Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

5 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35325
Leidig S, Köhler H, Caruso C, Goller M. Q Method: Assessing Subjectivity Through Structured Ranking of Items. In: Goller M, Kyndt E, Paloniemi S, Damşa C, eds. Methods for Researching Professional Learning and Development: Challenges, Applications and Empirical Illustrations. Vol 33. Professional and Practice-based Learning. Springer ; 2022:441–466. doi:10.1007/978-3-031-08518-5_20
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35138
Caruso C, Goller M. Die Relevanz von Mentor*innen für die Professionalisierung von angehenden Lehrkräften im Praxissemester: Forschungsdesiderate und Handlungsoptionen. Die Deutsche Schule. 2022;114(4):1–6.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35111
Bloh T, Caruso C. Ein kritisch-multiperspektivischer Blick auf Forschendes Lernen in der Lehrkräftebildung. die hochschullehre. 2022;8(21):299–312. doi:10.3278/HSL2221W
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35299
Caruso C, Martin A, Woppowa J. Auf dem Weg zum Lehrberuf. Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion. 2020;3(2):60-74. doi:10.4119/hlz-2500
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 35315
Wosnitza C, Caruso C, Vogelsang C. Das Praxissemester fachdidaktisch in den Blick nehmen. die hochschullehre. 2017;3(1):1-19. doi:10.3278/HSL1705W
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

keyword="Internships"

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed