPH 136, H. 4 (pp. 630–635). Aisthesis Verlag 2016 .
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 55216
Lotze, H. (Ed.). (2017). Microkosmos (Vols. 705a–c). Felix Meiner Verlag.
LibreCat
 

2016 | Dissertation | LibreCat-ID: 24774
Kloke, A. (2016). Untersuchung der Werkstoff-, Prozess- und Bauteileigenschaften beim Fused Deposition Modeling Verfahren (Vol. 4). Shaker Verlag.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Dissertation | LibreCat-ID: 24897
Leuders, S. (2016). Einfluss prozess-induzierter Defekte auf die Ermüdungseigenschaften metallischer Werkstoffe verarbeitet mittels Laserstrahlschmelzen (Vol. 5). Düren Verlag GmbH.
LibreCat | Files available
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25315
Baeumer, F. S., & Geierhos, M. (2016). Running Out of Words: How Similar User Stories Can Help to Elaborate Individual Natural Language Requirement Descriptions. In G. Dregvaite & R. Damasevicius, Robertas (Eds.), Proceedings of the 22nd Conference on Information and Software Technologies (ICIST 2016) (Vol. 639, pp. 549–558). Springer International Publishing.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25318
Stotz, S. C., & Geierhos, M. (2016). Wie verhalten sich Aktion{\"a}re bei Unternehmenszusammenschl{\"u}ssen? Modellierung sprachlicher Muster zur Analyse treibender Faktoren bei der Berichterstattung. In DHd 2016: Modellierung - Vernetzung - Visualisierung. Die Digital Humanities als f{\"a}cher{\"u}bergreifendes Forschungsparadigma. Konferenzabstracts (pp. 378–381). Universit{\"a}t Leipzig.
LibreCat
 

2016 | Dissertation | LibreCat-ID: 195
Platenius, M. C. (2016). Fuzzy Matching of Comprehensive Service Specifications. Universität Paderborn.
LibreCat | Files available
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19534
Bührmann, T., & Büker, P. (2016). Praxisforschung in Übergangsprojekten. Eine doppelte Herausforderung im Spannungsfeld von Wissenschaft und Praxis sowie differenter Praxislogiken. In N. Katenbrink, I. Kunze, & C. Solzbacher (Eds.), Brücken bauen – Praxisforschung zu Übergängen im Bildungssystem. Tagungsband der 18. Jahrestagung Nordverbund Schulbegleitforschung (pp. 14–39). Münster: MV-Wissenschaft.
LibreCat
 

2016 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 197
Dollmann, M. (2016). Frag die Anwender: Extraktion und Klassifikation von funktionalen Softwareanforderungen aus User-Generated-Content. Universität Paderborn.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19789
Büker, P. (2016). Das Vielfaltstableau: Ein webbasiertes Tool zum Erwerb inklusionsrelevanter Basiskompetenzen in der Lehrerbildung. Workshop im Rahmen der Tagung “LehrerInnenbildung für Inklusion - Hochschuldidaktische Fragen und Konzepte” an der Universität Siegen.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19791
Büker, P., & Bührmann, T. (2016). Wir haben mehr so unsere Leistung im Hinterkopf…“ Multiprofessionelle Teamarbeit von Erzieher/-innen, Grundschullehrer/innen und Schulsozialarbeiter/innen als Anlass professionsbezogener Profilschärfungen. Beitrag im Rahmen des Symposiums: Multiprofessionelle Zusammenarbeit von Akteuren aus Kita und Grundschule: Implikationen für Profession und Disziplin an der 25. Jahrestagung der Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der Universität Bielefeld.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19792
Büker, P. (2016). Let us participate! What children tell us about professional support for wellbeing and learning in transition processes from kindergarten to school. Symposiumsbeitrag im Rahmen der 26 th EECERA conference - European Early Childhood Research Association. Universität Dublin, Irland.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19794
Büker, P. (2016). Vielfalt aus der Perspektive von Kindern. Fachgespräch am Thementisch. Konferenz der Vielfalt. Universität Paderborn.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-86776-582-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed