Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2311 Publications
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 47915
B. Manning, G. Braam, and D. Reimsbach, “Corporate governance and sustainable business conduct—<scp>E</scp>ffects of board monitoring effectiveness and stakeholder engagement on corporate sustainability performance and disclosure choices,” Corporate Social Responsibility and Environmental Management, vol. 26, no. 2, pp. 351–366, 2018, doi: 10.1002/csr.1687.
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 47916
B. Manning, G. Braam, and D. Reimsbach, “Corporate governance and sustainable business conduct—<scp>E</scp>ffects of board monitoring effectiveness and stakeholder engagement on corporate sustainability performance and disclosure choices,” Corporate Social Responsibility and Environmental Management, vol. 26, no. 2, pp. 351–366, 2018, doi: 10.1002/csr.1687.
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 47914
Z. Wang, D. Reimsbach, and G. Braam, “Political embeddedness and the diffusion of corporate social responsibility practices in China: A trade-off between financial and CSR performance?,” Journal of Cleaner Production, vol. 198, pp. 1185–1197, 2018, doi: 10.1016/j.jclepro.2018.07.116.
LibreCat
| DOI
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48563
C. Jacke, J. Gödde, and D. Nösner, “Abschlussbericht zum 2. Summer Institute der Gesellschaft für Musikwirtschafts- und Musikkulturforschung “Developments for Musicpreneurs: 14. – 20. September 2016, Porto, Portugal".,” in Bid Data und Musik. Jahrbuch für Musikwirtschafts- und Musikkulturforschung., vol. 1, M. Ahlers, L. Grünewald-Schukalla, M. Lücke, M. Rauch, and Springer VS, Eds. Wiesbaden, 2018, pp. 213–216.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48560
C. Jacke, “Kulturen und Ästhetiken von Popmusik und Medien. Authentizität, Kunst, Kommerz und Etablierung.,” in Handbuch Musik und Medien. Interdisziplinärer Überblick über die Mediengeschichte der Musik., H. Schramm and Springer VS, Eds. Wiesbaden, 2018.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48562
C. Jacke, “Pop.,” in Der Kreativitäts-Komplex. Ein Vademecum der Gegenwartsgesellschaft., T. Beyes, J. Metelmann, and Transcript, Eds. Bielefeld, 2018, pp. 218–224.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48561
C. Jacke, “Pop.,” in The Creativity Complex. A Companion to Contemporary Culture., T. Beyes, J. Metelmann, and Transcript, Eds. Bielefeld, 2018, pp. 201–206.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 22996
M. Hesse, J. Timmermann, E. Hüllermeier, and A. Trächtler, “A Reinforcement Learning Strategy for the Swing-Up of the Double Pendulum on a Cart,” Procedia Manufacturing, vol. 24, pp. 15–20, 2018.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29115
K. B. Klingsieck, “Kurz und knapp – die Kurzskala des Fragebogens „Lernstrategien im Studium“ (LIST),” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, pp. 249–259, 2018, doi: 10.1024/1010-0652/a000230.
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35291
C. Grunschel, J. Patrzek, K. B. Klingsieck, and S. Fries, “‘I’ll stop procrastinating now!’ Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination,” Journal of Prevention & Intervention in the Community, vol. 46, no. 2, pp. 143–157, 2018.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29118
W. van Eerde and K. B. Klingsieck, “Overcoming procrastination? A meta-analysis of intervention studies,” Educational Research Review, pp. 73–85, 2018, doi: 10.1016/j.edurev.2018.09.002.
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 46935
C. Scherer, N. Sennewald, C. Golombek, and K. B. Klingsieck, “Welche Studierenden nutzen die Angebote von Schreibzentren? Erkenntnisse aus einer Studie zur selbsteingeschätzen Schreibkompetenz,” Journal der Schreibberatung, vol. 16, pp. 77–86, 2018.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 46934
R. Kordts-Freudinger, K. B. Klingsieck, and E. Seifried, “Beforschung einer eigenen Vorlesung: Effekte von Wahlfreiheit auf Leistung und Konfidenz,” Zeitschrift für Hochschulentwicklung, vol. 13, no. 1, pp. 85–104, 2018.
LibreCat
2018 | Book | LibreCat-ID: 29073
I. Scharlau and K. Klingsieck, Schreiben im Psychologiestudium. Leverkusen: Verlag Barbara Budrich, 2018.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35423
K. B. Klingsieck and V. Liszt, “Effects of learning design patterns in service learning courses,” Active Learning in Higher Education, vol. 19, pp. 47–59, 2018.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48919
P. Frehe-Halliwell, N. Kimmelmann, H.-H. Kremer, N.-M. Peitz, P. F. E. Sloane, and S. Volgmann, “Hinführung zum Projekt Anschlüsse eröffnen, Entwicklungen ermöglichen – Qualifizierungsbausteine in einer dualisierten Ausbildungsvorbereitung,” in Anschlüsse eröffnen, Entwicklungen ermöglichen. Qualifizierungsbausteine inklusiv in einer dualisierten Ausbildungsvorbereitung. Reflexionen und Ergebnisse aus dem Forschungs- und Entwicklungsprojekt QBi, P. Frehe-Halliwell and H.-H. Kremer, Eds. Detmold: Eusl, 2018, pp. 5–20.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48920
N.-M. Peitz and N. Kimmelmann, “Sprache als Ticket in das Ausbildungssystem? Die inklusive Gestaltung von Qualifizierungsbausteinen aus sprachlicher Perspektive,” in Anschlüsse eröffnen, Entwicklungen ermöglichen. Qualifizierungsbausteine inklusiv in einer dualisierten Ausbildungsvorbereitung. Reflexionen und Ergebnisse aus dem Forschungs- und Entwicklungsprojekt QBi, P. Frehe-Halliwell and H.-H. Kremer, Eds. Detmold: Eusl, 2018, pp. 45–76.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48921
N. Kimmelmann and N.-M. Peitz, “„Sprache ist das Werkzeug der Inklusion“ – Befunde aus der forschungsbasierten Entwicklungsarbeit in ausbildungsvorbereitenden Bildungsgängen in NRW,” Sprache im Beruf. Kommunikation in der Aus- und Weiterbildung – Forschung und Praxis , 2018, doi: https://doi.org/10.25162/sprib-2018-0014.
LibreCat
| DOI
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48616
O. Hartung, “Sprachhandeln und kognitive Prozesse von Schülerinnen und Schülern beim Schreiben über Geschichte,” in Sprachbildung im Geschichtsunterricht: zur Bedeutung der kognitiven Funktion von Sprache, 1st ed., K. Grannemann, S. Oleschko, and C. Kuchler, Eds. Münster ; New York: Waxmann, 2018, pp. 67–90.
LibreCat