Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

100 Publications


2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 4430
Weblogs zur Unterstützung der Theorie-Praxis-Integration in der Wirtschaftslehrenden-Ausbildung
T. Jenert, A. Gebhardt, R. Käser, Zeitschrift Für E-Learning 6 (2011) 17–29.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 6082 | OA
Prior entry explains order reversals in the attentional blink.
C.N.L. Olivers, F. Hilkenmeier, I. Scharlau, Attention, Perception, & Psychophysics 73 (2011) 53–67.
LibreCat | Download (ext.)
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17246
Language Does Something: Body Action and Language in Maternal Input to Three-Month-Olds
I. Nomikou, K. Rohlfing, IEEE Transactions on Autonomous Mental Development 3 (2011) 113–128.
LibreCat | DOI
 

2010 | Report | LibreCat-ID: 4448
Zugänge zum Begriff der Lernkultur: Eine Systematisierung auf Basis kultur-und lerntheoretischer Überlegungen
T. Jenert, A. Gebhardt, Zugänge Zum Begriff Der Lernkultur: Eine Systematisierung Auf Basis Kultur-Und Lerntheoretischer Überlegungen, 2010.
LibreCat
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17253
Developing feedback: How children of different age contribute to a tutoring interaction with adults
A.-L. Vollmer, K. Pitsch, K.S. Lohan, J. Fritsch, K. Rohlfing, B. Wrede, in: Development and Learning (ICDL), 2010 IEEE 9th International Conference on Development and Learning, 2010, pp. 76–81.
LibreCat
 

2009 | Report | LibreCat-ID: 4450
Lernkulturen an Hochschulen: Theoretische Überlegungen zur Betrachtung studentischen Lernens unter individueller, pädagogischer und organisationaler Perspektive
T. Jenert, F. Zellweger, J. Dommen, A. Gebhardt, Lernkulturen an Hochschulen: Theoretische Überlegungen Zur Betrachtung Studentischen Lernens Unter Individueller, Pädagogischer Und Organisationaler Perspektive, 2009.
LibreCat
 

2009 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17272
People modify their tutoring behavior in robot-directed interaction for action learning
A.-L. Vollmer, K.S. Lohan, K. Fischer, Y. Nagai, K. Pitsch, J. Fritsch, K. Rohlfing, B. Wrede, in: Development and Learning, 2009. ICDL 2009. IEEE 8th International Conference on Development and Learning, IEEE, 2009, pp. 1–6.
LibreCat | DOI
 

2007 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4496
Semivirtuelle Lernumgebung zum wissenschaftlichen Arbeiten als Ergänzung des Studienangebots der Universität Augsburg
N. Heinze, T. Sporer, T. Jenert, in: Deutsche Gesellschaft Für Informationswissenschaft Und Informationspraxis: Tagungen Der Deutschen Gesellschaft Für Informationswissenschaft Und Informationspraxis, Frankfurt am Main , 2007, pp. 319–328.
LibreCat
 

2006 | Journal Article | LibreCat-ID: 17289
How can multimodal cues from child-directed interaction reduce learning complexity in robots?
K. Rohlfing, J. Fritsch, B. Wrede, T. Jungmann, Advanced Robotics 20 (2006) 1183–1199.
LibreCat | DOI
 

2004 | Journal Article | LibreCat-ID: 6068 | OA LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

keyword=%22self-learning%22

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed