Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
5 Publications
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35325
Leidig, Susann, Hanna Köhler, Carina Caruso, and Michael Goller. “Q Method: Assessing Subjectivity Through Structured Ranking of Items.” In Methods for Researching Professional Learning and Development: Challenges, Applications and Empirical Illustrations, edited by Michael Goller, Eva Kyndt, Susanna Paloniemi, and Crina Damşa , 33:441–466. Professional and Practice-Based Learning. Cham: Springer , 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-031-08518-5_20.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35138
Caruso, Carina, and Michael Goller. “ Die Relevanz von Mentor*innen für die Professionalisierung von angehenden Lehrkräften im Praxissemester: Forschungsdesiderate und Handlungsoptionen.” Die Deutsche Schule 114, no. 4 (2022): 1–6.
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35111
Bloh, Thiemo, and Carina Caruso. “Ein kritisch-multiperspektivischer Blick auf Forschendes Lernen in der Lehrkräftebildung.” die hochschullehre 8, no. 21 (2022): 299–312. https://doi.org/10.3278/HSL2221W.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35299
Caruso, Carina, Alexander Martin, and Jan Woppowa. “Auf dem Weg zum Lehrberuf.” Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion 3, no. 2 (2020): 60–74. https://doi.org/10.4119/hlz-2500.
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 35315
Wosnitza, Christopher, Carina Caruso, and Christoph Vogelsang. “Das Praxissemester fachdidaktisch in den Blick nehmen.” die hochschullehre 3, no. 1 (2017): 1–19. https://doi.org/10.3278/HSL1705W.
LibreCat
| DOI