Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37738 Publications


2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53578
Hellmich, F., Hoya, F. K., Schulze, J. R., & Blumberg, E. (2024). Team-Teaching und Kompetenzen von Kindern im inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven".
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53550
Schulze, J. R., Blumberg, E., & Hellmich, F. (2024). Effekte eines universitären Kooperationstrainings auf inklusionsbezogene Selbstkonzepte von Lehramtsstudierenden. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven".
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53549
Schulze, J. R., Blumberg, E., & Hellmich, F. (2024). Effekte eines universitären Lehrerkooperationstrainings auf die inklusionsbezogenen Selbstkonzepte angehender Lehrkräfte. Vortrag auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung verstehen – Partizipation erreichen – Transfer gestalten“. .
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53602
Schulze, J. R., Blumberg, E., & Hellmich, F. (2024). Effects of a collaborative teacher education on pre-service teachers’ inclusion-related self-concept. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice”.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53551
Schulze, J. R., Blumberg, E., & Hellmich, F. (2024). Effects of University Teacher Collaboration Training on the Inclusion-Related Self-Concepts of Prospective Teachers. .
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53603
Koppenborg, M., & Klingsieck, K. B. (2024). „Wir wollen mitreden!“ – Entwicklung und Validierung von Skalen zur Erfassung motivationaler Regulation bei der Teilnahme an Befragungen zur Evaluation des Studiums (SMR-Eval). Zeitschrift für Pädagogische Psychologie. https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000381
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53610
Auer, T. F., Hoppe, J. A., & Thommes, K. (2024). Time perspectives and collaborative performance in creative tasks. Journal of Organizational Effectiveness: People and Performance. https://doi.org/10.1108/joepp-07-2023-0285
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53611
Hoffmann, C., & Thommes, K. (2024). Can leaders motivate employees’ energy-efficient behavior with thoughtful communication? Journal of Environmental Economics and Management, Article 102990. https://doi.org/10.1016/j.jeem.2024.102990
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53612 | OA
Bloh, T., Homt, M., & Bloh, B. (2024). Das Praxissemester aus Referendar:innenperspektive – Forschende Grundhaltung zwischen erster und zweiter Ausbildungsphase. In J. Korte, D. Wittek, & J. Schröder (Eds.), Dokumentarische Professionalisierungsforschung bezogen auf das Lehramtsstudium (pp. 194–215). Verlag Julius Klinkhardt.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50747
Greil, S., Kaluza-Thiesen, E., Schulz, K. A., & Sureth-Sloane, C. (2024). Komplexität von Verrechnungspreisen und Tax Compliance: Einblicke in deutsche Unternehmen. Deutsches Steuerrecht, 62(17), 914–921.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53621
Dornbusch, D., Hanke, M., Tomm, E., Kielar, C., Grundmeier, G., Keller, A., & Fahmy, K. (2024). Cold denaturation of DNA origami nanostructures. Chemical Communications. https://doi.org/10.1039/d3cc05985e
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53622
Höper, L., & Schulte, C. (2024). Empowering Students for the Data-Driven World: A Qualitative Study of the Relevance of Learning about Data-Driven Technologies. Informatics in Education. https://doi.org/10.15388/infedu.2024.19
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53200
Ozuna, E., & Steinhoff, L. (2024). “Look me in the eye, customer”: How do face-to-face interactions in peer-to-peer sharing economy services affect customers’ misbehavior concealment intentions? Journal of Business Research, 177, Article 114582. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2024.114582
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 34114
Haake, C.-J., & Schneider, M. (2024). Playing games with QCA: Measuring the explanatory power of single conditions with the Banzhaf index. Journal of International Management, 30(2).
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52713
Hohoff, E., Jankovic, N., Perrar, I., Schnermann, M., Herder, C., Nöthlings, U., Libuda, L., & Alexy, U. (2024). The association between dairy intake in adolescents with inflammation and risk markers of type 2 diabetes during young adulthood – results of the DONALD study. Public Health Nutrition, 1–26. https://doi.org/10.1017/s1368980024000624
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53639
Büker, P., & Höke, J. (2024). Reflexion im Dialog. Ein Modell für eine Kinder, Eltern, Teams und Schule stärkende Bildungsdokumentation. Grundschule aktuell, 165, 12–15.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53637
Büker, P. (2024). Kinderstärkende Pädagogik in der Schule im Kontext aktueller Herausforderungen. Kennzeichen, Anfragen und mögliche Blinde Flecke. Keynote an der Tagung: Die Kunst der Partizipation. PH Zürich.
LibreCat
 

2024 | Preprint | LibreCat-ID: 53653
Thiele, F., Lamberty, N., Hummel, T., & Bartley, T. (2024). Optical Bias and Cryogenic Laser Readout of a Multipixel Superconducting  Nanowire Single Photon Detector. In arXiv:2403.14276.
LibreCat | arXiv
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53659
Cord-Landwehr, T., Boeddeker, C., Zorilă, C., Doddipatla, R., & Haeb-Umbach, R. (2024). Geodesic Interpolation of Frame-Wise Speaker Embeddings for the Diarization of Meeting Scenarios. ICASSP 2024 - 2024 IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP). 2024 IEEE International Conference on Acoustics, Speech, and Signal Processing (ICASSP), Seoul. https://doi.org/10.1109/icassp48485.2024.10445911
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53665
Tissen, D., Wiederkehr, I., Koldewey, C., & Dumitrescu, R. (2024). Exploring data-driven model-based systems engineering: a systematic literature review. 2023 IEEE International Conference on Technology Management, Operations and Decisions (ICTMOD). https://doi.org/10.1109/ictmod59086.2023.10438129
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

status=public

year<=2030 AND year>=1980

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed