Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9623 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48081
Göddertz, Nina. “Didaktik Der Sozialpädagogik – Entwicklungslinien, Diskurse Und Herausforderungen. .” Zeitschrift Für Pädagogikunterricht.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49545
Freitag, Christine, and Annegret Thiem. “Transformation Durch Vermittlung. Das Heilige in Der Geschichte Pädagogischen Und Literarischen Wirkens Der Jesuiten in Lateinamerika .” (Un)Verfügbar - Kulturen Des Heiligen, edited by Margreth Egidi et al., 1st ed., University Press, 2024, pp. 253–72.
LibreCat
 

2024 | Preprint | LibreCat-ID: 50272
Rudolph, Dorian, et al. “Quantum 2-SAT on Low Dimensional Systems Is $\mathsf{QMA}_1$-Complete:  Direct Embeddings and Black-Box Simulation.” ArXiv:2401.02368, 2024.
LibreCat | arXiv
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50287
Kruse, Stephan, et al. “Analysis and Simulation of a Photonic Multiband FMCW Radar Sensor System Using Nyquist Pulses.” German Microwave Conference (GeMiC) , 2024.
LibreCat | Files available
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50531
Sahli Lozano, Caroline, et al. How Do Attitudes and Self-Efficacy Predict Teachers‘ Intentions to Teach in Inclusive Classrooms? A Cross-National Comparison between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland. . 2024.
LibreCat
 

2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 50530
Schall, Christoph Wilhelm Theodor. Materialschonende Verarbeitung von Thermoplasten auf Wave-Schnecken. Shaker Verlag, 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50798
Widmann, Manuel, et al. “COVID-19 in Female and Male Athletes: Symptoms, Clinical Findings, Outcome, and Prolonged Exercise Intolerance—A Prospective, Observational, Multicenter Cohort Study (CoSmo-S).” Sports Medicine, Springer Science and Business Media LLC, 2024, doi:10.1007/s40279-023-01976-0.
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50973
Knickenberg, Margarita, et al. Teachers’ Individual and Collective Efficacy in Relation to Their Attitudes towards Inclusion –Analyses from an International Study Comprising Canada, Germany & Switzerland.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50972
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Examining Aspects of Students’ Current Academic Motivation in Relation to Peer Interactions and Social Environment in the Classroom Using the Experience Sampling Method.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50974
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Effects of Peer Interactions and the Social Environment on Students’ Current Academic Motivation in the Classroom: An Experience Sampling Study. . 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51008
Wells, Aaron. “Du Châtelet, Induction, and Newton’s Rules for Reasoning.” European Journal of Philosophy, 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51126
Raneck-Kuhlmann, A., et al. “Was motiviert CoP-Mitglieder? Motivationale Bedingungsfaktoren für die Mitarbeit in Communities of Practice in der Lehrkräftebildung.” Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, edited by B. Herzig et al., Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51127
Niemann, Jan, et al. “Determinanten und Typen phasenübergreifenden Transfers in Communities of Practice der Lehrkräftebildung.” Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, edited by B. Herzig et al., Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51125
Schulze, J., et al. “Schulentwicklung, Chancengerechtigkeit und Digitalität – Verbindung zentraler Metathemen in einer zeitgemäßen Lehrkräftebildung.” Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, edited by B. Herzig et al., Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 51129
Herzig, Bardo, et al., editors. Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50981
Eke, Norbert Otto. “„Es Nimmt Der Raum Gastfreundlich Auf Die Menge“. Theodor Hells Prolog Zur Eröffnung Des Dresdner Hoftheaters (1841).” Die Kunst Der Theatereröffnung. Ästhetik Und Sozialgeschichte von Bühnenprologen, edited by Clemens Özelt and Martin Schneider, vol. Band: 3, Brill/Fink, 2024, pp. 199–222.
LibreCat
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 51132
Seitz, Simone, et al. Qualitätsoffensive Ganztag - Praktische Methoden Für Den Weg Zur Guten Ganztagsbildung. Debus Pädagogik, 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50073
Hartung, Olaf. “Historisches Lernen in einer ‚(Geschichts-)Kultur der Digitalität‘?” Geschichtskulturen im digitalen Wandel?, edited by Olaf Hartung et al., 1st ed., Wochenschau Verlag, pp. 152–55.
LibreCat | Files available
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48576
Hartung, Olaf, et al., editors. Geschichtskulturen im digitalen Wandel? 1st ed., Wochenschau Verlag.
LibreCat | Files available
 

2024 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 17740 | OA
Peckhaus, Volker. “Leibniz’s Influence on 19th Century Logic.” The Stanford Encyclopedia of Philosophy, First Published Sep 4, 2009, Substantive Revision Feb 2, 2024, edited by Edward N.. Zalta and Uri Nodelman, 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-99033-403-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed