Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2193 Publications


2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 50279 | OA
Daniel-Söltenfuß D. Aushandlungsprozesse über Freiheiten und Grenzen im selbstregulierten Lernen. Erwartungen und Handlungsmuster bei Schüler*innen und Lehrpersonen im Übergangssystem. bwp@. 2020;38.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 25806 | OA
Lübbecke S, Schnedler W. Don’t patronize me! An experiment on preferences for authorship. Journal of Economics & Management Strategy. Published online 2020:420-438. doi:10.1111/jems.12347
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50697 | OA
Albus V. Philosophie und Ethik in der Lehrerinnen und Lehrerbildung. In: Cramer C, König J, Rothland M, Blömeke S, eds. Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung. ; 2020:495-500.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 50865 | OA
Blank A. “D’Holbach on (Dis-)Esteeming Talent.” . Journal of Modern Philosophy. 2020;2(10):1-18.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 50926 | OA
Blank A. “Leibniz: sobre las presunciones y la simplicidad cognitiva” . Tópicos Revista de filosofía de la Universidad de Santa Fe . 2020;39(1):149-176.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 50866 | OA
Blank A. “Helvétius’s Challenge: Moral Luck, Political Constitutions and the Economy of Esteem.” . European Journal of Philosophy. 2020;28(4):337-349.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 51316 | OA
Haker C, Otterspeer L. Neither demarcation nor confrontation. Finding a critical position towards right-wing populism. Zeitschrift für Weiterbildungsforschung. 2020;43(3):357-376. doi:10.1007/s40955-020-00174-z
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 51317 | OA
Haker C, Otterspeer L. Right-Wing Populism and Educational Research. Exploring theoretical and methodological perspectives. Zeitschrift für Diskursforschung. 2020;(2):250-271. doi:10.3262/ZFD2002250
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 51319 | OA
Haker C, Otterspeer L. Zum praktischen Nutzen von Theorie. Ein Dialog über die Grenzen von Bildungspraxis, Erziehungswissenschaft und Soziologie. Debatte Beiträge zur Erwachsenenbildung. 2020;3(1-2020):49-63. doi:10.3224/debatte.v3i1.05
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 51318 | OA
Alvear R, Haker C. Teoría de sistemas crítica y teoría crítica de sistemas sociales: Alegato por una distinción necesaria. MAD. 2020;(42):1–9.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

oa=1

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed